کد خبر 485282
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۳

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: باید برای تشویق و ترغیب نخبگان یک سری کارهای غیر رسانه‌ای انجام دهیم و نباید برای نمونه نفرات اول کنکور را با این آب و تاب مطرح کنیم تا دشمن به راحتی آنها را خارج کند.

به گزارش مشرق، قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی،‌ در خصوص تأکیدات مقام معظم رهبری بر شناسایی و هدایت استعدادهای برتر اظهار داشت: دو نکته مهم وجود دارد؛ اول اینکه مقام معظم رهبری فرمودند شناسایی استعدادها خیلی ضروریست و اجرای طرح شهاب را مستقیماً از وزیر آموزش و پرورش خواستند تا آن را مدیریت کند.

وی ادامه داد: برای اینکه اگر در هر قسمتی این استعدادهای خدادادی را شناسایی و استفاده نکنیم،حتماً در برنامه‌ها دچار مشکل خواهیم شد و بنده در شورای اداری استان خراسان شمالی به طور مستقیم به وزیر آموزش و پرورش گفتم که این مطالبه مقام معظم رهبری از شخص شما در خصوص طرح شهاب که با همکاری معاونت علمی رئیس جمهور باید اجرا شود مهم بوده و انجام شود.

جعفری افزود: مسئله دیگری که مقام معظم رهبری تأکید داشتند اینکه بزرگترین ظلم این است این استعدادها شناسایی شوند و بعد کاری کنیم که دیگران آن را گرفته، از کشور خارج کرده و از آنها بهره‌گیری کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: فکر می‌کنم به دنبال سخنان مقام معظم رهبری یک مسئله بسیار مهم این است که در این سال‌های گذشته نیروهای درخشنده خود را به راحتی معرفی و رسانه‌ای کرده‌ایم و فکر شده این کار خوب بوده است، در حالی‌ که در دنیا این کار را نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: باید برای تشویق و ترغیب نخبگان یک سری کارهای غیررسانه‌ای انجام دهیم و نباید برای نمونه نفرات اول کنکور را با این آب و تاب مطرح کنیم تا دشمن به راحتی آنها را خارج کند.

جعفری خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم تشویق کنیم به روش‌های دیگری انجام دهیم،‌ قدرشناسی کنیم اما کاری نکنیم غذایی را آماده کرده و دشمن آن را استفاده کند و به نظرم استعدادها و نخبگان نیز باید آن را جدی بگیرند و لازم نیست همه جا آفتابی شوند و سیاست‌های کشور نیز در این زمینه باید تغییر کند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    ما که رفتیم...
  • مجید ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    بنده رتبه دو رقمی کنکور سراسری و دو مدال کشوری المپیاد های علمی رو دارم این سخنان ایشون نشون میده که ایشون صلاحیت صحبت در این موضوعات رو ندارن. این قدر ساده اندیشی مایه ی تاسف است....
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    نخبگان فقط نفرات برتر کنکور نیستند.
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    من هیئت علمی دانشگاهی در یک کشور مطرح اروپایی بودم به اصرار دانشگاهی صنعتی در تهران برگشتم ایران بعد از یکسال هنوز دانشگاه مربوطه حکم پیمانی برایم نزده است. و در مهرماه امسال درحالیکه تمام وقت در دانشگاه مزبور حضور دارم و 15 واحد درسی مختلف ارائه میکنم حتی قرارداد موقت و حقوق ماهیانه هم ندارم. دارم دوباره به برگشت فکر میکنم و سرزنش های دیگران هنگام بازگشت پر بیراه نبوده است.
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    یکی از مخترعان تو امتحانی قبول شده بود، حقش رو خوردند و یک نفر دیگه رو استخدام کردند. بعد این بنده خدا مراجعه کرد تا حقش رو بگیره، بهش گفتند اگه دوست نداری می تونی از کشور بری
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    ظاهرا نخبه به کسی میگویند که دارای قوه تعقل است!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس