کد خبر 484893
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶

امروز فیفا رسما اعلام کرد که دیدار عربستان و فلسطین باید در رام‌الله برگزار شود اکنون زمانش را نیز مشخص کرد و فدراسیون فوتبال عربستان را به خاطر سرپیچی تهدید کرد.

به گزارش مشرق، فدراسیون فوتبال عربستان امروز هشداری را از سوی فدراسیون فوتبال جهانی مبنی بر این که دیدار تیم ملی عربستان با فلسطین باید در ورزشگاه شهید فیصل الحسینی شهر رام الله در تاریخ 5 نوامبر ( 14 آبان ماه) برگزار شود دریافت کرد.

این دیدار که در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه باید در تاریخ 21 مهرماه برگزار می‌شد که سعودی‌ها بهانه‌هایی مبنی بر اینکه از لحاظ سیاسی با صهیونیست ها مشکل دارند و نمی‌خواهند با آنها برخورد داشته باشند از حضور در این دیدار سر باز زدند.

ماجرا از این قرار بود که این دیدار در فلسطین برگزار شود اما رئیس فدراسیون فوتبال عربستان از برگزاری این دیدار در فلسطین سرباز زد و بهانه کرد که نمی خواهد با صهیونیست‌ها رو در رو شود در نتیجه شکایتی به فیفا ارائه داد که مورد قبول واقع شد که در کشوری بی طرف این دیدار برگزار شود.

اما این پایان کار نبود سرلشکر جمیل رجوب رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین به شدت به این رای فیفا اعتراض کرد که در نهایت جلسه‌ای با حضور بلاتر رئیس فیفا در مقر اصلی فدراسیون فوتبال جهانی، زوریخ برگزار شد که حق را به فلسطینی‌ها دادند و رای سابق فیفا مبنی بر بازی در کشوری بی طرف لغو شد و قرار شد این دیدار در زمانی دیگر برگزار شود.

پیش از این فیفا اخطاری را به فدراسیون عربستان فرستاده بود، خبرگزاری آلمان از منابع نزدیک فیفا اعلام کرد که مکان این دیدار تغییر نمی‌کند و در رام‌الله برگزار می‌شود.

امروز یکی از مسئولان سعودی در تماس تلفنی با خبرگزاری آلمان اعلام کرد : امروز حکم فیفا مبنی بر برگزاری این دیدار در رام‌الله را دریافت کرده‌اند اما در این اوضاع موجود امکان دارد که در این دیدار شرکت نکنند زیرا با صهیونیست‌ها از لحاظ سیاسی مشکل دارد.

وی افزود: انتخاب اصلی ما این است که تلاش خود را مضاعف کنیم تا این دیدار را در جایی دیگر برگزار کنیم اما در صورت به نتیجه نرسیدن در این دیدار حاضر نخواهیم شد زیرا این فقط مربوط به فدراسیون فوتبال نمی‌شود بلکه یک بحث سیاسی است و منتظر حکم از مسئولان سیاسی هستیم.

در صورت عدم حضور عربستان در ورزشگاه رام‌الله برای این دیدار جریمه‌های پیش بینی شده می‌تواند این باشد که تمام امتیازات عربستان که تاکنون به دست آورده است را از او بگیرند و تمام دیدارهای قبلی را 3 بر صفر اعلام کند.

این خبرگزاری بیان کرد: جریمه‌های پیش‌بینی شده در صورت عدم حضور تیم ملی عربستان در فلسطین از سوی فیفا امکان دارد 3 امتیاز بازی را به فلسطین بدهند و عربستان را جریمه نقدی کنند اما باید منتظر ماند که کمیته اجرایی مسابقات چه تصمیمی می‌گیرد و عربستان آیا در این دیدار حاضر می‌شود یا نه؟
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    فیفا هم، دندون‌های وهابیون جاهل رو شمرده حق‌حساب میخواد!
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    این سعودی ها خیلی پررو و گستاخ هستن. اگه به دردی هم بخورن، آدم حرص نميخوره. نميدونم پیغمبر با اینا چطور زندگی میکرد......
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    این سعودی ها خیلی پررو و گستاخ هستن. اگه به دردی هم بخورن، آدم حرص نميخوره. نميدونم پیغمبر با اینا چطور زندگی میکرد......
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    آخ شمابیشرفا پشت پرده باصهیونیست ها در ارتباط هستین خون کودکان غزه ویمن به گردن وهابیهاو رژیم نجس صهیونیست هست حالا میخاین بگین ما اینکاره نیستیم برو وهابی خیانتکار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس