ابوالفتح مومن کتابی با نام «اینجا سرزمین محمد رسول‌الله(ص) است» را برای انتشار به مرکز اسناد انقلاب اسلامی سپرد. این اثر به زندگینامه سردار شهید حسین همدانی می‌پردازد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، ابوالفتح مومن در گفت‌وگو با ایبنا از نگارش کتاب تازه‌ای درباره زندگینامه سردار حسین همدانی با عنوان «اینجا سرزمین محمد رسول‌الله(ص) است» خبر داد و گفت: با توجه به این‌که خودم همدانی بودم، پیشنهاد نوشتن این کتاب را به مرکز اسناد انقلاب اسلامی ارائه دادم. آن‌ها هم نوشتن این کتاب را در برنامه داشتند و به این ترتیب، نوشتن کتاب آغاز شد.

وی درباره شیوه نگارش این کتاب توضیح داد: برخی اسناد را مرکز اسناد انقلاب اسلامی در اختیار من قرار داد اما من مصاحبه‌های تکمیلی برای آن انجام دادم. این کتاب در چهار فصل و حدود 250 صفحه، البته بدون محاسبه ضمائم به چاپ می‌رسد.

نگارنده «انقلاب اسلامی در همدان» ادامه داد: فصل نخست کتاب «اینجا سرزمین محمد رسول‌الله(ص) است» به دوران کودکی و گذران مدارج تحصیلی وی می‌پردازد. در فصل دوم به نقش شهید همدانی در کاهش التهابات کردستان و نحوه شکل‌گیری سپاه همدان پرداختم. فصل سوم به عملکرد او در گردان حبیب‌بن مظاهر و دفاع مقدس و فصل پایانی به دوران فرماندهی سردار همدانی بر لشگر محمد رسول‌الله(ص) پرداخته شده است.

مومن با بیان این‌که حدود 4 سال از آغاز نوشتن این کتاب می‌گذرد، افزود: زمانی که کتاب «رمضان در کوچ» را می‌نوشتم، سردار همدانی بر کار من نظارت می‌کرد و من در همان دوران مصاحبه‌هایی برای نوشتن زندگینامه‌ او انجام دادم.

به گفته وی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب اینجا سرزمین محمد رسول‌الله(ص) است» را در قطع وزیری و با بیش از 250 صفحه روانه بازار نشر خواهد کرد.

شهید سردار حسین همدانی، یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که تجربه فرماندهی جنگ‌های ناهمتراز (اوایل جنگ تحمیلی در مبارزه با ضدانقلاب در کردستان) و تجربه جنگ تحمیلی در استان‌های غربی (کردستان، همدان و کرمانشاه)، فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله (ص)، مشاور فرمانده کل سپاه و جانشینی قرارگاه امام حسین (ع) را در کارنامه داشت. وی شامگاه 16 مهرماه به دست گروه تروریستی داعش در سوریه به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس