کد خبر 482047
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۷

معین الکاظمی از فرماندهان الحشد الشعبی، در واکنش به اظهارات وزیر خارجه روسیه مبنی بر آمادگی مسکو برای کمک به عراق در جنگ علیه تروریسم، گفت: روند عملیات نظامی از هنگامی که ضربات روسها به داعش در سوریه آغاز شده ، نشان می دهد، مسکو بر خلاف ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا، مصمم و جدی است و عملکرد آن موثر بوده است.

به گزارش مشرق، وی روز پنجشنبه افزود: ما فرماندهان نیروهای مردمی ، از کمک و مشارکت روسیه در عملیات علیه داعش اعم از کمک های اطلاعاتی ، لجستیکی و عملیات هوایی و موشکی که به تضعیف و نابودی داعش منجر شود، استقبال می کنیم.
الکاظمی با بیان اینکه دولت عراق هیچ منعی برای درخواست از روسیه برای مشارکت درعملیات علیه داعش ندارد، گفت حملات هوایی موثر روس ها در مرزهای عراق و سوریه ، بویژه جاده مواصلاتی الرقه - موصل ، صحرای الانبار و نیز مقرها و پایگاه های داعش ، می تواند معادله جنگ علیه گروه تروریستی تکفیری داعش را تغییر دهد.
وی به حضور 60 کشور در ائتلاف آمریکایی اشاره کرد و افزود: از یک سال و 4 ماه پیش که این ائتلاف تشکیل شده، هیچ اقدام موثری نکرده است و ضربه ای که داعش را زمین گیر کند، به این گروه تروریستی وارد نکرده است.
فرماندهان نیروهای مردمی عراق در جنگ علیه داعش، می گویند، از مشارکت روسیه در عملیات نظامی علیه داعش استقبال، می کنند و معتقدند ائتلاف بین المللی در 16 ماهی که از تشکیل آن گذشته، هیچ اقدام موثری علیه داعش نداشته است.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه برای سومین بار در طول ماه جاری، گفت که کشورش آماده حملات گسترده به داعش در خاک عراق، - مشابه عملیات در خاک سوریه- است، اما مشروط بر اینکه دولت عراق همانند دمشق ، رسما درخواست کمک کند و این عملیات با هماهنگی بغداد انجام شود.
روسها پس از آنکه حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در جریان سفر به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از ضربات هوایی روسیه به مواضع داعش در خاک کشورش استقبال کرده بود، آمادگی خود را به انجام حملات- مشابه حمله به مواضع تروریست ها در سوریه، به درخواست دمشق- به مواضع داعش در عراق اعلام کردند.
دلیل یاس فرماندهان عراقی از ائتلاف آمریکایی، به گفته کارشناسان، عدم حمله این کشورها به کاروان های داعش در مناطق مختلف عراق بوده است؛ این درحالی است که روزانه تعداد زیادی از جنگنده های این کشورها بر فراز خاک عراق پرواز می کنند و آمریکایی ها یکی از تجهیزات راداری قدرتمند خود را در پایگاهی به نام عین الاسد در استان الانبار بکار گرفته اند.
از دیگر علل یاس از آمریکایی ها، بارها بمباران نیروهای عراقی است که مقام های واشنگتن مدعی شده اند اشتباهی رخ داده است. همچنین پرتاب محموله کمک های تسلیحاتی و نظامی برای داعش در طول یک سال گذشته، یکی از جنجالی ترین پرونده هایی است که میان بغداد و واشنگتن گشوده شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    خبرنگاری که برایم خبر بیاورد پو تین رئیس جمهور روسیه به تشیع گرویده است تمام دارائیم را به او هدیه خواهم داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس