یک مقام ارشد نظامی روسیه تاکید کرد که از آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه از 30 سپتامبر، بیش از 380 هدف گروه تررویستی داعش بمباران شده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، آندری کارتاپولوف مقام ارشد ستاد مشترک روسیه در مصاحبه با یک نشریه روسی تصریح کرد: از آغاز عملیات هوایی در خاک سوریه تاکنون بیش از 600 سورتی پرواز انجام شده و بیش از 380 هدف داعش بمباران شده است.

روسیه از 30 سپتامبر گذشته تاکنون حملات هوایی علیه داعش را در سوریه آغاز کرده است. در حالی که مسکو اعلام کرده است که هدف اصلی از حملات هوایی در سوریه تضعیف تروریست های داعش است ولی کشورهای غربی مدعی هستند که هدف مسکو از این اقدام، حمایت و تقویت دولت بشار اسد بوده است.

وی در ادامه ضمن محکوم کردن حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا در خاک سوریه، گفت: آمریکا به دعوت روسیه برای همکاری در زمینه مقابله با داعش پاسخ نداده است. آنها این را تحقیر آمیز می دانند که به این مسئله اعتراف کنند که نتوانسته اند کاری را یک سال بدون روسیه آغاز کرده اند، با موفقیت انجام دهند.

این مقام نظامی روسی افزود: در واقع آنها اطلاعات لازم را درباره اهداف داعش در اختیار ندارند و این مسئله در نتایج حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا کاملا مشهود است.

وی تصریح کرد: ائتلاف به رهبری آمریکا زیرساختهایی را بمباران می کند که برای انجام عملیات توسط ارتش سوریه ضروری است. بمباران های ائتلاف آمریکایی به آن اندازه که عملیات نیروهای ارتش سوریه فعالیت داعش را با چالش جدی روبرو کرده، موثر و مفید نبوده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در یک نشست منطقه ای در قزاقستان ضمن استقبال از عملیات دو هفته ای روسیه در خاک سوریه، گفت: این حملات هوایی موجب نابود شدن ده ها مرکز فرماندهی، انبارهای مهمات، صدها تروریست و بخش قابل توجهی از سخت افزارهای نظامی شده است.

وزارت دفاع روسیه نیز روز جمعه اعلام کرد: حملات اخیر هوایی روسیه شرایط مطلوبی را برای حملات زمینی ارتش سوریه فراهم کرده و دو مرکز فرماندهی داعش در استان حلب را نابود نموده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پلرسا ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    هر عملیاتی از طرف هر کشور این جانی های حمایت شده از طرف وهابیت سعودی رو نشاته رود کاری ستودنیس.اما جای تاسف هست که ایران اقدامی جهت اهانتهای پی در پی عربستانی های وهابی انجام نمیدهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس