وزیر خارجه قطر در گفتگو با یک رسانه آمریکایی به حمایت کشورش از گروه های تروریستی در سوریه اعتراف کرد.

 به گزارش مشرق، پایگاه خبری العهد لبنان اعلام کرد: خالد العطیه در گفتگو با سی ان ان اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدامات لازم در راستای حمایت از مردم سوریه را انجام نمی‌دهد.

وی با اشاره به حمایت کشورش از معارضان سوریه اعتراف کرد که این کشور از گروه تروریستی موسوم به احرار الشام حمایت می‌کند.

خالد العطیه گروه تروریستی احرار الشام را که همراه با دیگر گروه های تروریستی برای سرنگونی نظام سوریه می جنگند، یک گروه میانه رو خواند.

گروه احرار الشام ریشه های فکری مشترک با القاعده دارد به گونه ای که یکی از بنیانگذاران آن «ابوخالد السوری» یکی از سران برجسته القاعده است که چندی قبل در ادلب ترور شد. احرار الشام به جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه ، بسیار نزدیک است.

دخالت نظامی را بعید نمی دانیم

العطیه همچنین در بخش دیگری از این گفتگو دخالت نظامی کشورش در سوریه را بعید ندانست و گفت: اگر شرایط اقتضا کند، قطر همراه با ترکیه و عربستان در سوریه دخالت میکنند.

وزیر خارجه قطر با بیان اینکه کشورش هیچ منافع ژئوپلتیک یا برنامه ای در سوریه ندارد، مدعی شد که این کشور همیشه همه درها را برای یافتن راه حل صلح آمیز برای سوریه کوبیده است.

قطر از جمله کشورهای منطقه است که از ابتدای ناآرامی های سوریه کمکهای مالی و تسلیحاتی زیادی به گروه های مختلف تروریستی در سوریه کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس