کد خبر 465521
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

وزیر دفاع از شناورهای در دست ساخت نیروی دریایی ارتش در کارخانجات این نیرو در بندرعباس بازدید کرد.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در جریان سفر به بندرعباس از منطقه یکم دریای ارتش بازدید کرد، در جریان مراحل ساخت شناورهای جدید این نیرو ازجمله ناوشکن جدید پروژه موج (سهند)، ناو موشک انداز کلاس سینا و ناو تحقیقاتی شیراز قرار گرفت.

تاکنون از پروژه موج، 2 فروند ناوشکن جماران و دماوند (اولی در جنوب و دومی در شمال) عملیاتی شدند و ناوشکن جماران3 با نام سهند نیز مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

سهند از 2 ناوشکن قبلی بزرگتر و مجهزتر بوده و برای مثل از تعداد موشک‌های بیشتری (موشکهای سطحی به سطح و پدافند هوایی) نیز بهره خواهد بود.

* شیراز؛ جدیدترین ناو نداجا

وزیر دفاع در جریان این بازدید از پروژه ناو شیراز نیز بازدید کرد. این شناور که هنوز هیچ اطلاعات و تصویری از آن منتشر نشده، یک ناو تحقیقاتی است که از لحاظ اندازه کمی از جماران کوچکتر خواهد بود.

دریادار سیاری در گذشته نیز از طراحی و ساخت اولین ناو آموزشی نداجا بنا نام خلیج فارس خبر داده بود.

از دیگر شناورهایی که وزیر دفاع از مراحل ساخت آن بازدید به عمل آورد، شناور موشک انداز کلاس سیناست که از این کلاس نیز چند فروند در آبهای شمالی (دریای خزر) و چند فروند نیز در آبهای جنوبی کشور فعال هستند.

شناور موشک انداز سینا مراحل پایانی خود را می گذراند.

دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، وزیر دفاع را در این بازدید همراهی می‌کرد.

منطقه یکم نیروی دریایی ارتش واقع در بندرعباس، بزرگترین و اصلی‌ترین پایگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که علاوه بر پشتیبانی و پوشش ناوگان خود در آب‌های خلیج فارس و منطقه، در سال‌های اخیر ده‌ها ناوگان و ناوگروه را نیز به آبهای محدوده خلیج عدن اعزام کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    سرعت ساخت ناو در کشور پایین نیست.?
  • علیا ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    1 0
    توی تصاویری ه تلویزیون از بازدید سردار دهقان پخش کرد یه لحظه یه تصویر از ی ناو نشون داد که طراحی رادارگریز داشت. نمیدونم من اشتباه دیدم یا اینکه واقعن چنین ناوهایی رو در دست ساخت داریم. قبلن شنیده بودم که ناوهای کلاس موج جدید هم از نظر طراحی و هم از نظر امکانات قابل قیاس با سری های قبلی نیستند و همون تحولی که در موج 2 و 3 نسبت به موج 1 بود در حدی بیشتر و کامل تر در موج های بعدی شاهد هستیم. خدا کنه درست دیده باشم
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    یعنی چی سرعت ساخت ناو؟ مگه ماشینه؟؟ یكم اطلاعاتت رو زیاد كن بعد نظر بده. مجبور كه نیستی...
  • ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    فکر کنم بوجه کمه
  • ياور ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 1
    به شكل وحشتناكی سرعت پایین است اما وقتی كه سهند باز گردد (انشاالله) همه غافلگیر خواهند شد. شما شكل و شمایل شبیه جدیدترین و مدرن‌ترین ناوها را مجسم كنید. يا علی
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    0 0
    تو سوادت ببر بالا با اون طرز حرف زدنت
  • علیا ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
    0 0
    آقای ناشناس. به هر حال ساخت هر چیزی سرعت مخصوصی داره. شاید ساخت یک فروند ناو مثلن حداقل 3 سال زمان ببره چه در ایران و چه در هرجای دیگه. اما میشه همزمان ساخت 3ناو رو در هر سال شروع کرد اینجوری بعد از 3 سال میتونیم هر سال سه ناو جدید رونمایی و بهره برداری کنیم. البته اینکه در ایران چنین اتفاقی نمیفته شاید دو دلیل داره. اول بودجه محدود. دوم اینکه تولیداتمون هرچند قوی و ارآمد هستند اما شاید هنوز به بلوغی که مد نظر فرماندهان ارشد هست نرسیدند و چون ما در حال پیشرفت هستیم سعی میکنند بودجه رو بیهوده هزینه نکنند تا مدلهای بهتر رو به تولید انبوه برسونیم. (البته تولید انبوه ناو 100 تا و 200 تا نیست. 5 تا و 10 تا هم میتونه برای یک ناو تولید انبوه به حساب بیاد)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس