به نظرم دركارهائي نظير آمين مهم اين است كه يك مجموعه درست دربيايد. مثل يك اركستر است كه تك نوازي در آن بي معني ست. برايم مهم بود كه نقشم را در بروز حس سكانس درست انجام دهم.

گروه فرهنگی مشرق- توی گوش سالمم زمزمه کن،مرگ تدریجی یک رؤیا، مسافرخانه سعادت، سرزمین کهن، ، آشپزباشی ، ساختمان، تاوان،مهمانان ویژه، امین، مجموعه سریال هایی  هستند که آشا محرابی در آنان نقش آفرینی کرده است. سریال های در خور تاملی که با بازخوردهای فراوانی مواجه بودند.با اینهمه درخشش در آمین و نقش برجسته سارا سلیم موجب شد گپی کوتاه با خانم محرابی در مورد این سریال داشته باشیم.


 *چه المان اشتیاق برانگیزی سبب حضور شما در سریال آمین شد؟

بازي در فيلم هاي اكشن را دوست دارم، از طرفي به نظرم "آمين" به لحاظ نوشتاري توانسته بود يك درام پليسي - اجتماعي متفاوت را خلق كند. پليس هاي آمين فارغ از قهرمان بازي معمول در برخي از فيلم هاي پليسي، شخصيت هايي واقعي هستند و و در موقعيت ها واكنش هايي واقعي دارند.


*در چندین سریال مختلف بانوان بازیگر بسیاری نقش پلیس های زن را ایفا کرده اند، با توجه به ریتم تند و جذاب سریال چه نشانه هایی را برای پیدایش تفاوت نقش سارا باسایر نقش های مشابهی که تا کنون اجرا شده بود در نظر گرفتید.

آنچه سارا سليم را براي من متفاوت مي كرد اين بود كه زندگي حرفه اي او را به طور موازي با زندگي شخصي اش مي ديديم. همين برايم يك امكان بود تا بتوانم جنبه هاي متفاوتی از او را براي بازي در نظر داشته باشم.


*يكي از گزاره هایی که بازیگر را جذب می کند در محور بودن در متن نمایش است. این سریال ریتم بسیار سریع و تندی دارد. یعنی به نوعی سختی ایفای نقش است که بازیگر را جذب می کند که فرصت هایی مثل ایجاد بازی حسی متکی بر دیالوگ را از بازیگر می گیرد. ترفند خاص شما برای بروز لحظات حسی در اغلب این صحنه ها چه بود یعنی از میزانسن های طراحی شده، چگونه استفاده می کردید ؟

به نظرم در كارهائي نظير آمين مهم اين است كه يك مجموعه درست دربيايد. مثل يك اركستر است كه تك نوازي در آن بي معني ست. برايم مهم بود كه نقشم را در بروز حس سكانس درست انجام دهم.

دسته‌بندی بین بازیگران تلویزیون، تئاتر و سینما بویي از هنر ندارند


*آیا کاراکتر سارا فقط برای گرفتن انتقام پدرش به نیروهای پلیس پیوسته است؟


به نظرم اينطور نيست. شايد مرگ پدر انگيزه هايش را براي نجات جامعه اش از ناامني بيشتر كرده بود.

* در قسمت پنجم سریال پلیس های اکشن کار زن را می بنیم آیا پیشنهادی نشد که خود شما بخش های اکشن را با کمک هنروران ایفا کنید یا عوامل سازنده یا سایرین چنین پیشنهادی نداشتید ؟

تمام بخش هاي اكشن نقش سارا سليم را خودم انجام دادم، حتي شكستن شيشه را.

*خود شما برای پیدا کردن نقش پلیس زن به جستجو در بین نیروهای پلیس پرداختید و چگونه نقش سارای انتقامجوی سریال را پیدا کردید ؟

آنچه در اجراي سارا برايم مهم بود، تك بعدي نشدن اين شخصيت بود. اينكه او را يك انسان واقعي نشان دهم با همه نقاط ضعف و قوتش،با تمام عواطف و احساسش. اينكه قهرمان نباشد، يك انسان معمولي باشد اما با عشق واحساس مسئوليتي بي انتها براي حرفه و جايگاه پليسي اش.

*شما از شاگردان زنده یاد سمندریان هستید و در آثاری تئاتری مثل "دایره گچی قفقازی(سمندریان)، خسیس(ابولفضل پور عرب)، رویای نیمه شب تابستان(دکتر حکاک) شبی که راشل از خانه رفت(1389) و .... هستید و تقریبا در بسیاری از آثار تلویزیونی از مرحله درخشش عبور کرده اید و مخاطبان حرفه ای سینمابه صورت برجسته ای شما را یک زبده خبره حرفه ای می شناسند چرا مجال موثری برای شما در عرصه سینما فراهم نشده است ؟
ياد استاد سمندريان و خانم روستاي عزيزم به خير. درباره سينما نمي دانم، واقعا نميدانم، شايد تا به حال قرار نبوده، خيلي هم مهم نيست الان برايم كار خوب و نقش خوب مهم است و رسانه اش خيلي مهم نيست .

*آیا قائل به این دسته بند های مرسوم فلان سینمایی فلانی تلویزیونی و فلانی تئاتری هستید؟ چرا که این مرزهای سلبی ایجاد شده به روند فعالیت های بازیگران نخبه صدمه زده است.

به هيچ وجه. به نظرم اين مرز بندي ها ظاهرا باعث مي شود از اصل ماجرا دور بمانيم، اين حرف ها بوئي از هنر ندارند. مهم انجام كار خوب است. حال ممكن است تكنيك ها كمي متفاوت باشند كه با تجربه مي توان به آنها رسيد.

دسته‌بندی بین بازیگران تلویزیون، تئاتر و سینما بویي از هنر ندارند

*نکته ای که ذهنم را مشغول کرده این است که ریتم پر شتاب فعالیت های شما از یک مقطعی بسیار کند شد .آیا بازیگر وسواسی شدید؟ شرایط رکورد سینما و تلویزیون روی روند فعالیت های شما تاثیر گذاشته یا گزیده کاری پیشه کرده اید ؟
به نظرم هر سه اما بيش از همه شرايط ركود است كه اميدوارم به زودي بهتر شود.

*هنوز هم کار دوبله انجام می دهید؟

مدت زيادي است كه كار دوبله انجام نداده ام.

*چون دوبلورها خیلی حس صمیمانه ای نسبت به شما دارند و یکی از برندهای دوبله انیمشین هستید؟دلتان برای دوبله تنگ نشده ؟من تصورم از آخرین باری که در استودیو دوبلاژ این است که همچنان به این حرفه عشق می ورزید.

من دوبله و دوبلور ها را دوست دارم و احترام خاصي برايشان قائلم. هنوز هم دوست دارم هر از گاهي دوبله كار كنم، اگر زندگي مجالي بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بیژن ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    ممنون از مطالبتان مشرق خان
  • سیروس ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    مشرق، خان نیست جانِ
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    خخخخخخخ
  • سوسن ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    مشرق چیه؟ :))))
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    نفهمیدم
  • سوسن ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    پس یعنی چه دسته بندی وجود دارد؟
  • بازنشسته ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    خودتو اذیت نکن دلبندم
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    مشرق رو بخونی متوجه میشی
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    کاری از دست من ساخته نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس