بانک مرکزی تصمیم گرفته تا ۸۰ درصد قیمت خودروهای داخلی را وام بپردازد. البته سقف ۲۵ میلیون تومانی را هم برای این وام در نظر گرفته است. با یک حساب سرانگشتی،یک پراید را می‌توان با ۴ میلیون تومان صاحب شد.

به گزارش مشرق، دولت بسته رونق اقتصادی در شش ماهه پیش رو را بالاخره رونمایی کرد. این بسته بندهای زیادی داشت که تحریک تقاضا را شاید بتوان شاه بیت همه آنها دانست. برخی روایت‌ها خبر از ۹ هزار میلیارد تومان کالای مانده در انبارها خبر می‌دهند و برخی تولیدکنندگان هم، پای خود را از روی گاز تولید برداشته‌اند و به مانعی به نام موجودی انبار برخورده‌اند. حال دیگر نه تولید برایشان باصرفه است و نه انبارهایشان اجازه تولید بیشتر را می‌دهد.

پشت پرده افزایش ۱۰ میلیونی وام خودرو

شاید در ابتدا دولت این موضوع را خیلی جدی نمی‌پنداشت و معتقد بود که تولیدکنندگان باید خود، بازار را پیدا کنند و شیوه‌هایی را به کار بگیرند که تقاضای مشتریانشان را تحریک کرده و آنها را به خرید وادارد. اما اینگونه نشد؛ یعنی هر چقدر که تولیدکنندگان در بازار زور زدند، به دلیل تفکری که در عامه مردم شکل گرفته بود که بالاخره به زودی تحریم‌ها برداشته می‌شود و کالاها راه ارزانی را در پیش می گیرند، استراتژی‌های فروش آنها شکل نگرفت و همین امر سبب شد تا مانعی بزرگ پیش روی تولید بیشتر و حتی ادامه روند فعالیتشان گذاشته شود.

اکنون این تولیدکنندگان بودند و کالاهایی که در انبار مانده بود. خودرو هم از این قاعده مستثنی نشد و اول کمپینی راه افتاد که مانع از خرید خودروهای داخلی تا ارزان شدن از سوی مردم شود و پس از آن، بازار هم به همین کمپین و رفتارهای مردم واکنش نشان داد و راهی را در پیش گرفت که عملا، هیچ چیز گرمابخش بازار خودرو و رونق معاملات نشد. البته دولت برای تحریک تقاضا، در شورای پول و اعتبار مصوب کرد که وام خودرو به ۱۵ میلیون تومان افزایش یابد؛ در حالیکه تا پیش از آن، بانکها اگر حاضر می شدند که وامی به خریداران خودرو و متقاضیان دریافت این تسهیلات بپردازند، تنها ۷ میلیون تومان پرداخت می شد.  

اما مدتی که گذشت، ترفند دولت برای پرداخت وام ۱۵ میلیون تومانی خرید خودرو هم نتوانست سردی را از معاملات خودرو پس بگیرد و گرمابخش بازار باشد. از سوی دیگر، موجودی انبار کارخانجات خودرو هم روز به روز بیشتر می شد و در نتیجه خودروسازان تصمیم گرفتند که ترمز تولید را بکشند؛ در حالیکه آنها مرز تولید یک میلیون دستگاه را هم رد کرده بودند.  

حال این، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت بود که باید دست به قلم می‌شد و شاید از بحرانی در صنعت خودرو به دلیل سردی بازار می گفت.  او که البته پای نامه‌ای را به درخواست علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی امضا کرد که هشدار می داد رکود دارد به بحران تبدیل می شود؛ به صراحت از موجودی انبار کارخانجات خودرو گفت. در این نامه ذکر شده بود که در صنعت خودرو صورت‌های مالی، زیان انباشته ای معادل ۴.۲۰۰ میلیارد تومان را نشان می دهد و این در حالی است که به دلیل بحران نقدینگی، صنعت مزبور در معرض توقف است و موجودی انبار محصول خودروسازان به متجاوز از ۱۰۰.۰۰۰ خودرو کف کارخانه رسیده است.

البته کار به همین جا هم ختم نشد. بلکه خودرو که یکی از پیشران‌های رشد اقتصادی بود و در سال گذشته که کشور رشد ۳ درصدی اقتصاد را تجربه کرد، یک پای ثابت و البته اثرگذارش در ۴ فصل متمادی، افزایش تولید خودرو بود. به همین دلیل دولت دست به کار شد و تصمیم گرفت که در بسته رونق اقتصادی که برای شش ماهه دوم سال جاری تدوین کرده است، توجه ویژه ای به تحریک تقاضای خودرو داشته باشد. به همین دلیل ولی‌اله سیف، رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته اعلام کرد که وام خرید خودرو از ۱۵ میلیون تومان به سقف ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته و متقاضیان تا ۸۰ درصد قیمت یک خودرو را می‌توانند وام دریافت کنند و ۸ ساله پس دهند.

وام ۲۵ میلیونی با بازار خودرو چه می کند؟

بر همین اساس، یک حساب سرانگشتی به خوبی نشان می دهد که اگر یک متقاضی، ۸۰ درصد نرخ یک خودرو را بخواهد وام از بانک دریافت کند، می تواند با پرداخت ۴ میلیون تومان یک پراید ۲۰ میلیون تومانی بخرد و ۱۶ میلیون تومان مابقی را هم ظرف مدت ۷ سال و با نرخ ۱۶ درصد بازپرداخت کند. البته بعد دیگر داستان، همراهی بانکها و تامین منابع مورد نیاز آنها برای متقاضیان است.  

در این میان البته افزایش وام خودرو، موافقان و مخالفان بسیاری هم دارد. برخی می گویند که نباید مجدد خودروسازان را در لاک حمایتی دولت فرو برد و برخی دیگر نیز بر این باورند که هر گونه تلنگری در صنعت خودرو، منجر به فعال شدن صنایع پایین دستی یعنی فولاد و قطعه سازان و قالب سازان و سایر بخش‌های مرتبط با تولید خودرو می‌شود.  

اما فعالان بازار خودرو معتقدند که افزایش وام خودرو می تواند تحرکی در بازار ایجاد کرده و گرمای بهاری را به بازار سرد و پاییزی خودرو بدهد. یکی از این فعالان خودرو می گوید: حال که دولت تصمیم به این گرفته که تحرکی در بازار خودرو ایجاد کند؛ بانکها نیز باید همراهی لازم را صورت دهند؛ به نظر می رسد که این ترفند دولت بتواند تقاضای بازار را تحریک کند.

وی می افزاید: اکنون موقعیت و فرصت خوبی برای مردم پیش آمده تا با حداقل قیمت و در واقع، پیش پرداخت، خودروهای داخلی را خریداری کنند؛ چراکه ممکن است با فعال شدن شورای رقابت، مجدد خودروسازان فیلشان یاد هندوستان کند و تقاضای افزایش قیمت را به این شورا ارایه دهند.

اولتیماتوم سیف به خریداران خودرو

این گفته فعال بازار خودرو در حالی است که روز گذشته نیز علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی هم شرایط بازار را اکنون در بهترین وضعیت برای خرید کالاها دانست و گفت که نه به عنوان یک وزیر، بلکه به عنوان یک شهروند و کارشناس اقتصادی، اگر قصد خرید کالایی را داشته باشد، حتما و حتما اکنون را بهترین فرصت برای مراجعه به بازار می داند.

البته ولی اله سیف، رئیس کل بانک مرکزی نیز با تائید صحبت‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ممکن است در سال آینده و پس از اتمام دوره اجرای شش ماهه بسته رونق اقتصادی، دیگر چنین فرصت‌هایی برای مردم در خرید کالا با وام مناسب و تسهیلاتی که دولت برای تحریک تقاضا در نظر گرفته، پیش نیاید.

با ۴ میلیون تومان خودرو بخرید

حساب سرانگشتی نشان می دهد که با وامی که دولت برای خرید خودرو تا سقف ۲۵ میلیون تومان و به میزان ۸۰ درصد ارزش خودرو تدارک دیده است، یک پراید ۲۰ میلیون تومانی را می توان به قیمت ۴ میلیون تومان خریداری کرد.  

هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس ۲۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، پژو پارس سال ۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و پارس اتومات دو ایربگ نیز ۴۳ میلیون تومان است.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۵میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، رانا ۳۲میلیون تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۴۰میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سمند LXمعادل ۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سمند EF۷ نیز ۲۹میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، همچنین قیمت هر دستگاه رنو کپچر نیز ۱۱۹ میلیون تومان در بازار است.

بررسی های میدانی شانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، تیبا ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر دستگاه خودروی آریو با گیربکس دستی ۴۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، آریو با گیربکس اتوماتیک ۵۴ میلیون تومان، کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای ۷۲ میلیون و ۲۰۰ تومان و کیا سراتو ۱۸۰۰ اتومات ۸۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

قیمت خرید خودروها با ۲۵ میلیون تومان وام


با چهار میلیون تومان خودرو بخرید+ مبلغ پرداخت نقدی خودرو بعد از وام
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 93
  • در انتظار بررسی: 27
  • غیر قابل انتشار: 64
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    5 0
    همه این برنامها طرفند است
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    10 0
    با این حساب سرانگشتی که میفرمایید وام 80 درصد خودرو برای 7 سال با سود سالیانه 16 درصد عملا به قیمت دو برابری خرید لگن می انجامد. دولت باید بجای ارائه تسهیلات به لگن سازان ، قیمت لگن را کاهش و کیفیت آن را افزایش دهد.ارائه تسهیلات به لگن سازان عین خیانت در حق مردم می باشد.
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    6 0
    مردم باید در برابر لگن سازان برای افزایش قیمت و کاهش کیفیت مقاومت کنند با این شرایط یک پراید برای شما 53 میلیون تومان تمام میشود گول نخورید ما هرگز لگن بی کیفیت سوار نمیشویم .ما پول نزول نمیدهیم .خودرو باید بدون سود بانکی باشد
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    خوب چرا حالا نوش دارو بعد از ؟
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    تو بگو مفت! کی ماشین میخواد بخره؟
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    1 0
    طرح ونظر شما همان است که پولها را به جیب مافیای خودرو بریزید نه مردم خودرو سوار شوند .25میلیون با سود 16 درصد هفت ساله چقدر میشود آقا ... شما مردم را جیگر فرض کردید ؟هیچ اتفاق جدیدی نمی افتد.
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    2 3
    نمی خرم پول ندارم بفهمید لطفا!
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    2 0
    اونوقت مبلغ قسطشم حساب کردی آقای کارشناس زاده باید ماشین پراید رو با احتساب 16% چند بخریم شما یا بی خبری از وضع جیب مردم یا خودت رو به بیخبری زده جناب کارشناس زاده
  • حسین ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    وام 25میلیونی برا خرید خوردروی بی کیفیت با اقساط سنگین و سود زیاد نمیذاشتین بهتر بود.البته گذاشتن برا کمپین نخریدن خودرو نه چیز دیگه
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    همه این برنامها طرفند است و این بود بسته حمایتی دولت به خودروسازان نه مردم عزیز . هر وقت وام بدون بهره و اتومبیل باکیفیت و قیمت واقعی به مردم دادید ما را هم خبر کنید
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    1 1
    طرفند نیستند.ترفندند
  • محمد ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    مگه هنر کردید که وام میدین ؟ اعتراض مردم به قیمت بالا وعدم کیفیت بود ... وام 16% میدین که چی بشه ؟ این قرتی بازیا رو هم درنیارین ... فقط باید قیمت کاهش وک یفیت افزایش پیداکنه ...
  • علی ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    گفت یکی نون نداشت رفت پیاز خرید.
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    مبلغ وام مگر نباید پرداخت شود ،یه پراید لگن و قاتل متحرک ایا 20 میلیون میارزه ، چرا پای شرکت های خارجی با قیمتهای واقعی را به کشور باز نمیکنید، یعنی حقوق یکسال اکثریت مردم برای یه پراید؟ تناسب را با کدام کشور مقایسه کره اید ؟ و یا درامد غیر دارید که میتوانید قسط بدهید. خط فقر 3200 و دریافتی 2 تومن ! اصلاً میفهمید چی میگید، با این وضعیت فعلی اگر حقوق دریافتی مردم 2500 دلار بشود ، میشود زندگی کرد. و.....
  • علی ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    چاپ کن مشرق
  • مجید مرادی ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    1 0
    ای بابا. دلتون خوشه
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    جنس بیکیفت نمیخریم هم مالمان برود هم جانمان قیمت دو رقمی برای محصولات داخلی حرام است
  • ابوذر ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    ما خودرو نمیخریم والسلام....
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    1 0
    ارزش پراید همون 4 تومن فقط
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    2 0
    25 میلیون تومان با سود 16 درصد یعنی 4 میلیون تومان به علاوه 25 می شود 29 میلیون 29 میلیون تقسیم بر 7 سال می شود سالی 4 میلیون و صد و چهل و دو میلیون تومان تقسیم بر 12 ماه می شود ماهی سیصد و چهل و پنج هزار تومان. مبارکتون باشه. اما به نظر می رسه که ربای واقعی همینه منتشر کن لطفا
  • آرش آذر ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    2 0
    بزک نمیر بهار میاد - ماشین با 4 میلیون میاد
  • حسین ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    1 0
    با سلام 16 درصد سود آخه مگه چه خبره یه پراید تو 7 سال میشه بالای پنجاه تومن ..در ضمن اون پراید کلا یه سال کار نمیکنه تو همون سال اول هم باید ختم اقوامتون رو بگیرید از بس ایمینی داره ما تیبا داشتیم صفر هفت تا کله معلق زد ایربک باز نشد ....فروختیم 6 تومن ... داران با جونمون بازی می کنن
  • مقداد ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    3 1
    یه حساب سرانگشتی کنین معلوم میشه سود زیادی باید پرداخت کنین. یعنی بابت دریافت وام 25 تومنی 7 ساله 16 در صد باید تقریبا 42 میلیون برگردونید اضافه کنید مبلغ پیش پرداخت خرید خودرو رو. با این حساب مثلا برای خرید پرشیا 52 میلیون پول باید پرداخت کنید. این یعنی هم دولت حالش رو ببره هم بانکا هم خودروساز.ولی ملت باید 7 سال قسط تضمینی بدن . اینم از این طرح
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 1
    اول کیفیت . دوم تعدیل قیمت . سوم برکناری ن - ب .
  • ahmad ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    میبینم که دارن قسطی ماشین هاشون رو حراج میکنن و به لیزینگ بازی افتادن!
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    با چهل میلیون می ره.
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    در عوض قیمت رو بالا می برند میگی نه نگاه کن
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    30000 کشته تصادفات در سال داریم .... مشرق نامردی اگه نظرم رو چاپ نکنی
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    من پول هم دارم اما نمی خرم چون باید مدام خرج ماشین صفر کنم
  • غلام شیش لول بند ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    طبق اخرین کارشناسی 29000 هزارتاش از پرایده مشرق ... اگه نظرم رو چاپ نکنی خخخ
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    دولت برای خروج از رکود حاظر است که وام 25 میلیونی به خریداران پرداخت کند ولی ای کاش این به اصطلاح کارشناسان این پبشنهاد را به خودروسازان می دادند که ابتدا خودروسازان کیفیت را افزایش و قیمتها را منصفانه تعیین کنند. تا زمانی که خودروسازان انحصار را در اختیار داشته باشند، وضعیت به همین صورت باقی می ماند .
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    معنی این وام اینه که بازم به خودروسازهای گران فروش بیرحمی که همچنان دارن خودروی بی کیفیت تولید میکنن ، یارانه بدن از خزانه دولت. یعنی از جیب مردم.
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    16 درصد سود؟؟؟؟؟ 7 سال بازپرداخت میشه 112 درصد بیشتر باید به بانک بدیم و اینگونه پراید 38 میلیون می شود عجبببببببببببببببببببب همچنان اتوبوس را ترجیح می دهم .
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    1 0
    به 16 درصد سود 9 درصد ارزش افزوده هو اضافه کنید میشود 25 درصد
  • موریس ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    وام 16 درصد 7 ساله ،،،،، معلومه که هم به نفع بانک هست هم خودرو ساز . اگه این وام برای مسکن بود حداقل میدونستی ضرر نمیکنی .الان یه پراید بخری تا 7 سال دیگه سی میلیون پول دادی اونوقت ده میلیون هم نمیخرند ازت . خیلی به فکر اقتصاد مردم هستید !!!! ما بایدخودمون یکم سختی بکشیم تا وضع خوب بشه .زیر بار قرض و قسط رفتن به چه بهایی ؟
  • حبیبی ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    25 میلیون وام باز پرداخت 54 میلیون طی 7 سال میشود اقایان نوبخت و طیب نیا و ریس بانک مرکز ی جان
  • کیان ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    20 میلیون وام با احتساب 16 درصد سود سالیانه و با فرمول بانکی، میشه 372 هزارتومان قسط ماهانه. عالیه واسه یک لگن غیر استاندارد.
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    هیچی دیگه اگه قیمت پراید هجده میلیون بود الان باید سود وام رو هم بهش اضافه کرد که میشه حدود چهل میلیون. چهل میلیون پول پراید بدیم که هم خودروسازها سود کنن هم بانکها. ملت حرفشون اینه که این خودروهای بی کیفیت با این قیمت نمی ارزه بعد شما میاید صورت مسئله رو پاک میکنید؟ نهایت قیمت پراید پنج میلیونه. با چهل میلیون تو همین کشورهای همسایه میشه بی ام دبلیو سوار شد
  • reza ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    عزیز ، فکر کنم 16 درصد سالیانه باشه یعنی تو هفت سال میشه 28 میلیون که جمعش با 25 میشه 53 میلیون
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    چی فرض کردین ؟!؟ 45 میلیون پرداخت کنن برای پراید ؟؟؟
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
      0 0
      دادش الان پراید400تومنه
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
      0 0
      دادش الان پراید400تومنه
  • موریس ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    تازه وام اگه بدند یا دو تا ضامن رسمی میخواد یا سند بنام نمیزنند .
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    بنز با اون بنزیش ماشینش رو بدونه بهره میده تا تمام مردمش بتونن بخرن اونوقت من باید یه پراید بخرم 25 میلیون لعنت به من بجای اینکه اسایش منو تامین کنی منو تحقییر میکنی؟
  • ماهور ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    دمتون گرم با املاتون
  • علی ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    من که هیچ آشنا و دوست و رفیقی توی هیچکدوم از بانکها ندارم که بتونم وام بگیرم. خلاص..
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    برای درست کردن بدبختیهایم اصلا وام نمی دهند اما الان دولت برای صنعت نزولی وام می هد
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    قسط هاش رو با حقوق 700 تومن کی می تونه بده!!!!!لابد من بازنشسته میتونم
  • فقدان تفکر ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    سلام لطفا تیتر رو عوض کنید بزنید. خرید خودروی بی کیفیت برای خانواده های متوسط جامعه طی 7 سال 50 میلیون تمام میشود. خواهش خواهش نخــرید روزی نزدیک فرا خواهد رسید که می بینید تمام خودرو های ذخیره شده در انبار ها در معرض حراج قرار گرفته شده.
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    دمت گرم
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    تنها راه حلشون شده وام دادن برا خرید خونه وام میدن برا خرید لگنی به نام خودرو وطنی وام. فکر کردین اینهمه قسط رو مردم چطوری پرداخت کنن. به جیبهای پر پول خودتون نگاه نکنید راست میگین کاری کنید قیمتهابیادپایین طرح طرح که می گفتید همین بود.
  • علیرضا ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    دوست عزیز تو این زمونه همت جمعی معنی نداره همه فکر منافع خودشونن کمپین هم به نظر من اصلا وجود نداره این توقف خرید و دست نگه داشتن توی همه صنوف هست یعنی چی مگه مردم کمپین نخریدن خونه هم راه انداختن؟ اگه نه پس چرا بازار مسکن تو رکود کامله؟ مگه مردم صنعت رو تحریم کردن؟ پس چرا بعد از برجام تمامی صنعت ما به یکباره رفت تو رکود نه عزیز من همه دست نگه داشتن تا اثار تحریم خودش رو نشون بده و دیگری ضرر کنه نه خود شخص این واضحه
  • علی ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    1 0
    آقا حسین چچجوری حساب کردی 20میلیون میشه372هزار قسطش!!!!میشه397هزار و 241تومان ماهانه سود کل در 7سال میشه13میلیون 368هزار و 267تومان
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    با پرداخت اقساط قیمت پراید بیست تومنی به 30 تومن میرسد که خیلی بد است.
  • ایرانی ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    اگر رونق بازار میخواهند بایستی خودرو و کالای بادوام را باتسهیلات بدون بهره دراختیار مردم قراربدهند چون قیمت تمام کالاها و خودروها یکباره 200 الی 300 بعضا بیشتر افزایش دادند والا انسان عاقل با این طنابهای پوسیده نبایستی به چاه بروند واگرثبات بازار را میخواهیم بایستی درهمه موارد اتحاد داشته باشیم . اتحاد اتحاد رمز پیروزی
  • ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    موهور جان گیر نده اخوی وقتی واژهای بیگانه عربی و از زبان و خط فارسی پالایش کردی حق داری خورده بگیری
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    علیرضا جان اینایی ک نوشتی چیزی ب لگن بودن تولیدات خودرو سازان اضافهدنمیکنه
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    کافیه از این بحران جون به در ببرن خودروسازان تا کمر مردم رو بشکنن
  • رضا ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    خداوکیلی ازجیب مردم خبر داریدشمارا قسم میدم به سر بریده امام حسین ازسفره مردم خبردارید بخدا هر موقع کباب تو تلویزیون نشان مدهد سریع کانال را عوض میکنم بچه ها نبینندول کنید
  • حسین ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    با برداشته شدن تحریم ها صنعت قطعه سازی رشد میکنه و کیفیت ها بهتر میشه وقتی ورق هایی که تو بازار ایران هست همه بی کیفیت چینیه چطور انتظار دارین کیفیت خروجی خوب باشه
  • علیرضا ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    در محاسبه سود برخی دوستان اشتباه می کنند اینا به روش مشارکت مدنی با واریز ترجیحی محاسبه می کنند که سود کل 7 ساله میشه 167 میلیون ریال و اقساط ماهانه میشه حدود 500 هزار تومان کل پرداختی 40 + 167 + 250 میلیون ریال یعنی 457 میلیون ریال!!!!!!!!!!!! حالشو ببرین فقط نخریدن است که پاسخ می دهد
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    یعنی پراید میشه همون ۳۰میلیون مبارکه
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    یعنی پراید میشه همون ۳۰میلیون مبارکه
  • ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    چقدر لگن!!!
  • رضا ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    من راننده آژانسم میخواستم باهمین وام که میگن بگیرم پشیمون شدم
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    ما میگیم خودرو بی کیفیت نمیخوایم. دوستان مبلغ وام رو افزایش میدن. یه سئوال؟ با چه زبونی میشه به دولتی ها فهموند که ما ماشین با تکنولوژی روز و ایمن میخوایم؟؟
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    خوب بازم مشتري متضرر مي شود چون بايد يك خودروي بي كيفيت را به صورت قسطي و با بهره 16 درصد بخرد و هر ماهه يك پايش در تعميرگاه باشد و يك پايش در بانك براي دادن قسط و دائم خودش را لعنت كند كه چرا خودم را در اين دام انداختم !
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    دوستای گلم حتی خودروهای تولید داخل رو هم رایگان بهتون دادن نخرید بخدا ارزش نداره بزارید تحولی صورت بگیره و اینکه براساس اعلام رئيس كل بانك مركزي در رونمايي از بسته سياست هاي جديد دولت براي خروج از ركود، قرار است كه 25 ميليون تومان وام براي خريد خودرو با نرخ 16 درصد و براي مدت 7 سال قسط بندي شود. براين اساس، براي 25 ميليون تومان با نرخ 16 درصد، حدود 17 ميليون تومان سود و كارمزد تعلق مي گيرد كه در مجموع اصل و فرع آن حدود 42 ميليون تومان خواهد شد. در نتيجه مبلغ 42 ميليون تومان اصل و فرع براي 84 ماه قسط بندي شده و ماهانه حدود 480 تا 500 هزار تومان بسته به فرمول استفاده شده و كارمزد دريافتي بانك، وام گيرنده به بانك قسط خواهد داد.
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    من بازهم نمیخرم. اینا میخوان این فرغونارو هر طور شده به مردم بندازن. اگه نخریم مجبور میشن بجای وام 25 میلیونی ، تخفیف 25 میلیونی بدن.
  • ناشناس ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    خودرو صفر نمي خريم تا قيمتها نصف بشه .
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    مردم از دولت کاهش قیمت خودرو و افزایش کیفیت خواستند و نه وام. الان با این وام قیمت ها کاهش پیدا می کنه یا ماشینا با کیفیت تر می شوند؟ مردم تو رو خدا فریب نخورید یکم دیگه مقاومت کنید کمپین نتیجه می ده. مثل همیشه اول تهدید بود و الان می خوان با وام فریبمون بدند. ولی وام باعث بهبود کیفیت نمیشه. اگه مقاومت کنیم قدم بعدی بهبود و کاهش قیمت خواهد بود.
  • ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    با نظر رضا موافقم. با سود 16درصد سالیانه یعنی باید28 میلیون اضافه پس بدی! یعنی بازم کلاه سر مردم میره .
  • ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    1 0
    وام که هیچی مجانی هم بدید خودروهای از رده خارج نمیخوایم و نمیخریم
  • ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    1 0
    هدف دولت مقابله با کمپین نخریدن خودرو و کمک به خودروسازان گردن کلفته نه کمک به مردم
  • ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    1 0
    حالا ضامنم میخاد؟ ما که ضامن ندازیم چی؟ منفجر میشیم
  • احد ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    1 0
    مردم قدرت خرید ندارن کمپین کجا بود ... هر روز یه ترفند رو میکنن.... وام گرفتن یعنی حماقت محض...
  • ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    معنی مردم سالاری دولت را فهمیدیم 4 تا وزیر مثل گذشته تمام مشکلات را به گردن دولت قبلی می اندازه ولی از سود سرشار حذف یارانه ای چیزی نمیگند جالبه وزیر اقتصادش میاد به عنوان اقتصاد دان به مردم میگه الان بهترین موقع برای خرید کالا است بدون اینکه تفاوتی در قیمت ها ایجاد شده باشه یا توان خرید مردم بالا رفته باشه یک نفر نیست بیاد بگه حجم پولی که از حذف یارانه های کالاهای اساسی نان و بنزین و برق و آب و گاز و تلفن ثابت و همراه وووووو چقدر است و در چه کار مثبتی هزینه می شود
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    هر موقع وام دادن بعدش گرون تر شد
  • دشمن جدید مشرق ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 1
    دقت کردین یه نفر به همه نظرات نمره منفی میده؟ دست بردار!
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    1 1
    باز دمشون گرم یه راه حلی ارائه میدن. زمان دولت قبل اگه وزیری حرف از رکود میزد سریعا برکنار میشد. یادمه یکی از وزرا فقط گفت ارز اختصاصی برای دارو، صرف واردات کالاهای لوکس شده فرداش برکنار شد ببین حالا اگه در مورد رکود حرف میزدن یا نامه مینوشتن چی میشد!! اقایون افراطی سعی نکنن از آب گلالود ماهی بگیرن. این قیمت ها و رکود ، محصول دولت محبوب خودشونه. ملت یادشون نرفته پراید هفت تومنی یه شبه شد بیست تومن. یه جوری صحبت نکنن که انگار این دولت باعث شده قیمت ها بالا بره اتفاقا به محض اینکه دکتر روحانی اومد سرکار قیمت ها ثابت موند و دیگه ساعتی بالا نرفت. مشکل مردم هم با مسببان این مسئله هست نه دولت عزیز که هیچ دخالتی در این موضوع نداشته. وقتی دولت نظر کردتون اومد بتزین لیتری هشتاد تومن بود و اون دولت به هزار تومن رسوندش اونم در کشوری که سرشار از نفت بشکه ای ۱۲۰ دلار بود. با مدیریت کاملا غلط موجب سلطه سعودیها بر بازار نفت شدن و اینجوری شد که هر وقت اراده کنن قیمت نفت رو بالا و پایین میکنن. البته یه سریا از خداشونه قیمت نفت پایینتر بیاد تا به خیال خودشون دولت عزیز ملت به مشکل بیفته ولی کور خوندن این دولت با مدیریت پابرجاست نه با درامد نفتی و چپاول بیت المال.
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    خوب الآن ما خیلی تشویق به خرید شدیم!!! 25 میلیون وام بگیریم که 42 میلیون پس بدیم؟ مگه مغز ..... خوردیم!
  • عمو ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    *حساب سرانگشتی نشان می دهد که با وامی که دولت برای خرید خودرو تا سقف ۲۵ میلیون تومان و به میزان ۸۰ درصد ارزش خودرو تدارک دیده است، یک پراید ۲۰ میلیون تومانی را می توان به قیمت ۴ میلیون تومان خریداری کرد.* یعنی کشته این حساب کتابتم...
  • sudn ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    دیگه تیز بازی هم حدی داره.پراید 4 میلیونیو 4 میلیون به مردم میدن بعد میخوان 8 سال هم مفت مفت هر ماه از مردم پول بگیرن.جمع کنید این بازیارو.ما انقلاب کردیم که گروهی با سوار شدن روی دوش مردم جیبشونو پر کنن؟کمر مردم بشکنه مهم نیست؟اینکه از کجا و با کدوم کار و درآمد میخوان قسط بدن مهم نیست؟ فقط این مهمه که جنس بنجل حضرات رو به هیچ بنی بشری جز مردم مظلوم ایران نمیتونین به زور قالب کنین؟
  • ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    چرا کسی ب نظرات مردم توجهی نمیکنه.البته اونا که از مروم نیستن ب فکر جیب خودشونن.آقا جان مگه یادشون رفته تو ی شب قیمت خودرو دو برابر شد خب حالا چرا قیمتا رو برنمیگردونن....؟؟بخدا در مقابل جون مردم مسولید.
  • تنکین ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    مردم شعور دارن بابا...این چه وضعشه دیگه!!!
  • ملا لغتی ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    دوستان اگه میخاین چیزی که نوشتین درست خونده بشه، باید درست بنویسین، یا نه اصلا درست ننویسین ولی بعد از نوشتن بدین یکی بخونه، یا نه دو دقیقه بعد خودتون بخونید! ... تولید داخل رو حتی رایگان هم ...
  • ابوالفضل ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    کسی که پول داره این لگن ها رو نمی خره
  • اامیر ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    جیگرم جیگرم جیگررررررررررررررم
  • ماهان ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    1 0
    مدیونی آگه نظر من را به اشتراک نزاری مشرق. چرا ما مردم هیچ ارزشی برای مسولین نداریم ما اعتراض کردیم خودرو پایین بیاد اونا بااین کارشون به شعورمرد م توهین میکنن واقعا مسولین خجالت بکشن
  • شهاب ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    1 0
    حمایت آشکار و بی چون چرا از دو شرکت بی کیفیت خودروساز است نه حمایت از مردم و مصرف کننده
  • شهاب ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    4 3
    به قول این دوستمون مدیونی اگه منتشر نکنی!
  • امیر IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    علی
  • احمد IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    سلام خسته نباشید..یه شناره بدین که باهاتون در ارتباط باشیم ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس