کد خبر 482837
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۴

مدیرکل مقابله با قاچاق کلاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کشف محموله 110 تنی پوشاک قاچاق از یک برند معروف خارجی خبر داد و گفت: متاسفانه اغلب محموله‌های وارداتی که تحت عنوان برندهای معروف و معتبر دنیا، وارد کشور می‌شوند تقلبی هستند.

به گزارش مشرق، عباس نخعی با اشاره به آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای کاهش میزان قاچاق پوشاک در کشور، اظهار کرد: در کارگروه ویژه‌ای که به منظور بررسی ابعاد مختلف قاچاق پوشاک با همکاری اصناف مرتبط، وزارت صنعت، مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دیگر دستگاه‌های دخیل در این موضوع برگزار شد، ابعاد مختلف این پدیده شوم مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و تصمیمات جدیدی در این خصوص اتخاذ شد.

مدیرکل مقابله با قاچاق کالاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: کارشناسان خبره حاضر در این کارگروه، پس از بحث و بررسی‌های بسیار به این نتیجه رسیدند که یکی از راهکارهای پیش روی ما برای مبارزه با قاچاق پوشاک در کشور، تعیین تعرفه منطقی وارادات پوشاک به کشور است.

وی با بیان اینکه بهترین راهکار برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رفع عوامل افزایش دهنده قاچاق است، ادامه داد: در این کارگروه قرار شد تا تعرفه ورادات پوشاک از 150 درصد به 75 درصد تقلیل یابد.

نخعی یکی دیگر از راهکارهای مورد بحث در این کارگروه را توجه به برندسازی در صنعت پوشاک عنوان کرد و گفت: علاوه بر توجه به موضوع برندسازی در این صنعت، مسئولان امر لازم است تا با تکیه و توجه بر تقاضای بازار، به بحث مد در کشور نیز ورود کنند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات مقابله‌ای در حوزه پوشاک قاچاق نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با قاچاق پوشاک، طی دو ماه گذشته بیش از 110 تن محموله قاچاق از یک برند معروف پوشاک خارجی کشف و ضبط شد.

نخعی تاکید کرد: متاسفانه این محموله و اغلب محموله‌های وارداتی که تحت عنوان برندهای معروف و معتبر دنیا، وارد کشور می‌شوند علاوه بر قاچاق بودن، تقلبی نیز هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس