عباس علیزاده که می‌رود تا شاهرگ باستانی منطقه شوش خوزستان را در دست بگیرد، از دوستان نزدیک رژیم صهیونیستی، بهائیان و موسسه‌ای است که هزاران لوح هخامنشی ایران را 70 سال نزد خود نگاه داشته است. او در رسیدن به اهدافش برای سیطره بر منطقه باستانی شوش از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و جامعه باستان‌شناسی ایران را به سخره می‌گیرد.

گروه اجتماعی مشرق- به نوشته وب‌سایت ویکی‌پدیا، عباس علیزاده باستان‌شناس اهل ایران است که در بسیاری از تپه‌های باستانی خوزستان و فارس کاوش کرده و هم اکنون نیز در مؤسسه شرق‌شناسی دانشگاه شیکاگو، باستان‌شناسی پیش از تاریخ ایران را تدریس می‌کند.

او تحصیلاتش را در دانشگاه تهران و سپس در دانشگاه شیکاگو ادامه داد و در سال ۱۹۸۷ میلادی، دکترای خود را از این دانشگاه اخذ کرد. او کاوش‌های متعددی از جمله کاوش‌های تپه چغامیش و چغابنوت را مدیریت کرده است.

عباس علیزاده کیست و در ایران چه می‌کند؟/ کنارگذاردن باستان‌شناسان ایرانی به نفع آمریکایی‌ها در میراث فرهنگی // در حال تکمیل
عباس علیزاده، باستان‌شناس ایرانی، مقیم آمریکا

علیزاده در عین حال کار سازمان‌دهی مجموعه سفالینه‌های موزه ایران باستان را پذیرفته است. کیسه‌هایی بزرگ از تکه سفال در زیرزمینی مرطوب نگه‌داری می‌شد و کارکنان موزه در شرف دور ریختن این توده بی‌نظم و ترتیب بودند. اما علیزاده مانع این کار شد، و امروز این موزه می‌تواند به داشتن مجموعه قابل‌توجهی از یک میلیون قطعه سفال به خود ببالد که با تلاش علیزاده بر اساس نوع و منطقه، طبقه‌بندی شده و در زیرزمینی که با بودجه دولت بازسازی شده نگه‌داری می‌شود. نیکلاس کوچوکوس، قوم‌شناس دانشگاه شیکاگو، که به علیزاده در این کار کمک کرده است می‌گوید: «بسیاری از سایت‌هایی که این سفال‌ها در آنها پیدا شده اکنون اصلاً وجود ندارند. این مجموعه بی‌نظیری است که ما تصور می‌کردیم از دست رفته است.»

اما این همه آنچه که باید از عباس علیزاده بدانیم نیست.

بخش تاریک زندگی عباس علیزاده مربوط به زمانی است که بین سال‌های 1985 تا 1991 در خاک فلسطین اشغالی و در همکاری با رژیم صهیونیستی به کاوش‌های باستان‌شناسانه در پروژه اشکلون برای یافتن منابع تاریخی در تایید تعلق بیت‌المقدس به صهیونیست‌ها فعالیت می‌کرد.

به شهادت اسناد موجود در فضای مجازی، عباس علیزاده از نزدیک با کاوش‌های رژیم صهیونیستی در منطقه باستانی اشکلون در ارتباط بوده و از سوی آنان بارها مورد تشویق و تقدیر قرار گرفته است.

یکی از این اسناد کتاب اشکلون، چاپ رژیم صهیونیستی است که در آن تلاش شده تا جزئیات کشف آثار باستانی مربوط به یهود در خاک فلسطین اشغالی به شکل مستند ارائه شود و عباس علیزاده در جهت مستندسازی برای این ادعای گزاف تلاش بسیار کرده است.

عباس علیزاده کیست و در ایران چه می‌کند؟/ کنارگذاردن باستان‌شناسان ایرانی به نفع آمریکایی‌ها در میراث فرهنگی // در حال تکمیل
گزارش نهایی از هیئت اعزامی لئون لِوی به اشکلون
برای دانلود سند روی تصویر کلیک کنید

در این کتاب بارها از عباس علیزاده نام برده شده و حضور وی در عکس‌های یادگاری باستان‌شناسان در همین کتاب بیشتر اثبات می‌شود:

عباس علیزاده کیست و در ایران چه می‌کند؟/ کنارگذاردن باستان‌شناسان ایرانی به نفع آمریکایی‌ها در میراث فرهنگی // در حال تکمیل
کاوش‌های پروژه اشکلون در سال 1985

عباس علیزاده کیست و در ایران چه می‌کند؟/ کنارگذاردن باستان‌شناسان ایرانی به نفع آمریکایی‌ها در میراث فرهنگی // در حال تکمیل

کاوش‌های سال 1986

عباس علیزاده کیست و در ایران چه می‌کند؟/ کنارگذاردن باستان‌شناسان ایرانی به نفع آمریکایی‌ها در میراث فرهنگی // در حال تکمیل
کاوش‌های سال 1987

عباس علیزاده کیست و در ایران چه می‌کند؟/ کنارگذاردن باستان‌شناسان ایرانی به نفع آمریکایی‌ها در میراث فرهنگی // در حال تکمیل
کاوش‌های سال 1988

عباس علیزاده سابقه حضور در تلویزیون بهایی‌ها را نیز دارد. در فیلم زیر، مصاحبه اخیر او با شبکه آیین بهایی را مشاهده می‌کنید:


قضیه حضور عباس علیزاده در ایران زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم او در امر رسیدن به اهدافش یعنی سیطره به کل منطقه باستانی شوش از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و جامعه باستان‌شناسی ایران را به سخره می‌گیرد. وی در سخنرانی خود که به تازگی در ایران ایراد کرده گفته است: «وقتی کسانی از من می‌پرسند در شوش چه کردی؟ من پاسخ می‌دهم خوشحالم که آبدارچی ما هم می‌تواند هزاره‌ی سفال‌های شوش را تشخیص دهد.» معنای این جملات زمانی آشکارتر می‌شود که با جمله «کارکنان موزه در شرف دور ریختن این توده بی‌نظم و ترتیب بودند» که در وب‌سایت ویکی‌پدیا آمده مقایسه شود. البته شایان ذکر است که مخاطب چنین توهینی جامعه دانشگاهی و دولتی باستان‌شناسی کشور است که به آسانی چنین تحقیرهایی را تحمل می‌کنند.

او که اکنون سواد جامعه باستان‌شناسی آکادمیک ایران را هیچ می‌پندارد و خود را سلطان بلامنازع پیش از تاریخ ایران می‌داند، از داخل ایران به شدت حمایت می‌شود و اساسا دلیل حضور مجدد وی در ایران نیز دعوت رسمی از وی برای بازگشت به ایران برای راه‌اندازی مرکز بین‌المللی شوش است.

عباس علیزاده کیست و در ایران چه می‌کند؟/ کنارگذاردن باستان‌شناسان ایرانی به نفع آمریکایی‌ها در میراث فرهنگی // در حال تکمیل

سوال مهمی که به ذهن متبادر می‌شود می‌شود آن است که اگر فرض را بر آن بگذاریم که سواد جامعه باستان‌شناسی کشور آنقدر کم است که خود به تنهایی قادر به کشف، تعیین تاریخ و حفظ اشیای باستانی ایران‌زمین نیست، چرا با وجود حضور باستان‌شناسان کشورهایی چون ایتالیا و فرانسه، تنها از تیم عباس علیزاده در پایگاه شوش استفاده می‌شود؟

سوال دیگر آن است که با وجود پایگاه‌های باستانی متعدد و البته مهم در سراسر ایران چه توجیهی برای این همه تکیه بر تحویل پایگاه شوش به علیزاده وجود دارد؟ البته کسی منکر اهمیت باستان‌شناسی در منطقه شوش نیست اما آنچه که جالب است نادیده گرفتن دیگر مناطق ایران است. آیا دلیل این امر به «یهودی‌سازی تاریخ باستان ایران» بازنمی‌گردد؟

به نظر می‌رسد زیر پوست جامعه باستان‌شناسی کشور جریاناتی در حال روی دادن است که جناب «افتخار باستان‌شناسی ایران! عباس علیزاده» در حال مدیریت کردن آن است. در هر حال امیدواریم مقامات مسئول در این زمینه، در پاسخ به مدارکی که در این گزارش آمده است، پاسخ مناسبی به افکار عمومی ارائه کنند.

در صورت لزوم، مشرق بیشتر به این موضوع خواهد پرداخت.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 75
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 31
  • حسین ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    2 2
    صهیونیستها به دزد آثار باستانی معروف هستن ، آخه کدوم آدم ... میاد فردی که با اینها همکاری داشته را راه میده و شاهرگ یکی‌ از قدیمی‌ترین محوطه‌های باستانی کشور را میده دست همچین فردی؟ به فرض این آقا بالاترین رتبه علمی‌ را در باستان شناسی‌ داشته باشه خوب آیا این دلیل کافی‌ هست؟ این قضیه مثل این هست که بیایم خبره‌ترین کلیدساز شهر را که در ضمن با سارقین همکاری داشته را بیاریم تا قفل گاوصندوق بانک را طراحی و یا تعمیر کنه . خوب آیا نتیجه این فاجعه بار نخواهد بود؟ آیا این میتونه دال بر موضوع دیگری غیر از حماقت و یا قصد و غرض سو باشه؟ این قضیه بسیار مصیبت بار هست و تعجب می‌کنم از این همه سکوت در مجلس و رسانه‌‌ها که وظیفه کنترل نهادهای دولتی را دارند.
  • ناشناس ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    1 1
    بزرگترین حامی ایشان دکتر م.ح.ط و مهندس م.ب میباشند
  • جواد ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 3
    اعتدالی ها مدعی اند که در دوره ما فضا باز شده " دولت از شاعران و نویسندگان ضد انقلاب " و افراد مسئله دارنفوذی تکریم و تجلیل میکند و ان را نشانه باز بودن فضا میداند ! اگر واقعا به دنبال باز کردن فضا هستید " منتقدان را سرکوب نکنید .
  • حسین ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 2
    اصلا معلوم هست که در سازمانهای دولتی چه خبر است؟! چطور چنین عنصر خطرناکی مجال نفوذ پیدا کرده است؟!
  • م الف ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    1 2
    مقام معظم رهبری فرمود پس از برجام باید مراقب نفوذ دشمن ( آمریکا ) بویژه نفوذ فرهنگی باشیم
  • اهوازی ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    1 2
    اشکلون با بیت المقدس فاصله دارد اما باستانشناسی اسراییل در جهت تعلق این سرزمین برای یهودیان و آواره کردن فلسطینی ها و مسلمانان است.این پروژه در نهایت به باستانشناسی و یافتن هیکل سلیمان و تخریب بیت المقدس و مسجد القصی می رسد.
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    1 1
    آمار غیر قابل انتشارها در مشرق زیاد شده مشرق عزیز از چی می ترسی ؟ این مطلبی که زدی ، یا اعتقاد داری نفوذ انجام شده یا نه بنده نظرم این است که این شخص نفوذ کرده منتشر کنید. پیشگیری بهتر از درمان است منتشر کنید . ...
  • مهدی ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    1 1
    به احتمال زیاد بعد از تحقیقات گروه علیزاده در شوش اجداد ما خوزستانیا یهودی می شوند.
  • مهدی ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    2 1
    به احتمال زیاد بعد از تحقیقات گروه علیزاده در شوش اجداد ما خوزستانیا یهودی می شوند.
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    3 1
    اگر مدیریت خوبی دارد و می تواند آثار باستانی ایران را حفظ و نگهداری کند چه اشکالی دارد.بخصوص که مجموعه با ارزشی از آثار قدیمی را از نابودی نجات داده.سفر او به اسراییل زمانی انجام شده که ایران با این رژیم رابطه سیاسی داشته.بهتر است این چیزها را ملاک ارزیابی افراد قرار ندهید و تخصص و سایستگی فرد را ملاک قرار دهید.قابل توجه اینکه هر فردیکه سابقه انقلابی داشته باسد لزوما برای مدیریت مناسب نیست.
  • لر اهوازی ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    1 1
    آرامگاه دانیل نبی در شوش است.حتما یهودیان به این منطقه توجه دارند.البته الان نفت و گاز هم دارد.
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    1 3
    شما تو خواب هم دچار توهم توطءههستین.
  • باستان شناسان خوزستان ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    1 2
    علیزاده همه میدانند که یک جاسوس آمریکای و اسرائیلی است هدف ایشان و تصاحب شوش هم واضح است ایشان می خواهد از وجود بقعه دانیال نبی سو استفاده کند و در آینده آثار باستانی خوزستان و شوش را به یهودیان ربط دهد کسی که سالیان سال در سر زمینهای اشغالی فلسطین دنبال تاریخی سازی برای یهودیان است دلش بحال آثار شوش میسوزد ایشان در شوش افرادی تربیت داده که خودش نباشد آنها که در قلب پایگاه شوش هستند اطلاعات بهش میرسانند علیزاده با حمایت عده ای دنبال اهداف خود هستند که پس از خوش خدمتی به ارباب فراریشان عطاالله مهاجرانی بپیوندند
    • همخون IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
      1 0
      موافقم
  • دانشجوی باشتان شناسی ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    1 1
    احسنت . انشالا شما که به فکر باستان شناسی هستید و در تلاش برای نابود کردن اشرار باستان شناسی هستید همان کسانی که با دولت کودک کش و فاشیست اسراعیل هستند و از بی سواد ترین هتی باستان شناسی ایران هستند را به شما دستخوش میگوییم.اجرکم من الله. الله اکبر
  • سالار ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    1 1
    تا جایی که اطلاع داریم چند نفر در خوزستان حامیان اصلی و در واقع وابستگان علیزاده هستند. در واقع مریدان وی هستند که در چندین سفر به خارج از کشور از جمله عراق . سوریه و اردن نیز همراهش بودند. به خیال گرفتن بورسیه دکترای آمریکا و بستن چند قرارداد همکاری دارن به مملکت خیانت می کنند
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 1
    گذشته از این آقا و حرفاش و کاراش ، کشور ما با تمام پتانسیلی که در گردشگری دارد و می تواند با این پتانسیل شیر نفت را ببندد و اجازه ندهد که امثال عربستان فشار بیاورند فوق العاده ضعیف و بدون برنامه و نقشه راه هستیم صفر تا صد کار ایراد داره از آموزش و تحقیق تا کشف تا حفظ و نگه داری آثار تا بدون برنامه بودن ساخت و مکان یابی و ... هتل ها و ... همچنین ثروت بزرگی که می تواند کشور را تکان دهد یتیم و بی سرپرسته ، پول هنگفتی که می شود از طریق توریسم اسلامی ایرانی بدست آورد را می شود برای ساخت زیرساخت هایی مثل راه آهن ، انواع راه ، بنادر ، سیستم های شهری مثل فاضلاب ، سیستم های کنترل آب و ... صرف کرد که خود این زیرساخت ها هم درآمد سازند برای کشور ضمنا منافع دیگر کشورها حسابی به ما گره می خورد به این راحتی ها تحریم نخواهیم شد حسابی هزینه ساز می شه برا غرب ، دلیل اهمال در این بخش رو متوجه نمی شم .
  • رضا ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 2
    اینکه نفوذ کرده یا نه نمیدونم ولی تکنولوژی اسرائیل واقعا بالاست ما خیلی مانده تا بتوانیم بهشون برسیم
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 2
    کجای کاری؟ چنان اوضاعی شده در مراکز علمی که کسی نمیتواند علیه جریان فکری غرب کوچکترین حرفی بزند...
  • ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    1 2
    در امور تخصصی مثل باستان شناسی تخصص حرف اول را می زند اینکه مشرق حالا طرفدار اثار باستانی دوره هخا شده جای تعجب است اصلا این آقا نیاد مشرق و طرفداراش می تونن آثار باستانی این ملت مظلوم را پاسداری کند بسم الله. مشکل شما سیاست زدگی و بیکاریست.
  • محمد ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 1
    اینها همش شعاره وجالب اینجا هست که مدعیانی ماننده آزادی بیان و حقوق بشر و دمکراسی و ... بزرگ ترین ناقضان همین شعار ها هستن
  • فرامرز تکش ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    1 1
    با سلام و تشکر از مقاله مفید مشرق عزیز منشأٔ و ریشه همه مفاسد عالم تشکیلات مخفی‌ و زیرزمینی فراماسون صهیونیستی جهانی‌ است که اعضا سری آن همانند سلول سرطانی مانند همین عباس علیزاده باستان شناس در بدن جامعه رسوخ میکنند تا منافع استکبار جهانی‌ یعنی‌ همان استعمار گران یا استکبار جهانی‌ را تامین کنند از آنجا که فرقه ضاله انگلیس ساخته بهائیت شاخه‌ای از فراماسونیزم صهیونیزم جهانی‌ است لذا فرد خود فروخته و هم کیشی مثل عباس علیزاده براحتی در خدمت رژیم منحوس اشغالگر صهیونیستی قرار می‌گیرد و به همان دلیل مورد تشویق و تمجید فرقه ضاله بهائیت واقع میشود مهمترین اقدام انقلاب اسلامی ایران دفع و ریشه کن کردن فرقه صهیونیستی فراماسون و به طبع آن ریشه کن کردن ریشه فرقه ضاله بهأیت بوده و هست که در تمام شئون مراجع تصمیم گیری ایران قبل از انقلاب از نخست وزیر و از دولت تا مجلس تا دانشگاه‌ها مثل سلول سرطانی رسوخ کرده بودند و چنانچه امروز هم مهلت یا فرصت یابند همان استعمار منحوس را باز سازی میکنند متأسفانه این قبیل سلول‌های سرطانی به شدت در ..... نفوذ فرامرز
  • محمد ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 1
    اشتباه منفی دادم آره مشرق خیلی ترسو شده هرچی نظرم میدم و به نحوی به تریش قبای آقایان مسئول بر بخوره این سایت منتشر نمیکنه
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    4 1
    زحمات علیزاده در شفاف سازی و بررسی پیش از تاریخ ایران برهیچ کسی پوشیده نیست . وقتی نظریات ایشان را نتوانند رد کنند بدنبال ترور شخصیتی ایشان می افتند .
  • جناب خان ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    اشکلون؟؟؟اسراییل؟؟؟
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    3 1
    کاری به فعالیتهاش ندارم ولی بدون تردید علیزاده در باستان شناسی جنوب غرب و شناسایی مراحل و نحوه عبور از مراحل روستانشینی و شکلگیری حکومت های اولیه در این منطقه حرف اول و اخر رو میزنه
  • هادی ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    1 1
    از مشرق خواهشمندیم این اطلاعات را در اختیار مسئولان دلسوز قرار دهند نه اصلاح طلبان به اصطلاح روشن فکر... هر ادم عاقلی می داند که تماس با بهاییت و اسرائیل می تواند چه اثار سوئی را با خود به دنبال داشته باشد. کسانی هم که در اینجا نظر منفی میدهد باور کنید نادان و کج فهمند و منفعت امروز خود را به مصلحت فردایشان می فروشند
  • هرمز چرم شیر ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    1 1
    نوشتید که هزاران لوح و سند مهم تاریخی باستانی ایران نزد بیگانگان است اگر تاریخ را مطالعه کنید درخواهید یافت که در مورد مرگ خشایارشا سکوت کرده و آن را در ابهام گذاشته چه کسی مقصر است ؟ به نظر می آید صهیونیسم بین الملل ! که در تحریف تاریخ همه ملل ید طولایی دارد خشایارشا به احتمال زیاد توسط خود مافیای یهودی که هلوکاست 75000 ایرانی را بدست سردار یاغی این پادشاه یعنی آرتابان رقم زده بود کشته شد و آنهم با فتنه یهود ! همان فتنه ای که دو فرد لعنتی استر و مردخای یهودی براه انداختند و پادشاه ظاهراً آنقدر بخشنده بوده که آرتابان را بعد از کودتایی که بر علیه او انجام می دهد و شکست می خورد می بخشد و حتی بازهم فرماندهی سپاه را ( شاید با مکر استر ) بدو می بخشد ! و همین فرد نمک نشناس عاقبت بخاطر رسیدن به قدرت ، خشایارشا را می کشد خوب آن الواح تنها اسنادی هستند که در صورت بازبینی توسط کارشناسان بیطرف می توانند حقایق بسیاری از جمله دلیل اصلی فروپاشی هخامنشیان را نشان دهند که به نظر می رسد آنهم از فتنه یهود بوده است . ضمناً خیلی حماقت می خواهد از ایتالیایی ها که وارثان امپراتوری روم هستند و در ایران بیطرف نیستند در این کارهای مهم استفاده شود و روسها بهترین کارشناسان بیطرف در این امور می توانند باشند همچنان که معتبرترین شاهنامه ، چاپ مسکو در اوائل قرن گذشته است
  • از خوزستان ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    1 1
    پس بخوبی در آمریکا و اسراییل آموزش دیده است. ترور شخصیت یعنی چه؟عکس های ایشان در اسراییل کاملا واضح است.فیلم مصاحبه ایشان هم با تلویزیون آیین بهائیت را هم گذاشتند.لینک دانلود کتاب هم موجود است.ایشان در اسراییل بوده آنهم در زمان جنگ تحمیلی.مگه توی ایران باستان شناس نیست؟
  • م الف ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    1 1
    توی این کشور چه خبر است؟از یک طرف شهدای گمنام و شهدای مدافع حرم و... را می آورند و از سوی دیگر آدم های مشکوک و اسراییل رفته به کشور سرازیر شدند. سازمان میراث فرهنگی کشور هم چپ و راست با دانشگاههای غربی تفاهم نامه همکاری و تبادل دانشجو و بورسیه منعقد میکنه.مشرق لطفا این موارد را پیگیری کن.
  • باستانشناس ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    1 1
    اسراییل و آمریکا و انگلیس و... از اونطرف دانشمندان هسته ای ما را ترور میکنند و از این طرف دانشمند باستانشناس اسراییل رفته برامون میفرستند.
  • ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 1
    چکار یه گذشته اش دارید.اگر تخصص بالایی دارد و میتواند منشا خدمت شود خوب بگذارید کارش را بکند.نتایج کارش ملاک تصمیم گیری خواهد بود.بعلاوه سفر ایشان به اسراییل پیش ار انقلاب انجام شده,زمانیکه ایران با اسراییل رابطه سیاسی داشت و نباید این موضوع را آنقدر بزرگ کنید.
  • ناشناس ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    1 0
    سال 1979 انقلاب شد.علیزاده سال 1985 تا 1991 یعنی پس از انقلاب و در زمان جنگ تحمیلی در اسراییل بوده است.
  • محسن ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    1 0
    به نظر می رسد که دانشگاه شیکاگو و فرد مورد نظر دارای یک تیم قوی بوره که هماهنگ اقدام می کنند. هماهنگی از آمریکا به تهران. از تهران به اهواز و از آنجا به شوش.
  • ناشناس ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 0
    تیم ایشان در استانها بویژه خوزستان و فارس و شهرهای شوش و... تا پژوهشکده باستانشناسی و پژوهشگاه و اداره کل های استانها تا دانشگاه تهران و تربیت مدرس و دانشگاههای آزاد و انجمن های دوستدار میراث فرهنگی شهرستانها تا استانها و... چندین سال است که فعال هستند.
  • جناب خان ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 1
    اشکلون؟؟؟اسرائیل؟؟؟تکنولوژی؟؟؟
  • اهوازی ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 1
    منظورت تکنولوژی دزدی آثار باستانیه؟
  • از خوزستان ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 1
    آره باید مثل داعش بیایند خوزستان را بگیرند تا از توهم بیرون بیاییم
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 1
    مشرق ؛ باز هم شلوغ كردي و به ملت گير دادي!!! آخه تخصص كه مرز نداره ، وقتي در داخل ايران متخصص و كارشناس حرفه اي نيست ، طبعا بايد سراغ آدم هاي اهل فن رفت . حتما اگر يه پزشك ايراني هم در هر كجاي دنيا يك اسرائيلي را مداوا كند، از نظر مشرق معاند است.
  • حزب اللهی ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 1
    بله همین ها فکر میکنند رسانه ها را خریده اند اما نمیدانند که رسانه های مستقل و آزاد و غیرتمند در ایران زیاد هستند.حتما به سراغ مشرق هم میروند تا مشرق را هم بخرند اما مشرق قابل خرید و فروش نیست.
  • سیری ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 1
    بابا همه نفوذین.میگن یه سری مریخی هم پشت مرزهای ابری ما نیت به نفوذ دارن.حالا شما از وزارت اطلاعت و سربازای گمنام و زحمت کش ایران بیشتر میفهمی؟بسه بابا کشور نیروی اطلاعاتی داره کشور بی صاحاب نیست.شما با این چرندیات مارو ضعیف و چارتا شعارنویس خودتو عقل کل نشون میدی.تا کی....
  • از خوزستان ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    با ایشان فقط به عراق رفتند.
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 1
    کلا چیزی هست که از نظر شما اشکال داشته باشه؟! یعنی هر فردی که که سابقه براندازی داره برای مدیریت مناسبه!؟ شاید شما خودت هم کیش باشی با این جناب
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 1
    خراب کردن تکنولوژی میخواد؟ اگه تکنولوژی داشت یه فکر به حال سپر موشکی اش میکرد
  • افشین تهران ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    اخه منتقدان بی سواد و بی شناسنامه هستند و باید برن جهنم.این روش اینهاست.
  • افشین تهران ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 1
    پس بنظر شماهم ما درایران باستان شناس درست و حسابی نداریم و باید دوستان صهیونیست را وارد کنیم.؟؟؟چرا مشرق و طرفدارانش اثار باستانی رو پاسداری کنن؟؟شما ها دربین خودتون مرد شماره یک میراث فرهنگی را دارید که از قضا همراه با خانواده تصمیم دارن سند کل مملکت را بنام خود بزنند.البته اگر نشد هم به مردم میگن بریزید توخیابون!!
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 0
    اگه کار نداری اصلا به تو چه که کامتت میذاری! چه کار به گذشته اش داریم؟! نه پس بیاد ما رو هم مثل فلسطینی ها از کشور خودمون بندازن بیرون. تو رو هم اول بقیه!
  • افشین تهران ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 1
    شما جوش نزن کسیکه با بهاییها و صهیونیستها رقاقت داره مگه شخصیت هم داره؟؟؟؟مگه در ایران کم هستند که از امریکا خود فروخته وارد کنیم؟؟؟؟
  • افشین تهران ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 0
    احسن.
  • افشین تهران ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 1
    خدایا ببین با کی شدیم 75میلیون!!!!!واقعا اینقدر ساده ای؟؟؟؟رابطه ایشان با بهاییت چی؟؟؟اونم مال قبل از انقلاب هست؟؟؟؟در ایران تخصص نیست و متخصص تخمش برافتاده؟؟؟؟
  • افشین تهران ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 1
    اینهمه امام خامنه ای سفارش میکنند به جلوگیری از نفوذ و بعد میبینیم که بعضیها ... پس با این تفاسیر باید منتظر معنی جدید پرچم اشغالگران اسراییلی باشیم و ان معنی جدید احتمالا از نیل تا فرات نیست و از نیل تا زاینده رود و یا کارون خواهد بود.ایا واقعا مسئولین امر این دعوتها را با بی اطلاعاتی انجام میدن؟؟؟اگر اینطور هست جایگاهی که دارن برای انها بسیار زیادی هست.
  • سعید ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 1
    با سلام دوستانی که نظر موافق با همکاری با گروه موسسه شیکاگو دارند متاسفانه بر موضوع اطلاعات کاملی ندارند و بصورت احساسی و سطحی نگاه می کنند انشاالله سایت شما بیوگرافی کاملی از این موسسه انتشار دهد تا رییس سازمان میراث کشور در هفته دولت در گفتگوی خبری سینه چاک موسسه یهودی اصل شیکاگو نشود و افتخارش همکاری با این موسسه یهودی نباشد. خواهشا بدون کم و کاست مطلب کامنت را انتشار دهید با تشکر از شما
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 0
    کینه کینه کینه دشمن دشمنی!
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    بابا چندبار پیام میگذاری؟
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 1
    کبک کبک کبک سرتو بچپون تو برف کسی باهات کاری نداره تو عددی نیستی که کسی باهات کار داشته باشه
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 1
    همین دو سه روز پیش مقاله ای از عبدالله شهبازی در سایت ها منتشر شده درباره نفوذ یهودیها و خواستار آن شده که مفهوم نفوذ در کلام رهبری را تقلیل نداده و ساده نکنیم. آنچه در متن مشرق آمده هم از جمله موارد نفوذ بسیار خطرناک و بی سر و صدایی است که عواقب خطرناکی دارد. مرحوم شریعتی هم میگفت که مراکز علمی غرب ابتدا در کشورهای هدف افرادی را جذب و تربیت کرده و مرجعیت علمی به آنها میدهند تا بعداً مطابق برنامه هایشان از آنها استفاده کنند. متأسفانه در حوزه علوم انسانی وضعیت بسیار خطرناک شده...
  • دوستداران حقیقت ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 1
    تا جایی که اطلاع داریم در شوش افراد ذیل صاحب نظران اصلی حوزه میراث هستند . استاد میرعابدین کابلی . استاد مهدی رهبر. استاد چگنی .اینها همه کنار گذاشته شدند چرا؟ در شوش کسان زیادی کار کردند از خارج از کشور مثل دکتر بهزاد مفیدی از دانشگاه ماینز آلمان.. مثل دکترکامیار عبدی از دانشگاه دارتموث آمریکا بدون هیچ حاشیه ای ولی هر بار نام دانشگاه شیکاگو می آید و علیزادهاعتراضات امنیتی شروع میشود . لطفا بررسی نمایید هزینه دانشگاه شیکاگو از اسراییل و یهودی هاست.وزارت خارجه آمریکا و دفاع آن حمایت مستمر از دانشگاه شیکاگو دارند. این دانشگاه به همراه چند باستان شناس ایرانی دیگر در اسراییل .اردن. سوریه کردستات عراق کار میکند . ازاین نوار جغرافیایی به دنبال چی است .ات
  • کوروش ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 1
    میراث تو بخواب که مشرق بیدار است.
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 1
    تف و لعنت بر آن شیری که این پست فطرتهای بیوطن از دامن ملت ایران خورده و بجایش جواب نیکی را جفتک میاندازند
  • حسین ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 1
    دقیقا همین طور است. همین الان هم دارو دسته مسعود بارزانی یهودی در کردستان عراق دارند تبلیغ میکنند که کردها اصلا از نژاد یهود هستند.
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 1
    در سخنرانی که در دانشگاه تهران داشته تیمش هم معرفی کرد بسیاری از باستان شناسان داخلی با او بودند در ضمن ایشون شوش رو متحول کرد همه این ها رو هم مال مردم ایران معرفی کرد مثلا کشتی در نقاشی بر روی سفال نشان داد و گفت اینه تمدن عیلامیان و هرگز یهودی سازی نکرده
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 1
    در سخنرانی که در دانشگاه تهران داشته تیمش هم معرفی کرد بسیاری از باستان شناسان داخلی با او بودند در ضمن ایشون شوش رو متحول کرد همه این ها رو هم مال مردم ایران معرفی کرد مثلا کشتی در نقاشی بر روی سفال نشان داد و گفت اینه تمدن عیلامیان و هرگز یهودی سازی نکرده
  • googel ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    1 1
    مطمن باشید که اهداف پنهان نیازی نیست گفته بشوند. همین قدر که پای آمریکا و ایادی دانشگاه صهیونیستی شیکاگو به مهترین استان مرزی کشور باز شد . زنگ خطر به صدا در آمده. انرژی هسته ای بومی شد ما ادعای مهد تمدن و فرهنگ چندهزارساله داریم دانشگاه های ایران نتونستن باستان شناسی را بومی کنند
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    1 1
    اما شما در بیداری خودت را بخواب زدی تا خیلی از واقعیات را نبینی و............
  • ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    1 1
    چرا مغلطه میکنید ...به فرض ما اصلا باستان شناس نداریم....چرا باید از باستان سناس بد سابقه استفاده کنیم......ایا تعمیر قفل خراب را به سارق میدهند
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    1 1
    مغلطه نکنید......بخث اینجا بر سر علم و تخصص ونظریه ها ی ایشان نیست/که البته در جای خود باید انهم بحث شود / بلکه موضوع ارتباط ایشان با دشمن ایران وبشریت و جاسوس بودن وی است
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    1 1
    یه کمی فکر کنیم ....کدام ادم عاقلی تعمیر قفل خانه اش را به یک دزد و یا شریک دزد / هر چه قدر هم متخصص باشد / میدهد.......ایا شما این کار را میکنید
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    1 0
    شما که هنوز نمی دانی انقلاب ایران چه سالی بوده و میگوئی ایشان قبل از انقلاب به اسرائیل سفر کرده بهتره در این جور مسائل که با تاریخ وگذشته ارتباط دارد کاری نداشته باشی.....واقعا شما اموال شخص یت را به کسی که دارای سابقه ی امانت داری خوبی نیست میسپاری....
  • ابراهیم ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    1 1
    اینها همش از بی غیرتی و بی بصیرتیه نمیدونم تا کی باید شاهد این بدبختیا باشیم
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    1 1
    یعنی همین که خودش گفت آدم خوبیه و قصدش خیره ما هم باور کردیم!
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    نه از بدنیتیه از نیت براندازیه شک نکن
  • ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    0 0
    متاسفم برای ذهن بیمار چنین انسانهایی
  • سمانه ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    1 0
    با سلام از تمام بزرگوارانی که در نشر و اطلاع رسانی این خبر زحمت کشیدند کمال تشکر و قدر دانی را دارم نکته قابل ملاحظه در این خبر و کامنت های ان این می باشد موضع گیری سازمان میراث فرهنگی کشور حراست سازمان میراث فرهنگی در مورد این خبر چیست ؟ خبر را تکذیب و یا تایید می نمایند برنامه های سازمان در اینده برای جلوگیری از موارد مشابه چیست ؟ واقغا حراست میراث فرهنگی کشور از این مطالب بی خبر بوده است ؟ دو نکته : اگر بی خبر بوده پس هدف از وجود واحد حراست در سازمان چیست ؟ اگر خبر داشته است پس علت ریشه دوانی گروه دکتر علیزاده در سازمان در این سطح را چگونه توجیه می نمایند ؟ بزرگواران خبرگزاری مشرق خواهشا کامنت اینجانب را برای روشن شدن مطلب خواهشا در سایت بدون نقطه چین بگذارید چون واحد حراست سازمان باید پاسخگو باشد نه رییس سازمان با تشکر بسیار فراوان از زحمات شما
  • باستان شناس ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    1 1
    متاسفانم از اینکه نظرات مخالف رو منعکس نمی کنید.همین منعکس نکردن نظرات مخالف نشون دهنده ی دروغگو و ترسو بودن این رسانه است.چندی از دوستانم شاهد نوشتن نظرات من و منعکس نکردن اونها از جانب شما بودن و بیش از پیش به دروغ‌گویی و بدطینتی شما پی بردند.شرم بر شما باد....
  • باستان شناس ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    1 1
    اگه راست میگوید نظر اولم رو منعکس کنید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس