کد خبر 484906
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳

رئیس‌جمهور با بیان اینکه عبور از چالش هسته‌ای بدون سرخم کردن در برابر قدرتها، امتحان الهی بود، گفت: ما هیچ امتیاز مهمی ندادیم و از سوی دیگر به هر آنچه که حق ما بود و می‌خواستیم، دست یافتیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر چهارشنبه و در جمع عزاداران حسینی اظهارداشت: یکی از امتحانات بزرگ پیش روی ملت ایران در سال‌های اخیر همین معضل هسته‌ای بود.

وی ادامه داد: اینکه چگونه این چالش را حل کنیم بدون اینکه در برابر قدرت‌ها سر خم کنیم، امتحان بزرگ الهی بود. این مساله شبیه جنگ تحمیلی بود که در آن یک ملت در یک سو قرار داشت و همه دنیا مقابل آنها بود، ملتی تنها اما با رهبری شجاع، جوانانی غیور، متکی به حق و با درس‌آموزی از مکتب عاشورا که از آن امتحان الهی با سرافرازی بیرون آمدند.

روحانی با بیان اینکه امروز نیز در یک مقطع تاریخی دیگر در برابر امتحان بزرگ الهی قرار داریم، تصریح کرد: ملت ایران در برابر این امتحان الهی نیز از سختی مسیر نهراسید و در مقابل همه سختی‌ها و مشکلات، ایستادگی کرد و تواناترین مذاکره کنندگان خود را برای حل و فصل مساله به صحنه فرستاد.

رئیس‌جمهور گفت: این یک آزمون بزرگ بود که روی پای خود ایستادیم. ملت به خوبی ایستادگی کرد و نمایندگان شما در این مصاف به گونه‌ای عمل کردند که در تاریخ سرافراز هستیم. ما هیچ امتیاز مهمی ندادیم و از سوی دیگر به هر آنچه که حق ما بود و می‌خواستیم، دست یافتیم.

وی اضافه کرد: هیچکس فکر نمی‌کرد که بتوانیم همه قطعنامه‌های تصویبی شورای امنیت علیه ایران را لغو کنیم. اینکه همه تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی رفع شوند، حتی در باور بسیاری از کشورها و حتی قدرت‌های بزرگ نمی‌گنجید.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر امتحان دیگری که پیش روی ما است ، تصریح کرد: مبادا برخی از ما به خاطر منافع جناحی و حزبی، منافع ملی را قربانی کنیم.

روحانی با بیان اینکه بگذارید سایه تحریم از سر مردم رفع شود، در عین حال نظراتتان را هم بگویید، خاطرنشان ساخت: دولت خود را خادم مردم می‌داند و هر کاری که از عهده‌اش برآید برای مردم انجام می‌دهد.

وی گفت: ما باید از امام حسین (ع) الگو بگیریم که همه زندگی و حتی خانواده را فدا کردند. عاشورا می‌خواهد به ما بگوید که باید برای خدا و برای منافع مردم باید متحد باشیم ، فداکاری کنیم و از منافع جناحی بگذریم. روزهای مهم و سرنوشت‌سازی پیش رو داریم که اگر دست در دست هم بگذاریم و با درس‌آموزی از مکتب عاشورا ایثار و فداکاری را جایگزین حفظ منافع شخصی و گروهی کنیم، از مشکلات عبور خواهیم کرد و خداوند هم از ما پشتیبانی خواهد کرد.

در این مراسم اعضای هیات دولت ، معاونان و مشاوران رئیس‌جمهور و جمع زیادی از مدیران و کارکنان نهاد ریاست‌جمهوری حضور داشتند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    "با اين حال محصول مذاكرات كه در قالب برجام شكل گرفته است دچار نقاط ابهام و ضعف‌هاي ساختاري و موارد متعددي است كه در صورت فقدان مراقبت دقيق و لحظه به لحظه،‌ مي‌تواند به خسارت‌هاي بزرگي براي حال و آينده‌ي كشور منتهي شود"
  • عبدالله امیر تهرانی ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    البته قبلا فرموده بودید که 2 گل خورده ایم!...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس