معاون وزیر نفت با بیان اینکه ظرفیت تولید نفت ایران در دوران پساتحریم به حدود ۵ میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد، اعلام کرد: ماه آینده به طور رسمی از نسل جدید قراردادهای نفتی رونمایی می‌شود.

به گزارش مشرق ، رکن‌الدین جوادی معاون وزیر نفت امروز در مراسم آغاز به کار کنفرانس نفت و نیرو در تهران در تشریح مهمترین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز ایران در دوران پساتحریم، گفت: ایران از پتانسیل ذخایر عظیم نفت و گاز، بازار بزرگ مصرف انرژی و نیروی انسانی متخصص برخوردار است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه بهبود فضای کسب و کار انرژی در ایران با استفاده از فناوری‌های نوین و پیشرفته یکی از مهمترین برنامه‌های اولویت‌دار صنعت نفت در دوران پساتحریم است، تصریح کرد: بر این اساس در حوزه صنعت برق افزایش راندمان نیروگاه‌ها، کاهش اتلاف انرژی و هوشمندسازی شبکه انتقال و توزیع برق از مهمترین طرح‌های اولویت‌دار به شمار می‌رود.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه در صنعت نفت و گاز هم بهبود روش‌های حفاری، استفاده از تکنولوژی‌های حفاری‌های عمیق، هوشمند و افقی از دیگر برنامه‌های در دست اجرا است، بیان کرد: در صنایع پایین‌دستی هم تبدیل گاز طبیعی به پلی پروپیلن، افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و رفع گلوگاه‌های تولید، ایجاد واحدهای تولید GPL و LNG از دیگر طرح‌های اولویت‌دار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ماه آینده به طور رسمی از نسل جدید قراردادهای نفتی ایران رونمایی می‌شود، تاکید کرد: همزمان با رونمایی از قراردادهای جدید، در کنفرانسی در تهران با حضور شرکت‌های خارجی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز ایران هم معرفی خواهند شد.

جوادی خاطرنشان کرد: ایران قصد دارد در دوران پساتحریم، ظرفیت تولید روزانه نفت را به ۵ میلیون بشکه و ظرفیت تولید گاز را به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش دهد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس