کد خبر 482046
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۳

سفیر سابق کانادا در زمان تسخیر سفارت آمریکا در تهران از سوی دانشجویان انقلابی، در سن ۸۱ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، کین تیلور سفیر سابق کانادا در تهران در زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام که در فیلم آرگو نیز ایفای نقش کرده بود در سن ۸۱ سالگی از دنیا رفت.

در فیلم آرگو نشان داده می شود که تیلور در یک نقشه از پیش طراحی شده آمریکایی ها، تعدادی از کارمندان سفارت آمریکا را پنهان کرده و ترتیب فرار آنها را به خارج از کشور می دهد.

آمریکایی ها ادعا می کنند فیلنامه آرگو بر اساس واقعیت های تاریخی نوشته شده است. تیلور در سال ۱۹۷۹ سفیر کانادا در تهران بود که به کارمندان سفارت آمریکا کمک می کند از تهران خارج شوند.

در فیلم آرگو ماجرا اینگونه تعریف می شود که شش نفر از کارمندان سفارت سابق آمریکا در تهران با واسطه تیلور و با ویزای کانادا به کشور سوئد انتقال داده می شوند. فیلم آرگو با بازی بن افلک در سال ۲۰۱۲ در آمریکا و کشورهای دیگر اکران شد. در این فیلم تصویری غیر واقعی از ایران در زمان انقلاب اسلامی ارائه می شود.

تیلور که در سال ۱۹۸۰ از سوی کنگره آمریکا با مدال طلای این کنگره مورد تقدیر قرار گرفت، از نقش کم رنگ کانادا در فیلم آرگو انتقاد کرده و گفته بود آمریکایی ها تنها به فکر خودشان هستند. وی در سالهای پایان عمرش سیاست را رها کرده و به شغل تجارت در کشورهای خارجی مشغول شده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس