کاخ سفید به نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از آنکه مدعی شد مفتی فلسطینی هیتلر را به یهودی سوزی تحریک کرد، در مورد سخنرانی «تحریک آمیز» هشدار داد.

به گزارش مشرق و به نقل از فرانس ۲۴، نتانیاهو روز سه شنبه در سخنرانی خود مدعی شد، هیتلر قصد کشتار یهودیان را نداشت و حاج امین الحسینی مفتی قدس او را در سال ۱۹۴۱ به این اقدام تحریک کرد.

«اریک شولتز» سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اظهارات نتانیاهو گفت: معتقدم که در کاخ سفید هیچکس در مورد مسئول هولوکاست که منجر به کشته شدن ۶ میلیون یهودی شد، تردیدی ندارد.

وی افزود: ما در این مورد به صورت علنی و ویژه بر اهمیت اجتناب از سخنرانی، اتهامات و اقدامات تحریک آمیز از جانب طرفین که ممکن است منجر به خشونت شود، تاکید می کنیم. سخنگوی کاخ سفید با این حال تصریح کرد که سخنرانی تحریک آمیز باید متوقف شود.

اظهارات نتانیاهو در مورد مسئولیت مفتی قدس در یهودی سوزی باعث انتقادهای گسترده ای از وی توسط مسئولان فلسطینی و مسئولان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی شده و آنها وی را به تحریف تاریخ متهم کرده اند.

از سوی دیگر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا بعد از دیدار با نتانیاهو در برلین، فلسطینیان و صهیونیست ها را به دوری از«لبه پرتگاه» دعوت کرد. وی بعد از موضع بدبینانه بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد درسفرش به منطقه خاورمیانه، در مورد بهبود شرایط به صورت محتاطانه ابراز خوشبینی کرد.

کری ابراز امیدواری کرد که نشست هایش با نتانیاهو، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در اواخر هفته جاری منجر به آرام شدن اوضاع شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس