شهرک نشینان صهیونیست با حمله به یک شهروند فلسطینی به نام «ریاض ابراهیم دار یوسف» در غرب رام الله، وی را به شهادت رساندند که با شهادت وی شمار شهدای فلسطین طی 15 روز گذشته به 33 نفر رسید.

به گزارش مشرق، به نقل از رسانه های خبری فلسطین، «ریاض ابراهیم دار یوسف» (46 ساله) شب گذشته در حین بازگشت به روستای محل سکونت خود در غرب رام الله هدف حمله شهرک نشینان قرار گرفت و دچار خونریزی مغزی شد و صبح امروز پنج شنبه پس از انتقال به مرکز پزشکی فلسطین به شهادت رسید.

شهادت یوسف پس از آن صورت گرفت که یک جوان فلسطینی نیز شب گذشته در غرب قدس اشغالی به بهانه تلاش برای حمله به یک شهرک نشین  با سلاح سرد، هدف تیراندازی از سوی نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید.

پلیس رژیم اشغالگر در بیانیه ای مدعی شد که نیروهای ویژه به سمت «احمد ابو شعبان» (23 ساله) تیراندازی کردند که سریعا به قتل رسید.

این شهید فلسطینی از اسرای آزاده و از ساکنان محله رأس العامود در سلوان واقع در جنوب مسجد الاقصی بود که اواخر سال گذشته پس از گذراندن 36 ماه حبس در زندان های رژیم صهیونیستی آزاد شده بود.

در همین رابطه وزارت بهداشت فلسطین شب گذشته اسامی 32 شهید را منتشر کرد و افزود که 7 نفر از این شهدا کودک بوده اند.
در گزارش وزارت بهداشت فلسطین آمده است که 21 نفر از این شهدا در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی و 11 نفر نیز از شهروندان نوار غزه هستند.

شهدای کرانه باختری و قدس
1- مهند حلبی (البیره) 19 ساله
2- فادی علون (القدس) 19 ساله
3- أمجد حاتم الجندی (یطا) 20 ساله
4- ثائر أبو غزالة (کفر عقب) 19 ساله
5- الطفل عبدالرحمن عبیدالله (بیت لحم) 11 ساله
6- حذیفة سلیمان (طولکرم) 18 ساله
7- وسام جمال (اردوگاه شعفاط) 20 ساله
8- محمد الجعبری (الخلیل) 19 ساله
9- أحمد جمال صلاح (اردوگاه شعفاط) 20 ساله
10- اسحاق بدران (کفر عقب) 16 ساله
11- محمد سعید علی (اردوگاه شعفاط) 19 ساله
12- ابراهیم أحمد مصطفى عوض (بیت أمر) 28 ساله
13- أحمد عبد الله شراکة (الجلزون) 13 ساله
14- مصطفى الخطیب (صور باهر/ القدس) 17 ساله
15- الطفل حسن خالد مناصرة، (القدس) 15 ساله
16- محمد نظمی شماسنة (قطنة شمال غربی قدس) 22 ساله
17- بهاء علیان، جبل المکبر- القدس، 22 ساله
18- علاء أبو جمل، القدس، 33 ساله.
19- معتز زواهرة، (بیت لحم)، 27 ساله
20- باسل باسم سدر، (الخلیل)، 20 ساله
21- احمد أبو شعبان، (القدس) 23 ساله

شهداء غزه:
22- شادی حسام دولة (20 ساله)
23- أحمد عبد الرحیم الهرباوی (20 ساله)
24- عبد الوحیدی (20 ساله)
25- محمد هشام الرقب (19 ساله)
26- عدنان موسى أبو علیان (22 ساله)
27- زیاد نبیل شرف (20 ساله)
28- جهاد العبید (22 ساله)
29- الطفل مروان هشام بربخ (13 ساله)
30- خلیل عمر عثمان (18 ساله)
31- نور رسمی حسان (30ساله)
32- رهف یحی حسان کودک (2 ساله)

اخطاریه رژیم صهیونیستی برای تخریب منازل مجریان عملیات شهادت طلبانه

مسئولان رژیم اشغالگر امروز پنج شنبه به خانواده های 4 مجری عملیات نابلس که اوایل ماه جاری رخ داد، اخطاریه ای ارائه و اعلام کردند که تا چند ساعت دیگر خانه های آنها را تخریب خواهند کرد.

منابع محلی گفتند که رژیم اشغالگر به خانواده های دو اسیر «کرم المصری» و «یحیی حج حمد» از نابلس اخطاریه ای ارائه و تاکید کردند که تا 48 ساعت آینده خانه خود را تخلیه کنند.

سایت اسرائیل واللا گزارش داد که مسئولان رژیم صهیونیستی همچنین به خانواده های دو اسیر دیگر به نام های حکم و امجد عواد اخطاریه ای در خصوص تخریب خانه های آنها تا 24 ساعت آینده، تحویل دادند.

رژیم صهیونیستی مدعی است که این چهار اسیر به اضافه راغب احمد محمد علیوی مجری عملیات نابلس هستند که به کشته شدن یک افسر اطلاعاتی و همسر وی منجر شد.

این در حالی است که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی چند روز پیش تصمیم گرفت که خانه های مجریان عملیات های شهادت طلبانه را تخریب نمایند.

نیروهای اشغالگر اسرائیل همچنین بامداد امروز پنج شنبه به منزل شهید مهند شفیق الحلبی (19 ساله) در شهرک سردا واقع در شمال رام الله یورش برده و اخطاریه ای مبنی بر تخریب منزل آنها ظرف 48 ساعت آینده ارائه کردند.

بازداشت 200 جوان و نوجوان در کرانه باختری و قدس اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی طی دو هفته گذشته بیش از 200 فلسطینی را در قدس اشغالی و کرانه باختری به بهانه پرتاب سنگ بازداشت کرده است.

پلیس رژیم اشغالگر در بیانیه ای مدعی شد که این جوانان علاوه بر پرتاب سنگ با خود چاقو، کوکتل مولوتف و بمب ست ساز حمل می کردند.

بر اساس این گزارش، دو سوم بازداشت شدگان را جوانان و یک سوم دیگر را نوجوانان تشکیل می دهند و مدت بازداشت 150 نفر از آنها نیز تمدید شده است.

بازداشت رئیس جنبش اسلامی فلسطین اشغالی به دست نظامیان صهیونیست

نظامیان رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب گذشته شیخ رائد صلاح رهبر جنبش اسلامی فلسطین اشغالی را که قصد سفر به ترکیه را داشت، بازداشت کردند.

رژیم صهیونیستی مدعی است که شیخ صلاح پس از صدور حکم ممنوع الخروج بودنش از فلسطین اشغالی قصد سفر به ترکیه را داشت.

این در حالی است که "سیلوان شالوم" وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی دیروز چهارشنبه حکم ممنوع السفر بودن شیخ صلاح رهبر جنبش اسلامی فلسطین اشغالی را امضا کرده بود.

این حکم تا تاریخ 14 ماه نوامبر آینده قابلیت اجرایی دارد و وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی به بهانه شکل گیری "خطر امنیتی علیه اسرائیل" در صورت سفر شیخ صلاح به خارج آنرا امضا کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس