مسئول دبیرخانه مسابقه «کتاب و زندگی» از توزیع 70 هزار نسخه از کتاب «دختر شینا» برای سومین دوره این مسابقه خبر داد و گفت: قرار است این اثر در هیئات بزرگ استان‌های تهران و قم نیز توزیع شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سیدعارف علوی، مسئول دبیرخانه مسابقه «کتاب و زندگی»، با اشاره به روند برگزاری سومین دوره این مسابقه که با محوریت کتاب «دختر شینا» برگزار می‌شود، گفت: ما در موج نخست 50 هزار جلد از این کتاب را منتشر و توزیع کردیم. در مرحله بعدی نیز 50 هزار جلد دیگر به این تعداد افزوده شد که از این تعداد 20 هزار جلد در بین کتابفروشی‌ها توزیع شده است؛ به عبارت دیگر تاکنون 70 هزار جلد از این اثر توزیع شده است.

توزیع 70 هزار نسخه از کتاب «دختر شینا»

وی ادامه داد: همچنین قرار است که در کنار کتابفروشی‌ها، از ظرفیت بزرگ هیئات مذهبی که در این ایام فعال هستند نیز برای توزیع آثار استفاده کنیم. ما قبل از آغاز ماه محرم با هیئات مطرح جلساتی در این‌باره داشتیم و کتاب را در میان آنها معرفی کردیم تا بتوانیم از این ظرفیت برای توزیع و در دسترس قرار دادن کتاب بهره ببریم. امیدواریم که استفاده از ظرفیت‌های این‌چنینی فقط برای این کتاب نباشد. هیئت‌ها ظرفیت خوبی برای معرفی کتاب و رفتن آن در بین مردم دارند که می‌تواند محملی باشد برای دسترسی آسان کتاب در میان مردم هیئتی و مذهبی.

شرکت 6 هزار نفر در مسابقه

علوی از توزیع کتاب «دختر شینا» در بین هیئات مذهبی معروف استان‌های تهران و قم خبر داد و افزود: تاکنون شش هزار نفر در این دوره از مسابقه شرکت کرده و پاسخ‌های خود را ارسال کرده‌اند.

مسئول دبیرخانه مسابقه «کتاب و زندگی» همچنین از تولید و پخش تیزر جدید برای معرفی کتاب «دختر شینا» خبر داد و گفت: امیدواریم که موج سوم مسابقه فعال‌تر باشد و ما بتوانیم 50 هزار جلد سوم را هم توزیع کنیم.

«دختر شینا» خاطرات قدم‌خیر محمدی، همسر سردار شهید حاج‌ ستار ابراهیمی است که توسط بهناز ضرابی‌زاده نگارش شده و به‌همت انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. این کتاب روایت زندگی یک همسر شهید و مشکلاتی‌ست که او در مواجه با جنگ با آن روبرو بوده است. این کتاب یکی از هزاران ناگفته‌های همسران شهدا از روزهای انقلاب و جنگ تحمیلی در شهرستان‌هاست.

دختر شینا-2

نقطه ثقل و محوری کتاب همانند بسیاری دیگر از خاطرات دفاع مقدس، جنگ و وقایع رخ داده از آن است، اما با وجود این، هر لحظه از لحظات و ایام دختر شینا آن قدر جذاب و خواندنی است که نمی‌توان از آنها گذشت. نویسنده توانسته با استفاده از خاطرات قدم‌خیر، فضاسازی و شخصیت‌پردازی کند؛ به طوری که مخاطب با خواندن اثر با شخصیت‌ها همراه می‌شود، با شادی‌های آنها شاد و با اندوه آنها غمگین می‌شود. کتاب بر خلاف تصور اولیه که شاید از حجم اثر برداشت خواهد شد، دور تندی ندارد و خاطرات به جا انتخاب و ذکر شده است. از این جهت مخاطب وقتی کتاب را به دست می‌گیرد، به نویسنده اطمینان می‌کند که تمام آنچه را که باید سر حوصله یاد می‌کند.

در آذر ماه 1392،  رهبر معظم انقلاب اسلامی این کتاب  را با دقت خوانده و در دیداری با نویسنده فرمودند که کتاب خوبی است و نویسنده به جزییات توجه بسیاری کرده و داستان زیبایی دارد. ضرابی‌زاده همچنین در گفت‌وگو با تسنیم از شنیدن خبر مسرت‌بخش تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب در روز تولدش همزمان خبر داده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس