کد خبر 484556
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶

جلسه محاکمه تروریست معروف لبنانی در دادگاه نظامی بار دیگر به بهانه بررسی اوضاع جسمانی وی به ‌تعویق‌ افتاد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری الحدث، در پی تشکیل کمیسیون پزشکی متشکل از سه پزشک برای ارائه گزارشی مفصل از اوضاع سلامتی احمد الاسیر تروریست لبنانی جلسه محاکمه وی در دادگاه نظامی لبنان به تاریخ پنج ژانویه سال 2015 موکول شد.

در همین راستا آنتوان نعمه وکیل مدافع الاسیر برای فراری دادن او از دست عدالت  مدعی شد که بازداشت وی نیاز به اجازه دار الفتوای لبنان داشته و تحقیقات اولیه از او باطل است.
به این ترتیب در پی تعویق جلسه دادگاه تروریست معروف لبنان که قرار بود دیروز برگزار شود ، وی در میان تدابیر امنیتی گسترده دادگاه نظامی را ترک کرد.

پیش‌از این نیز دادگاه محاکمه این تروریست تکفیری لبنانی به بهانه انجام معاینات پزشکی به‌ تعویق‌افتاده بود. به نظر می‌رسد گروه‌های قدرتمندی در داخل لبنان حضور دارند که مخالف محاکمه این تروریست بین‌المللی هستند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنند. این در حالی است که اتهامات منتسب به الاسیر کاملاً واضح و مستدل بوده و اعترافات صریح او در دست داشتن در کشتار مردم و نظامیان لبنانی موجود است.

الاسیر در بازجویی‌های اولیه فاش کرده است که تعدادی از هوادارانش در انجام انفجارهای لبنان مشارکت داشته و یا ابزارهای لجستیک مورد نیاز برای انجام این انفجارها را فراهم کرده‌اند.طبق نتایج بازجویی‌ها، ابو یزن المقدس، فلسطینی تندرو همان شخصی است که پاسپورت جعلی فلسطین را برای احمد الاسیر تهیه کرده است.

براساس گزارش سازمان اطلاعات لبنان، الاسیر قصد داشته با ویزای معتبر پس از مصر به نیجریه برود. وی که از مخالفان سرسخت حزب‌الله لبنان و از حامیان گروه‌های تروریست سوری است، سال گذشته در پی درگیری شدیدی که میان هوادارانش و ارتش لبنان روی داد از لبنان گریخته بود. اما نهایتا چندی پیش در حال فرار با چهره ای مبدل در فرودگاه بیروت بازداشت شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    تا زمانی که قانون اعدام تروریست ها در لبنان و عراق اصلاح و اجرا نشود اوضاع همین خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس