ناوگروه نیروی دریایی ارتش عازم بندرآستاراخان در روسیه و باکو در آذربایجان شد.

به گزارش مشرق، ناوگروه نداجا شامل ناوشکن دماوندبه همراه 2 فروند ناو موشک انداز کلاس پیکان امروز صبح از منطقه دریایی شمال عازم بندر آستاراخان در روسیه شد. این ناوگروه در این ماموریت در بندر باکوی آذربایجان نیز پهلو می گیرد. این اولین ماموریت برون مرزی ناوشکن دماوند است.

بنا بر این گزارش، تیرماه سال 92 نیز ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آستراخان روسیه سفرکرده بود. همچنین ناوگروه نیروی دریایی روسیه تاکنون سه بار طی سال های 86 ، 93 و مردادماه امسال با هدف تحکیم روابط دوستانه و توسعه تعامل دریایی بین دو کشور و همچنین توسعه صلح و دوستی در دریای خزر به بندر انزلی سفر کرده است.

این بازدید به صورت متقابل و در پاسخ به بازدید ناوگروه روسی از ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران در شمال کشور انجام میشود.

ناخدا یکم احمدرضا باقری فرمانده ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به کشور روسیه و آذربایجان در این مراسم گفت: پیش بینی می شود که این سفر 14 روز به طول بیانجامد که ابتدا ناوگروه در بندر آستاراخان روسیه و سپس در بندر باکو کشور آذربایجان پهلو خواهد گرفت.

وی هدف از این سفر را تحکیم ارتباطات در زمینه حفظ امنیت دریای خزر و توسعه روابط فرهنگی عنوان کرد.

وی افزود: این سفر به دعوت همتایان روس و کشور آذربایجان صورت می گیرد که یگان های حاضر در این ناوگروه شامل ناوشکن دماوند و دو فروند ناو موشک انداز پیکان و جوشن هستند.

باقری تاکید کرد : قسمتی از اهداف این سفر انتقال تجربیات از کارکنان باسابقه به جوانان است.

وی گفت : یکی از اهداف نیروی دریایی این است که در هر شرایطی ماموریت های خود را به انجام برساند و این سفر آزمونی برای بهره برداری از تجهیزات در شرایط نامساعد دریاست.

باقری اضافه کرد : امید است با تداوم اینگونه سفرها ، زمینه تحکیم روابط دوستانه بین کشورهای حوزه خزر و همچنین حفظ دریای خزر به عنوان میراث و ثروتی مشترک میان کشورهای پیرامون این دریا در زمینه حفظ امنیت و سلامت محیط زیست دریا فراهم شود.

منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در شهرستان انزلی واقع در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس