وزیر خارجه آمریکا ضمن حمایت از اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان تأکید کرد که اسرائیل همیشه حق دفاع از شهروندان خود در مقابل خشونت‌ها را دارد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، جان کری وزیر خارجه آمریکا که به اسپانیا سفر کرده است در مادرید گفت که اسرائیل همیشه حق دارد از شهروندان خود محافظت کند. 

وی همچنین تصریح کرد که «اسرائیل به وضوح اعلام کرده است که قصد ندارد موقعیت کنونی مسجدالاقصی در بیت المقدس را تغییر دهد».

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه (امروز) در آستانه دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل و «محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین، در «مادرید» پایتخت اسپانیا از رهبران اسرائیل و فلسطین خواست تا اقدامات فوری برای پایان دادن به خشونت‌های «احمقانه» در کرانه باختری و مناطق اشغالی صورت دهند.

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که مهم است که رهبران اسرائیل و فلسطین در طول مذاکرات هفته جاری، موقعیت کنونی مسجد الاقصی را روشن و شفاف‌سازی کنند و درباره گام‌هایی که می‌توانند برای آرام کردن ناآرامی‌ها بردارند، به توافق برسند.

وی ادامه داد که با نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش می‌کند تا گام‌هایی را برای کمک به کاهش تنش‌ها پیدا کند.

کری ضمن تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی حق دفاع از صهیونیست‌ها در مقابل خشونت‌ها را دارد، گفت: «من انتظاراتی جزئ تلاش برای پیش بردن امور ندارم و این مسئله به خود مذاکرات (با رهبران فلسطینی و اسرائیل) بستگی دارد.»

جان کری همچنین از تمامی طرفین فلسطین خواستار خویشتنداری و خودداری از اقداماتی که بر وضعیت کنونی دامن زند، شد.

وی در بخشی از سخنان خود به مسئله سوریه اشاره کرد و گفت که با رهبران ترکیه، عربستان، اردن و روسیه در اروپا در هفته جاری در خصوص اوضاع سوریه دیدار می‌کند.

کری در اینباره تصریح کرد: «واشنگتن خواستار جلوگیری از تخریب کامل سوریه است. این هفته نشست‌هایی درباره سوریه برای برگزیدن بهترین گزینه‌ها برگزار خواهد شد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    آره ارواح عمه تون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس