کد خبر 484517
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹

تعبیر دقیق‌تر برکناری محترمانه سمندر از ریاست فدراسیون کاراته، شایعات زیادی در خصوص سرپرست فدراسیون کاراته مطرح شد اما به نظر می‌رسد سرپرست فدراسیون از اهالی کاراته نخواهد بود.

به گزارش مشرق، بالاخره پس از حرف و حدیث‌های فراوان در یک سال اخیر علیرضا سمندر، رئیس فدراسیون کاراته روز گذشته از سمت خود استعفا و یا به تعبیر دقیق‌تر محترمانه از سمت خود برکنار شد.

داستان برکناری و استعفای سمندر در یک سال اخیر  و بعد از پایان مسابقات قهرمانی جهان در آلمان به دفعات مطرح و شنیده شده بود اما هر بار به دلایلی این اتفاق عملی نشد تا روز گذشته که نصرالله سجادی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از استعفای سمندر و قبول آن از سوی وزارت ورزش و جوانان خبر داد.

اتفاقی که مقدمات آن از دیدار افشارزاده و سمندر بعد از پایان مسابقات قهرمانی آسیا رقم خورد و در آن دیدار افشارزاده، مشاور وزیر ورزش و سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان از سمندر خواست که با توجه به حواشی و اتفاقات فدراسیون کاراته از سمت خود محترمانه استعفا بدهد.

سمندر در آن دیدار از افشارزاده وقت می‌خواهد  تا در این خصوص فکر کند و تصمیم خود را به مقامات وزارت ورزش و جوانان اعلام کند. سمندر پس از این دیدار و با مشورت با دوستان خود در پیغامی به افشارزاده اعلام می‌کند که قصد استعفا از ریاست فدراسیون کاراته را ندارد و حتی در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرد که قصد استعفا ندارد و با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.

پیغام سمندر به مقامات وزارت ورزش و جوانان مبنی بر اینکه قصد استعفا ندارد اما پایان کار او  نبود و روز یکشنبه رئیس سابق فدراسیون کاراته از سوی حراست وزارت ورزش و جوانان فراخوانده می‌شود تا از تصمیم جدی مقامات ورزش کشور برای برکناری مطلع شود و حتی این بار به او اعلام می‌شود که اگر محترمانه از سمت خود استعفا ندهد، برکنار خواهد شد تا رئیس سابق فدراسیون کاراته چاره‌ای جز استعفا در مقابل خود نبیند.

استعفای که تا زمان اعلام رسمی از سوی سجادی  از کانال فدراسیون کاراته و شخص سمندر رسانه‌ای نشد و بعد از مطرح شدن این موضوع  نیز رئیس سابق فدراسیون کاراته  ترجیح داد از دسترس خارج شود تا با رسانه‌ها صحبتی نداشته باشد.

بعد از خبر استعفای سمندر اما گمانه‌زنی و شایعات زیادی در خصوص سرپرست آینده فدراسیون کاراته مطرح شد و از گزینه‌های متعددی نام برده شد.

به نظر می‌رسد  مسئولان وزارت ورزش و جوانان که در یک سال اخیر بارها از حواشی فدراسیون کاراته ابراز نارضایتی کرده بودند، برای انتخاب سرپرست فدراسیون کاراته نظری روی اهالی این خانواده نداشته باشند و دلیل آن نیز جبهه‌گیری‌ها و اختلافات سلیقه‌ای در میان اعضای این خانواده است که موجب بی اعتمادی مسئولان وزارت ورزش روی اهالی کاراته باشد.

با توجه به شنیده‌ها گفته می‌شود سرپرست فدراسیون کاراته از میان گزینه‌های خانواده وزارت ورزش و جوانان و مدیران این وزارخانه خواهد بود و یک نفر از میان احمد گواری مدیرکل دفتر امور مشترک، سید حسن طباطبایی سرپرست سابق فدراسیون وزنه‌برداری، سلیمانی معاون مدیرکل ورزش همگانی و مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان و سرمربی سابق تیم ملی کاراته خواهد بود.

هر چند در این میان مسعود رهنما هرگونه مذاکره و صحبت با او برای سرپرستی فدراسیون کاراته را تکذیب و اعلام کرد به عنوانی عضوی از خانواده وزارت ورزش در حال حاضر در جایگاهی دیگر مشغول خدمت به ورزش کشور است.

با توجه به تعطیلات ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان باید تا هفته آینده منتظر ماند تا سرنوشت گزینه سرپرستی فدراسیون کاراته مشخص شود تا مشاهده کرد بالاخره کاراته ایران بعد از مدت‌ها رنگ و روی آرامش را به خود خواهد دید یا همچنان بزرگترین خانواده ورزش‌های رزمی کشور با حاشیه به کار خود ادامه خواهد داد.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس