کد خبر 483084
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷

یک مقام مسئول در وزارت کار با اعلام برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی Job site برای ایجاد ارتباط بازارکار و دانشگاه‌ها، گفت: مراکز کاریابی الکترونیک می‌شوند.

به گزارش مشرق ،  محمد اکبرنیا با اعلام اینکه الکترونیک شدن مراکز کاریابی در دستور کار قرار دارد گفت: اگر آموزش‌های لازم برای کاریابی‌ها صورت بگیرد، در بسیاری از موارد کاریابی‌ها می‌توانند کارجویان را به سمت کارآفرینی، خود اشتغالی و تاسیس تعاونی سوق دهند.

مدیرکل کاریابی‌های وزارت کار اظهارداشت: امروزه هدف این است که با جذب سرمایه گذاری بیشتر در کشور و استفاده از بقیه ظرفیت‌های بخش تولیدی بتوان بنگاه‌های اقتصادی را تکمیل کرد تا رشد اقتصادی ناشی از آن زمینه‌های ارتباط بیشتر با صنعت و اشتغال را فراهم کند.

اکبرنیا تاکید کرد: همانطور که در صحبت‌های رئیس جمهور نیز اشاره شد ما اکنون در دوره گذار به سر می‌بریم، اما امیدواریم با پایان سال جاری و بعد از اجرایی شدن مراحل برجام بتوان نرخ رشد اقتصادی سال آینده را به ۵ تا ۸ درصد افزایش داد و عملا خروج از رکود اقتصادی عملی شود.

وی در مورد پراکندگی ناهمگون کاریابی‌ها و کمبود کاریابی‌ها در مناطق حاشیه‌نشین کلانشهرها افزود: در افق وسیع امیدواریم که با الکترونیکی شدن عملکرد کاریابی‌ها عملا تاثیر نقشه‌های جغرافیایی از بین برود؛ البته این تغییر رویه از سنتی به الکترونیک و شکل‌گیری Job site – career servise و ارتباط با دانشگاه‌ها به مرور زمان شکل خواهد گرفت.

این مقام مسئول در وزارت کار ابراز امیدواری کرد با همکاری نهادهایی چون کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزراتخانه  بتواند در بین اقشار خاص و نیازمند به صورت هدفمند و ویژه عمل کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس