سفیر روسیه در لندن از تصمیم انگلیس برای رد پیشنهاد مسکو در خصوص همکاری در زمینه حملات علیه گروه های تروریستی خبر داد.

 به گزارش مشرق، سفیر روسیه در لندن اعلام کرد، انگلیس پیشنهاد همکاری در زمینه مبارزات علیه نیروهای تروریستی داعش را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، «الکساندر یاکوونکو» در گفت وگویی تلویزیونی تأکید کرد: ما همکاری فعالی با انگلیس در موضوع سوریه داریم. تماس های اخیر من با دولت انگلیس به ویژه دفتر وزارت خارجه این کشور از این امر حکایت دارد که این همکاری چندان موفقیت آمیز نیست.

وی افزود: در دیدارهای اخیر من با مقامات انگلیس که حدودا مربوط به یک هفته پیش است، بویژه در دفتر وزارت خارجه این کشور دو سوال مطرح شد. نخستین سوال در ارتباط با تمایل انگلیس برای همکاری فعال با ما در شناسایی مواضع تروریست ها در سوریه بود. که متأسفانه من پاسخ منفی برای این سوال دریافت کردم. انگلیسی ها تمایلی به همکاری با ما در این زمینه ندارند.

سفیر روسیه با اعلام اینکه «چشم انداز سیاسی لندن به نظر نمی رسد در جهت همکاری سازنده باشد»، گفت: وظیفه من به عنوان سفیر روسیه این است که این روند را تغییر دهم. چه بسا با برخی اعضای پارلمان انگلیس در این زمینه به تفاهم رسیده ایم و همکاری فعالی با آنها داریم.

وی ادامه داد: روسیه روی همکاری انگلیس در مسیر مبارزه با داعش حساب می کند. اما دولت انگلیس تا حدودی به لحاظ سیاسی خود را محدود کرده که با روسیه در این زمینه همکاری نداشته باشد. اما به هر حال چشم انداز سیاسی در این کشور از همکاری سازنده در آینده حکایت ندارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس