کد خبر 484729
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲

با این که ویندوز 10 چند ماهی است که وارد بازار شده است اما هم چنان مشکلاتی در آن وجود دارد که باعث شده تا کاربران نسبت به عملکرد آن معترض باشند.

 به گزاش مشرق، در درخواست اینترنتی که توسط تعدادی از کاربران نسخه جدید ویندوز آغاز شده است، کاربران از شرکت مایکروسافت خواسته اند تا نحوه به روز رسانی ویندوز 10 را تغییر داده و آن را بر عهده کاربران بگذارند.
 
این دادخواست بر روی سایت Change.org  منتشر شده و تاکنون بیش از 2000 نفر آن را امضا کرده اند. در بخشی از این دادخواست آمده است برای استفاده موثر از ویندوز 10 در منازل و محل کار مایکروسافت باید سیاست های خود به منظور پشتیبانی از این سیستم عامل را تغییر دهد.
 
ویندوز 10 از سیستم به روز رسانی خودکاری استفاده می‌کند که باعث شده تا کاربران نتوانند خود در زمان دانلود آن تصمیم بگیرند و در نتیجه حجم اینترنت آن ها بدون اطلاع استفاده شود.

اعتراض کاربران به‌نحوه به‌روز رسانی ویندوز 10
 
برخی کارشناسان هم معتقدند تعدادی از این به روزرسانی ها دسترسی مایکروسافت به اطلاعات شخصی دقیق کاربران را ممکن کرده و جمع آوری و ارسال اطلاعات شخصی افراد را برای دیگران تسهیل می‌کند. به همین علت در دادخواست یاد شده از مایکروسافت خواسته شده تا در مورد ماهیت عملکرد هر وصله به روزرسان اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران بگذارد. این شرکت هنوز واکنشی به این دادخواست نشان نداده است.
 
ویندوز 10 اولین نسخه سیستم عامل شرکت مایکروسافت است که قابلیت غیر فعال سازی به روز رسانی ها را در اختیار کاربران قرار نمی دهد و خود به صورت خودکار و در زمان های نا مشخص آپدیت ها را دانلود می کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس