کد خبر 484765
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱

ستاد منطقه نظامی جنوب روسیه اعلام کرد که ناوگروه نیروی دریایی ایران روز چهارشنبه (امروز) برای بازدید غیررسمی، وارد مرکز استقرار ناوگان روسیه در دریای خزر در بندر «آستراخان» شدند.

به گزارش مشرق، ستاد منطقه نظامی جنوب روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ناو کوچک توپخانه‌ای "ماخاج قلعه" در دریای خزر از ناوگروه ایران متشکل از ناوشکن دماوند و دو ناوچه موشک‌انداز پیکان و جوشن استقبال کرد».

طبق این گزارش، ناوگروه ایران از رودخانه «ولگا» عبور کرده است و در اسکله ساحلی «آستراخان» پهلوگرفته است.

اینترفکس ادامه داد که بازدید غیررسمی ناوگروه ایران از بندر آستراخان تا روز 24 اکتبر ماه (دوم آبان ماه) ادامه خواهد داشت.

دفتر مطبوعاتی فرماندار منطقه آستراخان روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که ناوگروه ایران قرار است صبح روز چهارشنبه (امروز) در بندر آستراخان واقع در جنوب روسیه وارد شوند.

خبرگزاری «تاس» گزارش کرد که ناوهای ایران تا عصر جمعه قرار است در آستراخان بمانند و ملوانان ایرانی با رهبران منطقه‌ای و فرماندهی ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای خزر دیدار داشته باشند و مسابقات دوستانه فوتسال و والیبال برگزار کنند.

طبق این گزارش، مقامات منطقه‌ای همچنین در صدد هستند یک تور آستراخان را برای ملوانان ایرانی سازماندهی کنند و تاس گزارش می‌دهد که کشتی‌های نیروی دریایی ایران این سفر را طبق برنامه توسعه و تقویت همکاری بین‌المللی صورت داده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس