کد خبر 485990
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹

منابع فلسطینی گزارش دادند که در جدیدترین عملیات شهادت طلبانه در نزدیکی شهرک «گوش عتصیون» واقع در شمال الخلیل در کرانه باختری، یک شهرک نشین به شدت زخمی شد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های خبری فلسطین، دو جوان فلسطینی در نزدیکی شهرک گوش عتصیون به سمت یک شهرک نشین با چاقو حمله کرده و او را به شدت زخمی کردند و پس از آن از محل حادثه متواری شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان نیز به صورت بی هدف شروع به تیراندازی کردند که در نتیجه آن دو نفر از کشاورزان هدف اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شدند.

نیروهای اشغالگر منطقه گوش عتصیون در شمال الخلیل را به طور کامل بسته و کشاورزان را از منطقه خله الدالیه در جنوب شهرک نحالین تخلیه کردند.

درگیری بین جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در شهرک سعیر در الخلیل

درگیری های خشونت باری بین شهروندان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در شهرک «سعیر» واقع در جنوب الخلیل به وقوع پیوسته است.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر در میان تیراندازی شدید و شلیک گاز اشک آور به این منطقه یورش آوردند.
بر پایه این گزارش یک جوان 20 ساله به نام «عزام شلالده» نیز در جریان تیراندازی نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست به سمت کشاورزانی که در حال برداشت محصول زیتون در شهرک سعیر بودند، زخمی شد.

حماس: بیانیه جان کری درباره اوضاع فلسطین تلاشی برای نجات رژیم صهیونیستی است

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" ضمن اعلام مخالفت با اظهارات جان کری وزیر امور خارجه آمریکا درباره اوضاع فلسطین، سخنان وی را تلاشی از سوی کاخ سفید برای نجات رژیم اشغالگر قدس از بحران کنونی در زمینه مقابله با انتفاضه دانست.

جنبش حماس با صدور بیانیه ای در واکنش به اظهارات کری از امان ـ پایتخت اردن ـ درباره پایبندی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اقامه نماز توسط مسلمانان در مسجد مبارک الاقصی و زیارت آن از سوی غیر مسلمانان ، خاطر نشان کرد که این بیانیه کری تلاشی شوم از سوی نتانیاهو با همدستی آمریکا برای تثبیت سلطه رژیم صهیونیستی بر مسجد مبارک الاقصی با استفاده از موافقت تل آویو با اقامه نماز از سوی مسلمانان در این مسجد است.

این جنبش ضمن تاکید بر مخالفت خود با این اظهارات مبهم کری اعلام کرد که اظهارات وی با دقت بالایی انتخاب شده بود تا نتانیاهو و کابینه صهیونیستی فرصت مانور و فرار از زیر بار تعهدات خود را داشته باشند و منتظر فرصت مناسب برای اعمال سلطه بر مسجد مبارک الاقصی باشند. حماس خاطر نشان کرد که این بیانیه حق مسلمانان برای اقامه نماز در این مسجد را با حق غیر مسلمانان برای زیارت آن برابر دانسته است و از سوی دیگر، هدف از این زیارت ها که می توان چنین تفسیر کرد که منظور از آن حق زیارت دینی مسجد الاقصی توسط یهودیان تندروی صهیونیست است، مشخص نیست.

حماس در همین راستا از تمامی اقشار ملت فلسطین خواسته است که در قبال توطئه های طراحی شده علیه انتفاضه که لرزه بر اندام رژیم صهیونیستی انداخته و باعث سر در گمی آن شده است، بیدار و هشیار باشند و به دفاع از مسجد الاقصی به هر قیمت ممکن پایبند باشند.

این جنبش در بخش دیگری از بیانیه خود از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و مراجع اردنی خواست که از پذیرش هر گونه توافقنامه ای که به رژیم صهیونیستی فرصت مانور و سرپوش گذاشتن بر روی حقوق ملت فلسطین را بدهد، خودداری کرده و به وظیفه خود در حمایت از مسجد الاقصی عمل کنند.

حماس در پایان از سران کشورهای عربی و اسلامی و تمامی آزادگان جهان هم خواسته است که از انتفاضه ملت فلسطین در راه دفاع از مسجد الاقصی حمایت کنند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار دیروز شنبه خود با ملک عبد الله دوم پادشاه اردن که در راستای تلاش های وی برای مهار انتفاضه قدس و احیای مذاکرات سازش میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی صورت گرفت، اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی متعهد به فراهم کردن زمینه اقامه نماز مسلمانان در مسجد مبارک الاقصی و زیارت آن از سوی غیر مسلمانان است.

بازداشت 5 فلسطینی در قدس اشغالی

نیروهای اشغالگر اسرائیل بامداد امروز یکشنبه دستکم 5 شهروند فلسطینی را در جریان یورش به منازل فلسطینیان در نقاط مختلف قدس اشغالی بازداشت کردند.

برخی منابع محلی گفتند که این بازداشت شدگان عبارتند از:  منصور أبو غربیة و پسر وی أحمد، یک جوان دیگر از حی الصوانة واقع در نزدیکی دیوار تاریخی قدس، أمجد الأعور از شهرک سلوان در جنوب مسجد الأقصى  و یوسف عبید از العیسویه در مرکز شهر قدس.
این بازداشت شدگان به مراکز بازجویی انتقال داده شدند.

یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی

گروهی از شهرک نشینان صهیونیست امروز یکشنبه از سمت باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند.
برخی منابع محلی گفتند که 15 شهرک نشین تحت حمایت نیروهای ویژه اسرائیلی و استقرار گسترده نیروهای اشغالگر در صحن های مسجد الاقصی به این مسجد یورش بردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس