کد خبر 482937
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷

نفوذ خاموش سبک زندگی، فرهنگ و اقتصاد آمریکایی در جامعه و بازار ایران، مدت‌هاست آغاز شده و در این راستا مجوزهای لازم چه در آمریکا در سطح وزیر امور خارجه و چه از طریق برخی سازمان‌های کشورمان صادر شده که در این میان، اسناد رسمی دولتی، بیانگر ثبت شرکت امپریالیستی "مک‌دونالد" در ایران است.

گروه بین‌الملل مشرق- بعد از انتشار خبر جنجالی آگهی شرکت مک‌دونالد برای اعطای نمایندگی در تهران و باز کردن فرم ثبت نام الکترونیک نمایندگی‌اش در ایران، حالا اسنادی به دست آمده است که نشان می‌دهد این شرکت بزرگ صنایع غذایی که به نماد آمریکا شهرت دارد، در تاریخ 24/5/1391 درخواست ثبت علامت تجاری کرده است و در تاریخ 25/10/1392 به ثبت رسیده است. علامت تجاری شرکت مک‌دونالد در ایران با نام های تجاری "مک‌فلری" و "McFLURRY" که نام یکی از محصولات شرکت مک‌دونالد است، به ثبت رسیده است.

ثبت مک‌دونالد در ایران
مکدونالد در ایران به ثبت رسیده است

"زهرا معصومی‌پور" کارشناس ثبت شرکت‌ها در گفتگو با خبرنگار مشرق این‌گونه توضیح میدهد که «در بحث ثبت شرکت‌ها، گرفتن نمایندگی با گرفتن شعبه از یک شرکت تفاوت می‌کند. اگر یک شرکت خارجی در کشور نمایندگی داشته باشد با همان علامت تجاری خود فعالیت می‌کند ولی اگر بخواهد شعبه‌ای از آن شرکت باشد با علامت تجاری ثبت‌شده متفاوتی از آن شرکت فعالیت می‌کند.»

براساس آنچه در روزنامه رسمی به تاریخ 5 مرداد 93 ثبت شده است شرکت مک‌دونالد به مدت 10 سال، علامت تجاری خود را در ایران به ثبت رسانده است:

خبر

خبر

مک‌دونالد که یکی از اصلی‌ترین نمادهای سبک زندگی آمریکایی به شمار می‌رود دارای بیش از 31 هزار شعبه و یک و نیم میلیون کارمند در سراسر دنیاست. این شرکت که به عنوان نماد کاپیتالیسم آمریکایی در جهان شناخته می‌شود با صرف هزینه های سنگین تبلیغاتی در صدد حفظ موقعیت خود به عنوان رتبه اول در حوزه مواد غذایی است. پس از توسعه مک‌دونالد در سطح جهانی، رفته رفته برخی مسائل و مشکلات اخلاقی شهرت این شرکت را تحت تأثیر قرار داد و رفته رفته به تعداد معترضان ضد مک‌دونالد افزود .روز 16 اکتبر امسال (جمعه گذشته) هجدهمین سالگرد "روز ضد مک‌دونالد" بود . پیش تر گزارشی جامع درباره شرکت مک دونالد در مشرق ارائه شده بود که می توانید متن کامل آن را (اینجا) بخوانید.

ثبت مک‌دونالد در ایران

علاوه بر مخالفت‌های سیاسی برای حضور شرکت مک‌دونالد در ایران کارشناسان صنایع غذایی نیز مخالف حضور این شرکت در کشورمان هستند. "محمد دریایی" متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی درباره حضور مک‌دونالد در ایران می‌گوید: «به ذبح شرعی و اسلامی آنها اعتمادی نسیت، همچنین نان‌های معروف مک‌دونالد ترکیبی از آرد سفید، جوش شیرین و دارای افزودنی‌های و فاقد سبوس هستند، که این ترکیبات باعث دیابت می‌شود، در حالی‌که ایرانیان از بیماری دیابت بسیار رنج می‌برند.»

ثبت مک‌دونالد در ایران

یکی دیگر از مواردی که باعث افزایش اعتراض مخالفان مک‌دونالد شده است مربوط به یکی از غذاهای عرضه‌شده در این رستوران به نام Foie Gras " " است. برای تهیه این غذای گران‌قیمت، جگر پرنده باید از چربی زیاد و حجم بالایی برخوردار باشد و از آنجا که در حالت طبیعی امکان وقوع این امر وجود ندارد، حجم بالایی از غذای چرب و دارای روغن بالا به وسیله دستگاه و به زور به پرنده خورانده می‌شود. سپس پرنده در قفسی کوچک بدون حرکت قرار داده می‌شود تا چربی بیشتری در بدن او ایجاد شود. این شیوه رفتار با حیوانات که به شکل بی‌رحمانه‌ای صورت می‌گیرد اعتراضات بسیاری را در پی داشته است.

ثبت مک‌دونالد در ایران

ثبت مک‌دونالد در ایران

ثبت مک‌دونالد در ایران

شایعات حضور شرکت مک‌دونالد در ایران تحلیل جالب رسانه اصلاح را به دنبال داشته است. این روزنامه در تحلیل خود می‌نویسد آرزوی حضور مک‌دونالد در ایران بسیار بزرگ است و امکان دارد محقق نشده و باعث سرخوردگی مردم شود.

ثبت مک‌دونالد در ایران

دویچه‌وله آلمان نیز به حضور احتمالی مک‌دونالد در ایران می‌پردازد و در گزارش خود تحت عنوان "آیا تهران هم صاحب مک‌دونالد می‌شود؟" حضور مک‌دونالد را نشانه‌ای از پایان انزوای ادعایی ایران دانسته و با مقایسه‌ای تحقیر آمیز میان جمهوری اسلامی و شوروی سابق می‌نویسد؛ در سال ۱۹۹۰ زمانی که کمپانی مک‌دونالد نخستین شعبه‌اش را در میدان پوشکین مسکو افتتاح کرد، بیش از ۳۰ هزار نفر ساعت‌ها در برابر در ورودی آن برای خرید همبرگر و سیب‌زمینی سرخ‌شده صف کشیدند. تا چند هفته پس از آن نیز مأموران پلیس هر روز باتوم به دست مسئول حفظ نظم صف چند کیلومتری مقابل این رستوران بودند.

ثبت مک‌دونالد در ایران

روزنامه کیهان نیز در گزارشی درباره حضور شرکت مک‌دونالد در ایران می‌نویسد: ذوق و شوق عجیب و غریب این جریان داخلی و خارجی که پیوندی آشکار دارند در حالی است که روسیه پارسال چهار شعبه مک‌دونالد از جمله اولین شعبه آن در میدان پوشکین را تعطیل و اعلام کرد بستن این شعب آغاز یک عصر تاریخی است. 

ثبت مک‌دونالد در ایران

پس از این رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند دولت این کشور مجوز صادرات نوشابه‌های آرکی (ArKay) به ایران را صادر کرده است، خانم غفاری از شرکت "سونا طب پارسیان" در تأیید این خبر به خبرنگار مشرق گفت مسؤولان این شرکت هم‌اکنون در آمریکا به سر می‌برند و حضور آنها در آمریکا تا هفته دیگر به طول می‌انجامد. شرکت آرکی که دفتر اصلی آن در شهر ملبورن ایالت فلوریدا مستقر است، انواع نوشیدنی‌های غیرالکلی را تولید می‌کند .

ثبت مک‌دونالد در ایران

صادرات نوشابه‌های آمریکایی به ایران از دهه 1990 میلادی تا کنون ممنوع بود اما گویا همزمان با اوج‌گیری هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت جلوگیری از نفوذ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی آمریکا در ایران، ورود کالاهای ممنوع با برند آمریکایی نیز اوج گرفته است. پایگاه اینترنتی مجله تجارت جهانی خبر داد "جان کری" وزیر خارجه آمریکا به نمایندگی از وزارت خارجه، با قراردادی که ماه سپتامبر میان شرکت‌های "نوشیدنی‌های آرکی" (ArKay Beverages) آمریکا و "سونا طب پارسیان" ایران منعقد شده، موافقت کرده است. طبق این قرارداد، که هفته گذشته اجرایی شد، شرکت آرکی مجاز شد تا نوشابه به ایران صادر کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 148
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 56
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    نههههه. چه بی سر و صدا
  • سعید ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    6 2
    متاسفم برای شمایی که از یه مارک خوراکی دنبال یه بلبشو میگردید چون امریکاییست کیفیت مک دونالددر کل دنیا شناخته شدست شما برو راجع به جنسای قلابی که به سلامت مردم مثل پروتزهای قلابی و روغن پالمو... گزارش تهیه کن .
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      0 0
      بله تو ژاپن هم با پیدا شدن دندان انسان در ساندويچ مک دونالدی ، مک دونالد بیشتر شناخته شد و در خود امریکا با پیدا شدن گوشت انسان در یخچالهای شرکت مک دونالد و و انتشار ان در روزنامه های امریکا خیلی بهتر شناخته شد متاسفم که یه عده کاسه داغتر از اش هستن
  • مجید ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    2 6
    مثلا فک کردین نفوذ چیه؟ خب همین چیزاس دیگه هدف جدید آمریکا، عادی کردن این مسائله
  • دامغانی ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    1 6
    خیلی جالبه دانش هسته بدهیم مک دونالد بگیریم.معلوم شد آب خوردن ما به تحریم وابسته نبوده نوشابه آرکیمان مشکل داشته که حل شد.مچکریم.من میگم حالا که آقایان با روش برد برد مشغول مذاکره هستند این صنایع موشکی را هم بدهند بجاش آب نبات چوبی بگیرند که دیگه مردم مشکلی نداشته باشند.
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    1 2
    که چی؟
  • اهوازی ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    2 8
    موشک آزمایش نکنید و برنامه هسته ای را محدود کنید اما مک دونالد بخورید.مریض هم شدی دارو وارد کنید.البته تک خوانی خانم هم در مجالس مدرن عزاداری با مک دونالد بیشتر مقبول میفته.
  • سید وحید ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 3
    گوشت خوک!!!!!!!!!
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    1 4
    خدایی خفت و خواری تا چه حد؟
  • اهواز ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    1 0
    خوش امدید ...
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    1 2
    همینو کم داشتیم
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    3 1
    قیمت محصولات مک دونالد برای خارج از ایران مناسبه و داخل ایران بسیار گرون خواهد بود چون قیمت محصولات مک دونالد معمولا با دلار سنجیده میشه و چون پول ایران در برابر دلار ارزشی کمی داره بنابراین قیمت تمام شده این محصول در ایران بسیار بالا خواهد بود
  • ناشناس ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    9 1
    یعنی رو قران دست میذارم شما مشکل روانی دارین......اخه به همبرگر گیر دادین
  • ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    5 0
    اخ جون از غذاهاي بي كيفيت رستوران هاي متفرقة كه بعضا كوشت خَر به جاي كوشت كاو به مردم مي دادند راحت مي شويم
  • ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    1 1
    نیازی به این همه متن نبود همان تصویر وب سایت روزنامه رسمی کافی بود از مالک، آدرس مالک گرفته تا گوشت خوک در عنوان فعالیت شرکت
  • ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 6
    بهائی ها و طاغوتی های زخم خورده و منافقین و مرفهین بیدرد جزو اولین مشتریان هستند
  • ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 10
    من طرفدار برجام بودم فکر کردم قراره مایحتاج تکنولوژی صنعتی و ... وارد کنیم یا درصدی یاد بگیریم و کشورو به جلو هل بدیم و در دوره فشار تحریم بعدی همین چیزایی که امروز رو وارد کردیم شروع کنیم به بومی سازی حداکثری ، انتظار داشتم چند تا قرار داد نوشته بشه چند کشور کاربلد چند پروژه مهم زیر ساختی در کشور مثل بندر چابهار ، بندر کاوه ، راه آهن شرق و ... اجرا بشه ، انتظار داشتم هواپیما نو بخریم ، تا الان همش سراب بوده چیزی که در ازای به نوعی تعلیق هسته ای گیرمون اومده تیتاپ بوده ! در ادامه هم اینه واقعا ؟؟؟؟
  • ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 2
    نفوذ خاموش از پی برجام، ایران بازار مصرف محصولات رده چندم غربی خواهد شد.
  • سجاد ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 5
    ننگ بر بی غیرتی و هوسرانی کسانی که تلاش کردند مجوز فست فود و نوشابه آمریکایی بگیرند که نتیجه همش، ضرر و آسیب رساندن به سلامتی میلیونها ایرانیست.
  • حسین ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 2
    سلام. وقتی که امریکا میخوایت شوروی رو زمین گیر کنه یکی از کارهاش تاسیس شعبه ای ار مک دونالد توی مسکو بود. امریکایی ها توی سال 1988بزرگترین شعبه مک دونالد رو توی مسکو راه اندازی کردند و مردم هم چنان تحت تاثیر قرار گرفتن که روز اول 40 هرار نفر برای خرید ازش صف کشیدن. دو سال بعد شوروی فرو پاشید!!!! مساله مک دونالد بحث بهداشتش نیست. مساله بحث نفوذ فرهنگی هس
  • مهدی ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    4 0
    بدبختی دزدیهای کلان و اختلاسهای نجومی داخلی است پارتی بازی است سوء مدیریت های تاریخی است شما نگران یک پیتزا فروشی هستید؟!!!!
  • ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 4
    جالبه تازه تو شرحش نوشتند فرواده غذايي تهيه شده از گوشت خوك !!!!! آقا اينجا جمهوري اسلامي ايرانه ؟
  • کورش ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    7 0
    سوژه جور شد برای دلواپسان الحمد الله . حالا مملکت درگیر 2 میلیون تا مشکل دیگه است هیچ مهم نیست مک دونالد نیاد
  • ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 6
    شما خوابید نفوذ خاموش سبک زندگی، فرهنگ و اقتصاد آمریکایی در جامعه و بازار ایران، مدت‌هاست از طریق بعضی فیلم ها، سریالها و تبلیغات تلویزیون آغاز شده!!! آخه چند خانواده در ایران مدل آشپزخونه خونشون به آشپزخونه های تبلیغات تلویزیونی شباهت داره؟!
  • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    1 0
    حضور مک دونالد در ایران هیچ اشکالی ندارد و باعث رقابت میشود
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    1 0
    واقعا که خیلی بدبختی مشرق!!!
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    اگه شعبه اي افتتاح بشه، با خاك يكسان مي شه. خخخخ
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    1 0
    غذاي كبد چرب براي رستوراني در فرانسه است نه مك دونالد دروغگوها
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 3
    آره قلب راکتور اراک رو با سیمان پر کنید به جاش ساندویچ مک دونالد گاز بزنید شکم پرست ها کارد بخوره به اون شکم بی صاحب موندتون
  • خرزوخان ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    هورا بکشید تحریمها رو برداشتن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • سید دکتر محمود ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    #من هم دلواپسم
  • saiedeses ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    خخخخ مرسی
  • سید دکتر محمود ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 1
    بجای کمپین نخریدن خودرو باید کمپین نخوردن مک دونالد راه بیافته
  • sadegh ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    نسبت موافقت با حضور این نماد مصرفگرایی آمریکایی در ایران با اقتصاد مقاومتی چیست؟ مسوولان ذیربط قطعا پاسخی ندارند! بنابراین منتظر اقدامات مردمی برای عمل به وصیتنامه امام راحل در این خصوص باشند
  • ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 1
    تبدیل مرکز غنی سازی فردو با ضریب امنیتی بسیار بالا که خار چشم دشمنان و مایه هراس آنها بود به مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاه فیزیک! ، برچیدن بیش از نیمی از سانتریفیوژها و انبار کردن آنها ، از بین بردن 95 درصد ذخایر اورانیوم غنی شده و خارج کردن قلب راکتور آب سنگین اراک و پر کردن آن با سیمان را به تمامی نوکران و عاشقان کدخدا و دوستداران رئیس جمهور باهوش و مودب !!! آمریکا و شکم پرستان بی طاقت، فعالین فتنه 88 منافقین سلطنت طلبان و بهاییان و ... تبریک و تهنیت و به تمامی دلسوختگان و کتک خوردگان برای انقلاب، جانبازان ایثارگران و رزمندگان و خانواده های شهدا ، بسیجیان و پیروان آرمانهای استکبارستیزانه و سازش ناپذیر خمینی کبیر، محرومین و مستضعفین و پابرهنگان که بار سنگین حمایت از نظام و انقلاب را به دوش کشیده اند تسلیت و تعزیت عرض می کنم.
  • دوست ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    اقا ما هر چی گشتیم این روزنامه با این شماره 18 صفحه بیشتر نداشت چه جوری تو صفحه 23 چاپ شده وقتی 18 صفحه بیشتر نیست
  • حسن ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    از این به بعد هر چی بشنوم برعکس ش حتما داره اتفاق می افته!!! عجب جایی داریم
  • دوست ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    اقا اشتباه شد پیداش کردیم معضرت
  • محسن ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    کاری با مک دونالد و رابطه اش با سیاست و .. ندارم اما یک چیزو همه فکر کنم بهش رسیدیم که نظرات ما با هم در حال جنگ و جدال هستند و ماخوشحالیم که داریم ابراز وجود میکنیم و خبر نداریم تحت شعاردرمانی قرارگرفته ایم و از مابهتران دارند سودشان را می برنند.
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 1
    جالبه تازه تو شرحش نوشتند فرواده غذايي تهيه شده از گوشت خوك !!!!! آقا اينجا جمهوري اسلامي ايرانه ؟
  • خداپرست ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    منفی بدین و بی غیرتی خودتونو ثابت کنین.
  • kambiz ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 2
    گوشت خر های وطنی شرف داره خوردنش به عندونالد خوردن
  • خداپرست ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    تو یکی نان خودتو در خون ده‌ها هزار شهید بزن و بخور و لذت ببر
  • خداپرست ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    کورش! تو همچنان بخواب تا نتونی بفهمی دور و برت چی میگذره.
  • خداپرست ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    تو که خوشبختی؛ مثل اربابان صهیونیستت نون خودتو به خون 200 هزار شهید بزن و بخور و لذت ببر.
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    ای ول...سانتریفیوژ را دادیم همبرگر را گرفتیم...
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    ساده اندیشی مثل ابوموسی اشعری هستی تو
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    بامک دونالدت تموم مشکلات رو شما بی خیالها که حل کردین
  • ریتا ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    میتونیم از رواج تجملگرایی نگران باشیم. فرهنگ آمریکا و... خیلی هم ربطی به این قضیه نداره!
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    رقابت درمصرف گرایی وسبک زندگی کثیف غربی
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    شماها عادتونه که هم وطن رو فحش بدین ودشمن قصاب رومهربون
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    ای ول...سانتریفیوژ را دادیم همبرگر را گرفتیم... افرین بر اصلاح طلبان منافق
  • مصطفی ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    فکر نکن اینا بهت گوشت بره بهت میدن بخوری هر چی باشه گوشت خر خیلی بهتر از گوشت خوک هست
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    مشرق باز از احمدی نژاد کینه جویی کن !
  • فرشته ثقفی ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    مشکل ایرانیان با مک دونالد بر سر نون و غذاهاش نیست. این همه ساندویچی توی ایران! مشکل ما ایرانی ها با اینه که مک دونالد رسماً نماد امپریالیسم آمریکایی و نماد سبک زندگی آمریکاییه. اینو بفهم. هر برند دیگه ای هم نماد این بشه باهاش همین مشکل رو داریم
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    جالبه که توی ثبت روزنامه رسمی فارسیش نوشته طبخ با گوشت خوک!
  • عباس ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    حالا مگه چیه که اینقدر شما حساسیت نشون میدین؟ مثل کوکا و پپسی که تو هئیت هامون میدیم. اتفاقی افتاده؟ شما یک برند بهتری بزن تا مردم نروند دنبال مک دونالد.
  • یاسمن محمودی ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    مشکل تو داری که نمیدونی همبرگر هم میتونه ابزار ترویج کاپیتالیسم بشه همون طور که تو الان شستشوی مغزی شدی و غذاهای غربی روی مغزت اثر گذاشته و ذهن ایرانی و اسلامی آباء و اجدادیت رو به ذهن غربی تغییر داده.
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    چی دادیم.. چی گرفتیم... خاک بر سرتون ملت ایران
  • مردم ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    چی دادیم چی گرفتیم..... سانتریفیوژ دادیم همبرگر گرفتیم
  • سید دکتر محمود ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    خدا پرست عزیز آخه به شقیقه چه ربطی داره؟ این دو موضوع که با هم تهاتر یا معامله نشده که
  • سید دکتر محمود ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    ham به معنای گوشت خوک هست و آنچه که ما داریمم beef burger هست که اشتباها" مصطلح شده به همبرگر
  • سید دکتر محمود ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    دست رو قرآن نمیخواهد با یک مشورت 5 دقیقه ای با روانشناس مشخص میشه
  • سید دکتر محمود ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    دوست عزیز تازه دیروز فاز اولش کلید خورد و صرفا" مصوبات تحریمی تعلیق شد تا 1 سال دیگه منتظر هیچ اتفاق خاصی نباش
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    سیمان رو کلت میریزمو تو اراک چالت میکنمو ...
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    لطفا بدون هرگونه مطالعه قبلی شعار ننویسم من بر حسب نوع شغلم اطلاع دارم کلیه شرکتها چه داخلی و خارجی نسبت به ثبت برند خود در کلیه کشور و عدم سو استفاده از آن اقدام میکنند نمونه های زیادی از این موضوع در ثبت نام سیگارها در سنوات قبل می باشد این مسله هم در وهله اول استفاده از قانون کپی رایت هست که اگر کسی بخواهد از این مارک استفاد کند می بایست نسبت به پرداخت حق کپی رایت اقدام کند مسله بعدی هم حضور این مارک هست که بنا به سیاست دولت و نظام مربوط می شود
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    دمشون گرم.. بیان من که میرم از این ساندویچهایی که معلوم نیست چیه خیلی بهتره!!
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    همه این اتفاقات به برکت دولت تدبیییییییییییییییییییییر و امییییییییییید هست !!
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    چرا ip من مسدوده؟
  • حسن ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    نفوذ محصولات آمریکایی فقط محدود به مک دونالد نیست. خودروهای آمریکایی هم نفوذشان را از مناطق آزاد تجاری شروع کرده اند. فورد و جی ام سی توی ارس زیاده.
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    خیلی هم خوب این یعنی پیشرفت.
  • sam ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    دیگه از این بدتر ؟نفوذ شرو شده !!!برین خودتونو مسخره کنین
  • قاسم ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    نتایج مثبت برجام
  • عرشیا ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    خجالت داره به خدا ! روزنماه خوان باشی و اون وقت بنویسی " معضرت " بابا به داد زبان فارسی برسید !!! بابا معذرت درسته . فردا بهتره اینارو سانسور کنی که آبروریزی نشه بیشتر!
  • عباس ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    اقا بزارید بیادش، ما خودمون کلی غذا خوشمزه داریم، وقتی کسی ازشون نخرید، پدرشون درمیاد، اونوقت ما میریم براشون کبابی میزنیم :)
  • احمدی ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    خوب شما هم آبگوشت ببرید آمریکا
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    2 0
    خیلی عجیب!!! مثبت و منفی ها جابه جا می شن! 12 مثبت بود من خواستم 13 بشه، شد 1!!!! هرچی مثبت بود یه هویی کم شد!!! من چند ساله دارم اینجا نظر میدم این رو ندیده بودم!!
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    این یعنی پیشرفت عربی نه ایرانی! عرب ها این رو پیشرفت جامعه می دونن
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    باشه می بریم ولی در مقابل چی ازشون بگیریم؟ اونها حاضرند سانتریفیوزهاشون رو جمع کنند؟
  • محمد ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    سید دکتر محمود چند سالته عمو؟؟ شما بذار به سن قانونی برسی بعد نظر کارشناسی بده.
  • محمد ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    که بدبخت شدیم. آروم آروم داریم به فنا میریم.!!
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    شما حالت خوبه؟؟ از الان به فکر قیمتی.؟؟
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    گل گفتی.
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    شهر که شلوغ شه قورباغه هفت تیر میکشه.
  • امیین ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    ما هم باید اکبر جوجه رو به آمریکا ببریم
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    جالبه مشرق و بعضی کاربرانش ایران رو با شوروی مقایسه میکنن و میگن آمریکا میخواد بلایی که با مک دونالدز سر شوروی اورد،رو ایران پیاده کنه جالبه که خودشون هم میدونن باید با کجا خودشون رو مقایسه کنن
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 2
    مطمئن باشید هر کی منفی بده بی غیرته چون گوشت خوک خورده و ناموسش براش حکم بیلبورد تبلیغاتی داره.
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    تو یه غذا از خوکدونالد بخور همه 2 میلیون مشکلت از ذهنت میپره.
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    شیطان یکی از کاراش اینه که بدی رو زیبا نشون میده. مطمئن باش با حضور این برند کثیف شیطان همه مردم رو به سمتش میکشونه حتی اگه برای سلامتی مضر باشه.
  • محمد حسین ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    با حضور خوکدونالد تو خوشبخت میشی نه؟ فقط زمانی بدبختی رو حس میکنی که یه سگ آمریکایی تو مملکت خودت از تو با ارزش تر باشه.
  • محمد ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    نه خیر داداش این برند رو چند سال پیش ثبت کردن که هر وقت روزنه ای برای نفوذ ایجاد شد نفوذ کنن. الان وقته نفوذه حمله....
  • محمد ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    این نظر رو خوندم یاده اعراب جاهلیت افتادم. فقط به شکم و پایین شکم فکر کن. موفق باشید.
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    شوخی نکن ترو خدا. این غذاها انسان و میل انسان رو با وجود مضر بودن فریب میدن تازه باید به این مسائل تبلیغات زیاد و فریب شیطون رو هم اضافه کرد.
  • علی ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    با توجه به تبلیغات زیاد که خوردن این غذاها رو سبک زندگی مدرن جلوه میدن این کار غیرممکنه.
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    اینها تکنولوژی رو که نمی آرن .چهارتا فست فود سرطانزا می آرن
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    سید دکتر محمود ربطش رو کسی می فهمه که غیرت داشته باشه شما راحت باش
  • خداپرست ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    عمو سید دکتر محمود! شعور تو و امثال تو هنوز به این چیزا قد نمیده که در این توافق چه چیزایی دادیم و چی به دست آوردیم.
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    جناب خداپرست اینکه به کسی که نظر مخالف شمارو داره لقب بی غیرت بدید ترفند کثیفیه و البته غیرت و بی غیرتی بقیه با معیار شما مشخص نمیشه !!!!!
  • عباس م 61 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    فرشته خانوم ساکت .
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    آی کیو! گفته یک سال پیش! یعنی فعلا افتخار مک دونالد از کف رفت.
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    بسم الله الواحد القهار کسی که نسبت به دشمن در خواب باشد زیر لگدهای دشمن از خواب بیدار خواهد شد. والسلام علی من اتبع الهدی
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    محمدجان! شما چند سالته؟ تازه به سن قانونی رسیدی؟ کمی ورزش کن و لبنیات هم مصرف کن تا عوارضشو اینجا بروز ندی.
  • به ناشناس ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    خاک بر سر خودت ومشرق که پیامتو درج کرد
  • سید دکتر محمود ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    ناشناس عزیز متاسفانه در ایران این دیالوگ جاریه چه اونهایی که ادعای روشنفکری دارند و چه اونهایی که خودشون رو ارزشی میدوننند. اما باز دم مشرق گرم که آستانه تحملش از سایر سایتها بالاتره
  • سید دکتر محمود ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    لااقل میگیم اونها دشمنن و غذای سرطان زا میدن اما برخی وارد کننده ها و صاحبان صنایع غذایی داخلی که از مواد پایه صنعتی به جای خوراکی به هموطنانشون میدن چی؟
  • خداپرست ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    ناشناس ۱۲:۲۳! معیار شما برای وطن فروشی و خیانت چیه؟ باید تا کجا پیش رفت و چقدر امتیاز داد تا اونوقت شما با معیارتون بفرمایید "اونایی که غیرت نداشتن وطن‌فروشی کردن"؟
  • خداپرست ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    عباس م 61! شما مبصری؟ دیکتاتوری؟ چه کاره مملکتی که میگی ساکت؟
  • امین ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم.
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    هر چی باشه از کالباس و سوسیس ایرانی که کله و سنگدان مرغ و صد زهر مار دیگه تهیه شده بهتره . چون در ایران هیچ نظارت و مدیریتی بر مواد غذایی و .... وجود ندارد روغن پالم را کدام کارخانه استفاده میکرد . چون کارخانه مال ....... میباشد فقط سه ملیون تومان جریمه شد !!!!!! سلامتی هموطنان چی ؟؟؟؟؟ و هزاران کثافت کاری دیگر که مجال گفتن نیست . چرا که همه میدانیم . مک دونالد هم بعد از سی و شش سال برای کیفیتش هم شده به یکبار امتحان می ارزد
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    فرشته خانم می تونی از جانب خودت صحبت کنی من به عنوان ایرانی چنین حقی به شما ندادم که از جانب من بگی ایرای ها
  • ریاستی ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    چرا این غربیهای دزد واتش افروز تحریم دارو رو برنمیدارنـمن مدتهاست بدنبال داروی سیمبالتا میگردم گیرم نمیاد اگر هم پیدا بشه هر ورقش پنجاه هزار تومان ـواقعا برای بیخیالها ومفت خورهای این کشور که کشته ومرده شکمشون هستند متاسفم.
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    تاریخ ثبتش 1391 هستش!! زمان محمود جونتون بوده که!!
  • یوسف ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    ما که همون آپاچی رو میخوریم از مک دونالد خیلی بهتره
  • سعيد ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    مرگ بر مك دونالد و ايسلند و لهستان
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    ثبت علامت تجاری ربطی به حضور ندارد . همین الان هم با تقلبی که در استفاده از علامت مک دونالد و مشابهاتش میشه ، عملا" مفت و مجانی برایش هم تبلیغ میشه و هم .... این ثبت برای این هست که جلوی امثال مشدونالد رو بگیرند و باید پرسید این وسط دلواپسان نگران چه چیزی هستند !! آیا نگران مشدونالد هستند که منبعد باید درشو تخته کنه یا مکدونالد ؟!
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    ناشناس 9:14 به جاد خودجوشی و دلواپسی ، برو یه کم سوادتو ببر بالا و مطالعاتت را بیشتر کن . ناشناس 8:21 راست میگه .
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    تو تو عمرت همبرگر نخوردی ؟ چرا چرت و پرت میگی ؟!
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    تاریخ ثبت 91 بوده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بر دروغگو و شایعه ساز لعنت
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    کاشکی شماها را هم با میدادیم . همبرگر بیشتری میگرفتیم !
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    اکبر جوجه هم در ایران خودمان تقلبی شده ! کجا ببریمش ؟
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    فرشته خانم ! اگه مشکل نماده ، پس چرا مشدونالد از همین نماد و اسم جعلی اش استفاده میکنه ؟!!!
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    به دولت بگید مجوز مک دونالد رو لغو کنه وگرنه باعث ضربات فرهنگی و خطرات دیگری در ملت ما خواهد شد و گناهش به گردن کسانیست که مجوز دادند و کسانی که راضی به این کار بودند...
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    مشکل ما کیفیت اجناس نبوده . مساله ما حرکت بر اساس دین و عزتمداری است .
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    بابا بیخیال ، مردم دنبال کار میگردن دنبال درامد هستن برای سیر کردن شکم خانواده بعد میگین نماد آمریکا ، کوکاکولا و پپسی و بویینگ و هواپیما F14 و خیلی از یخچالهایی که تو خونه های خیلی از همین دوستانی که میگن مک دونالد نماد آمریکا و استکبار همش تو ایران هست ، مشکل ما چیزه دیگه ای هست نه ورود سبک زندگی آمریکایی با ورود مک دونالد . مگه همبرگر تو ایران نیست یا مثلا kfc یا کنتاکی ، تورو خدا بینش و نگرشتون اصلاح کنید ، کمی بزرگ فکر کنیم واردات محصول های مصرفی تولید این مرز و بوم داره نابود میکنه ، مشرق منم دلواپسم ، تورو به امام حسین قسم بیا از این انرژی و خط دهی و جو درست کردن رو مباحث اشتغال زایی و بی کاری و واردات و در این دست موضوع ها کن . به خدا مملکت امام زمانی این نیست بازم می دونم این پیام منم سانسور میکنی مثل همیشه
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    بگید تکنولوژی ماشین هاشونو بیارن پیتزا همه جا پیدا میشه
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    نمی گم حرف بی ربطی زدین ولی شما به عنوان یه انسان مومن سعی کن از خودت و اطرافیانت شروع کنی به تحریم هر برند آمریکایی و صهنوسیتی که تو ایران وجود داره و خیلی از ماها هر روز داریم مصرف میکنیم . از جمله دوستانی که متاسفانه سیگار میکشند و سیگار با برند آمریکایی ....
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    دوستان عزيز در مشرق اگر ذره اي به سلامت بچه هاي ايران و در كل ملت ايران فكر ميكنيد دست از سر افشاگري از اين رستوران كثافت و سم فروش بر نداريد چند سال پيش گزارشهاي خوبي در ايران در مورد اين كثافخانه منتشر شد بسيار مفصل در باره انرا منتشر كنيد و بر عليه آمدن اين كثافتخانه سلامت كش مبارزه كنيد در امريكا اين غذا مختص فقيرها و بيشر سياهان كهرفقير هست هستند در شهر ما كه يك شهر مرفهرنشين است در تمام شهر فقط يكي از اين رستورانها بود كه از بس مردم نرفتند و بازارش كساد بود بست و درش گل گرفته شد مردم بالسواد مرفه ميدانند كه اين غذا چيزي جز سم نيست و أيدا سراغش نمي روند ولي مردم فقير از فرط فقر و نا اگاهي اين غذاهاي سمي و مسموم و سلامت كش را ميخورند عزيزان نگذاريد پاي مك دونالد به ابران برسد از لحاظ امنيتي هم كه خودتان بهتر ميدانيد كارش گرفتن سلامتي مردم و فتنه گري و جاسوسي است كه رؤسها جواب خوبي به انها دادند و در چندين رستوران انها را در مسكو گل گرفتند ، نگذاريد نگذاريد نگذاريد اينها بيايند و سلامت نسل هاي ايران را به زباله داني به اندازند
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    گل گفتی بخدا ولی کو گوش شنوا؟
  • محمود ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    1 0
    با سلام در این شکی نیست که آمریکا شیطان بزرگ است.اما دوستان ما ۳۶سال است که با آمریکا رابطه نداریم .وضعیت فرهنگی واخلاقی جامعه کجا قرار دارد.تعداد معتادان ما چقدر است.وضعیت حجاب چطور است.نگاهی به صحبت دلسوزان نظام نشان میدهد که تقریبا در اعتیاد،طلاق،بدحجابی،مصرف الکل در بدترین حالت مممکن هستیم.حا لا مک دولاند چه کار می تواند بکند؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    1 0
    نبايد گذاشت که پاي اين شرکت به ايران باز شود. اينکار باعث مي شود که قطره قطره راه اينها به ايران باز شود. با هر قطره فکر مي کنيم اين شد و اتفاقي هم نيفتاد و کم کم مي بينيم که کلاه بزرگي سرمان رفته است. ضمن اينکه بايد مراقب بود که از طريق غذا هم آنها بيماري را وارد کشور نکنند.
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    مشرق دیگه منم دیدم طرف32تا منفی داشت17تا مثبت.من منفی زدم شد 17/17.کامنتهایی که خوششون میاد منفیش بالا نمیره
  • جلال ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    دوستان عزیز کیفیت بهتر از هر چیز دیگریست , چه اشکالی فضا باز باشه برای همه چی تا به شعور مردم توهین نشه و هر چیزی رو خودشون انتخاب کنن به صرف ورود یک برند اگه بخواد فرهنگ ما داغون بشه همون بهتر که بشه , مرزها و تعصبات فقط دشمن هاییست که خودمون بوجود اوردیم انسانیت و فرهنگ فاقد مرز است که البته با وطن دوست بودن هیچ مغایرتی که ندارد هیچ بلکه وطنی بودن برای مردم خویش خواستن بهترین چیزهاست ,, به امید که درها بروی همه باز باشد که با همه فرهنگ دنیا آشنا باشیم که اگر فرهنگمان خوب باشد همه از ما می آموزند وگرنه ....
  • ناشناس ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    مک دونالد علاوه بر اینکه آمریکاییه و درصد زیادی از ایرانی ها باهاش مشکل دارن ، قراره غذاهای بی کیفیت ارائه بده ، منظورم ظاهر غذاهاش و یا محیط شیکش نیست منظورم آثار غذاهایی که قراره به خورد ملت بده ، همه میدونیم افزایش سرطاهان ها و انواع اقسام بیماری ها از همین فست فودها بوده !! حالا در نظر بگیرین که برگرهای مک دونالد که وقتی یکی دو ساعت بیرون بمونه حتی هیچ حشره ای بهشون نزدیک نمیشه ، با بدن انسان چیکار میکنه !
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    مشرق یکدونه ای اما سوالم اینه که چه باید کرد؟ من که دلم خوشه رهبر هستند.
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    وای خداااا... از دست ناشناس 16:23 باهوش منظور ایشون اینه که این نماد رو بخاطر زنده نگه داشتن امپریالیسم بوجود آوردن.
  • محمد حسین ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    ناشناس شما به جای اینکه سنگ اونارو به سینه بزنی به فکر پیشرفت کشورت باشی. اونا هم از صفر شروع کردن.
  • محمد علی ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    ریاستی جان متاسفانه تو این کشور چیزی به نام دلسوزی برا دیگران مرده. به خاطر همین منفی میدن.
  • ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    یه دقیقه سکوت... بتن ریزی رآکتور اراک هم یه نوع پیشرفته حتما.نه؟؟
  • امیر ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    اصلاح میکنم: این یعنی پیشرفت فرهنگ غربی.
  • محمد ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    ببخشید ولی مردم عزیز اشغال نخورید چه ایرانیش چه خارجیش...
  • ناصر ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    در برابر افتتاح(بشنوید افتضاح)شرکت مک دونالد باید گفت آخرین سنگر سکوته
  • یار غریب ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    مشرق سیستم امتیاز دهیت خراب شده مثلا لایکا 16 تاست روش کلیک می کنی میشه 5 تا !!!!!!!!!!! این مدلیشو ندیده بودم یا مثلا دیسلایک 5 تاست یهو می شه 20 تا مدیریت که نمی کنی نظرات رو کلک ؟!!!!!!
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    سید دکتر محمود معلومه از اون شکموهای پرخور هستی
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    اون موقعی که ماشین چینی رو به چند برابر قیمت میخردی خفت و خواری در خاطر مبارک نبود؟ اون موقعی که برنج سمی هندی به خورد مردم دادن اون موقع کجا بودی؟
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    کوکا رو جمع کنین بی عرضه ها
  • پارمیدا ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    این شرکت بزرگ صنایع غذایی که به نماد آمریکا شهرت دارد، در تاریخ 24/5/1391 درخواست ثبت علامت تجاری کرده است و در تاریخ 25/10/1392 به ثبت رسیده است. لطفا به تاریخ دقت کنید بعد به برجام ربطش بدین این تاریخ حداقل یک سال و نیم قبل برجام هست
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    به آتیش می کشیمش
  • Amin ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    1 0
    من ۳۰ سالمه و ۲ سال آمریکا زندگی میکردم من میخوام بگم که مک دونالد هیچ جنبه ی سیاسی اجتماعی یا اخلاقی نداره و فقط یه نوع غذا با برند امریکایی و این که شاید هیچ کدوم از شما ها مک دونالد رو تا به حال نخورده باشید ولی حتی با یک بار خوردن یه غذای عالی و با کیفیت جوری عاشقش میشید که بابت شکایات خود از مک دونالد خود زنی میکنید و دوست عزیزی که میگی مک دونالد بی کیفیت هست که حتی حشره هم سمتش نمیره اشتباه میکنی مک دونالد بهترین نوع فست فود هست و شاید بد ترین عاملش این باشه که به خاطر وابستگی زیاد ادم رو چاق کنه خلاصه غذای خوبیه که شرکتش امادگی نمایندگی تو ایران رو داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس