شکست مکرر تروریست‌های مزدور رژیم صهیونیستی در جنوب سوریه منجر شده است که این رژیم برای حمایت گسترده از آنها وارد عمل شده و نسبت به ادامه حمایت های خود به آنها اطمینان بدهد.

 به گزارش مشرق، پایگاه خبری العهد لبنان نوشت: اوضاع میدانی در دو استان قنیطره و درعا واقع در جنوب سوریه با یکدیگر شباهت دارند. شکست مکرر مزدوران اسرائیل در این دو استان منجر به دخالت این رژیم شده است. ناتوانی جبهه النصره و شاخه‌های آن در این دو استان و آماده‌باش نظامی اسرائیل، بیانگر نگرانی این رژیم و تروریست ها از پیامدهای کنترل ارتش سوریه و هم‌پیمانانش بر مناطق وسیعی از قنیطره از جمله مزارع "الأمل" و اطراف آن همچون تپه "احمر"  و "القبع"  و همچنین کنترل آنها بر مناطقی در درعا همچون "الشیخ مسکین" و محله "المنشیه" و گذرگاه قدیمی "الجمارک" که یک گذرگاه مرزی رسمی سوریه با اردن است، می باشد.

حملات شکست خورده تروریست‌ها در قنیطره و درعا

سناریوی حملات شکست خورده تروریست‌ها در قنیطره و درعا، ناتوانی آنها را در هرگونه نفوذ به حلقه امنیتی ارتش سوریه بر قنیطره ثابت کرد. این حلقه امنیتی همه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای احیای ایده ساخت دیوار "الطیب" را بر باد داد، زیرا ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن با انجام عملیاتی بسیار برق آسا پیشروی کردند. این عملیات برق آسا اسرائیل را این بار در کمک به تروریستها شکست داد، زیرا سرعت حمله نیروهای ارتش سوریه به تپه "القبع" و "احمر" و پیشروی سریع آنها به سمت مزارع "الأمل" و اطراف روستای "طرنجه" در فاصله 12 کیلومتری شمال قنیطر و کنترل کامل آنها بر مزارع، تروریست‌ها را به فرار به عمق اراضی اشغالی واداشت. ارتش اسرائیل در منطقه "سحیتا" از این تروریستهای فراری استقبال کرد. اسرائیل در سحیتا مرکزی برای تجمیع تروریستها تاسیس کرده که تروریستها از آنجا به مناطق دیگر در داخل جولان اشغالی یا استان درعا و ریف قنیطره انتقال داده می شوند.

بر اساس اطلاعاتی که پایگاه خبری العهد به آن دست یافته، بعد از اینکه اهالی "مجدل شمس" در جولان، یک دستگاه آمبولانس تروریست ها را هدف قرار دادند، آنها را به چندین پادگان و مرکز نظامی که آن را با هدف آموزش و برنامه ریزی و تجمیع و تسلیح تروریستها تأسیس کرده و همچنین بیمارستانهای صحرایی مختلف در سرزمینهای اشغالی منتقل کرد. برخی از منابع توضیح دادند که در هر پادگان یک اتاق عملیات مرتبط با اتاق مرکزی قرار دارد که هر کدام محوری مستقل از دیگری را هدایت می‌کند.

بر اساس اطلاعاتی که العهد به آن دست یافته، تروریستهای "جباثا الخشب"، "طرنجه"، "اوفانیا" بعد از تجمع در سحیتا به یک گردان توپخانه‌ای ارتش اسرائیل در نزدیکی شهرک "زعوره" انتقال داده شدند. در کنار این گردان یک پادگان جهبه تروریستی که در آن آموزشهای توپخانه ای و موشکی ارائه داده می شود و یک بیمارستان صحرایی مجهز برای استقبال از زخمی ها قرار دارد. اما پادگان دوم جبهه النصره در نزدیکی یکی از پادگانهای تیپ جولانی در قلعه نمرود واقع در روستای "بانیاس" در عمق جولان و در نزدیکی مرزهای طبریا قرار دارد که در این پادگان افسران اطلاعاتی اردنی و افسران دستگاه امنیتی اسرائیل حضور دارند. در این پادگان اتاق عملیاتی قراردارد که فرماندهان تروریستهای اردنی در جبهه النصره و قنیطره از آن به طور دائمی بازدید می‌کنند. از جمله برجسته ترین این فرماندهان «ابو عمر اردنی» است.

بر اساس این اطلاعات؛ پادگان سوم جبهه النصره در منطقه "القلع" و در نزدیکی شهرک "بادوم" در سرزمینهای اشغالی قرار دارد. همچنین یک مرکز تجمع تروریستها نیز در نزدیکی شهرک "واسط" و شهرک "مروم" جولان قرار دارد. در این مرکز اتاق عملیاتی وجود دارد که از طریق آن حوادث گذرگاه قنیطره مدیریت می شد. این اتاق عملیات بعدها به نهاریا در داخل عمق اراضی فلسطینی اشغالی منتقل شد. این اتاق مخصوص عملیات مرکزی است که توسط موساد و دستگاه امنیتی اسرائیل اداره می شود و افسری از تیپ جولانی که عربی را خوب میداند بر آن نظارت دارد. برخی از منابع گفتند که موشکهایی که در تاریخ 29 مرداد به "نهاریا" اصابت کرد پیامی از محور مقاومت به دشمن صهیونیستی بود که این محور از وجود این اتاق و کارهایی که در آن صورت می‌گیرد مطلع است.

تلاش اسرائیل برای تشکیل بزرگترین شبکه مزدوران

برخی از منابع نیز گفتند که همکاری اسرائیل فقط به همکاری با تروریستهای ریف قنیطره محدود نمی شود، بلکه رژیم صهیونیستی از چندین تروریست در حومه غربی و جنوبی و شمالی درعا استقبال کرده و فعالیتهای  خود را در راستای تلاش برای تشکیل بزرگترین شبکه مزدوران بعد از شکست تروریستها در حمله به خطوط محکم دفاعی ارتش سوریه در اطراف درعا گسترده تر کرده است. ارتش سوریه عملیات نظامی و پیشروی در شهرک "الشیخ مسکین" در شمال درعا را از طریق گذرگاه "البلده الجنوبی" آغاز کرده که این عملیات منجر به کنترل بر گردان فنی در تیپ 82 و فروپاشی تروریستها شده است. این شکست تروریستها منجر شد که اسرائیل نسبت به ادامه حمایت  و آموزش تروریستها به آنها اطمینان بدهد.

ویژگی جبهه جنوبی سوریه

با همه این احوال، جبهه جنوبی سوریه با توجه به اینکه مرتبط با طبیعت درگیری با رژیم صهیونیستی است و به اراضی لبنان  در جنوب و بقاع غربی نیز امتداد می‌یابد، دارای اهمیت و ویژگی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس