کد خبر 460434
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

دانشجویان بورسیه در نامه‌ای به وزیر علوم اعلام کردند: آیا رواست درصد رشد تولید علم در عربستان سعودی از ایران بیشتر شود و مجموعه شما پس از ۲۰ ماه هنوز درگیر انتقام جویی سیاسی از بورسیه‌ها باشد؟

 به گزارش مشرق، متن نامه دانشجویان بورسیه به فرهادی، وزیر علوم به این شرح است:

جناب آقای دکتر فرهادی
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

تا کنون نامه های سرگشاده و درخواست های زیادی از سوی دانشجویان  و دانش آموختگان بورسیه، برای شما نگارش یافته است. اما صد افسوس که هر چه درد دانشجویان بورسیه فزونی می گیرد، تصمیمات مجموعه تحت امر جنابعالی در مورد حل مشکل و پایان دادن به این بازی سیاسی، عجیب تر و پیچیده تر می شود.

حجم سنگین آزارها و شکنجه های مختلف دانشجویان بورسیه اعم از لغو بورس، احکام درگوشی محرمانه، درخواست غرامت چند ده میلیونی، توهین های رسانه ای و مبهم گذاشتن دراز مدت پرونده این دانشجویان و دانش آموختگان مظلوم ، گویا هنوز حس انتقام جویی برخی از افراد زیرمجموعه شما را ارضا نکرده است و عده ای در پی آزار بیشتر این مظلومان بی پناه با ترفندی جدید و غیر انسانی هستند. عدم نیاز کلید واژه جدید شکنجه دانش آموختگان بورسیه است.

جناب اقای وزیر این روزها صحبت از آمار 170 نفری از دانشجویان بورسیه به زعم سازمان دانشجویان دارای مشکل شنیده می شود  ومسولین سازمان دانشجویان اذعان می کنند وزیر این امار رابه مسولین کشور گزارش کرده است .آیا خودتان این آمارها را بررسی نموده اید یا فقط به گزارش سازمان دانشجویان اعتماد کرده اید .در مورد آمار فوق باید گفت اولا ایا فرمول معدل که مورد تایید وزیر علوم سابق کمیسیون اموزش و کمیسیون اصل 90 می باشد را رعایت کرده اید ؟از این 170 نفر تعداد زیادی دارای حکم بورسیه دولت جمهوری اسلامی ایران می باشند ،که بنا بر اظهارات جناب اقای پورمختار غیر قابل باز گشت می باشد از خانواده شهدا ،ایثارگران ،و جانبازان نیز در این لیست وجود دارد،افراد فارغ التحصیل نیز وجود دارد ونکته جالب توجه اینکه افرادی هستند که در این لیست وجود ندارند ولی نامه لغو بورس انها به دانشگاهها ارسال شده است .در مورد قانون "15  صدوم" ارفاغ به معدل دانشجویان و یکسال سن  متاسفانه در هیچ کجای قانون اعزام سالهای 64-68 این نکته قید نشده است در مورد این ابداع نیز اطلاع رسانی ضعیفی صورت گرفته است.

دستیابی مجموعه تحت امر حضرتعالی به دادگاهی فراخ و بی ضابطه و قرار گرفتن در کرسی قاضی، شاکی، دادستان و مجری با استفاده از مصوبه جنجالی 630  شورای عالی انقلاب فرهنگی باعث شده است که فشار بر دانشجویان مظلوم این روزها با ابزارهای جدید و نامتعارفی اعمال شود. یکی از این ابزارها که اخیرا برای دانش آموختگان بورسیه دارای حکم و جایابی به شدت در حال اعمال است، اعلام عدم نیاز توسط دانشگاه هاست. حجم استفاده از این حربه جدید برای نابودی کامل دانشجویان بورسیه در ماه  های اخیر به حدی است که در این رابطه، بسیاری از افراد معتقدند که احکام و آیین نامه هایی نامرئی به دانشگاه ها ابلاغ شده است و از آنها برای اعلام عدم نیاز دانش آموختگان بورسیه حمایت می شود. در این راستا نکات ذیل قابل تامل است:

1-دانشگاهی که تا چند ماه قبل به تخصصی نیاز داشته و بر مبنای آن در سامانه جذب اعلام نیاز کرده و مراحل مختلف قانونی اعم از مصاحبه های علمی و عمومی و فرایند جذب را طی کرده است، چگونه در ظرف یک روز، از کرده خود پشیمان می شود و به دانش آموخته دکتری عدم نیاز می زند؟

2-آیا معاون شما و رییس سازمان امور دانشجویان که بازی سیاسی بورسیه ها را به راه انداخت و در اوایل کار با بهانه صیانت از بیت المال، به جنگ مظلومترین نخبگان وطن میرفت، اکنون نباید به دانشگاه ها بابت این خسارت عظیم و حقوق و مزایایی که به دانشجویان بورسیه پرداخت کرده اند و هزینه های مادی و معنوی که صرف مصاحبه، گزینش و طی فرایند جذب طی شده است، کمترین ایرادی وارد کند؟

3-دانشگاه ها غیر از بی نظمی حاکم بر سازمان امور دانشجویان و تکیه بر آیین نامه های نامرئی ،چه مستمسک قانونی دیگری برای اعلام عدم نیاز به دانشجویان بورسیه دارند؟ کجای قانون جذب هیات علمی آمده است که دانشگاه ها فرایند جذب را دوباره پس از اتمام مرحله بورسیه دانش آموخته، دوباره تکرار کنند؟ مگر همین دانشگاه ها به این افراد، اعلام نیاز نکرده بودند؟

4- اگر مصوبه 630 شورای عالی انقلاب فرهنگی و سپردن تمامی مقدرات یک دانشجو و دانش آموخته مظلوم به وزارت علوم نبود، آیا دانشگاه های تحت امر شما توان و اجازه صدور این حجم عدم نیاز به دانش آموختگان مظلوم را داشتند؟

5- آیا شما از تعداد بورسیه های عدم نیاز خورده در نه ماهه اخیر اطلاع دارید؟ آیا این حجم از هدررفت منابع را با شعارهایی مانند صیانت از بیت المال و توجه به حقوق مکتسبه دانش آموختگان، همخوان می دانید؟

6-آیا در یکسال اخیر معاون شما در سازمان امور دانشجویان، تحرک مثبت دیگری غیر از تله گذاری در مسیر دانشجویان و دانش آموختگان مظلوم بورسیه و شکنجه آنها  و معطل کردن کل ظرفیت وزارت علوم انجام داده است؟ آیا شان وزارت علوم اینست که درگیر محاکمه سیاسی افراد و شکنجه عامدانه آنها به دلیل جرم نامعلوم باشد؟

7-آیا وقت آن نرسیده است که قضیه بورسیه ها خاتمه یابد و وزارت علوم به رسالت اصلی خود در جهت تولید علم و ارتقا اقتدار علمی کشور فعال شود. افت حیرت انگیز شتاب علمی کشور تا کی باید ادامه یابد تا شما به رسالت اصلی خودتان مشغول شوید؟ آیا افزایش تولیدات علمی کشور و تبدیل شدن کشور به قطب علمی منطقه که وزرای پیش از شما، با هزاران مشقت به دست آوردند، باید اینگونه نابود و متلاشی شود؟ آیا رواست درصد رشد تولید علم در عربستان سعودی از ایران بیشتر شود و مجموعه شما پس از 20 ماه هنوز درگیر انتقام جویی سیاسی از بورسیه ها باشد.

امیدواریم که شما در محضر خداوند متعال، رهبر معظم انقلاب، ملت شریف و بزرگ ایران و دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه برای  موارد فوق، جواب های قانع کننده ای داشته باشید و در آینده بتوانید از عملکرد خود در صیانت از رشد علمی کشور و ظلم بی مانندی که به دانشجویان و دانش آموختگان مظلوم بورسیه در دوران وزارت حضرتعالی شد، دفاع کنید.

با احترام دانشجویان بورسیه
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس