کد خبر 481465
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳

دانیل گمیش‌نژاد (کومایش) دورگه ایرانی-سوئدی که در لیگ برتر هندبال سوئد بازی می‌کند، به اردوی ایران فراخوانده شده است.

به گزارش مشرق، دانیل گمیش‌نژاد (کومایش) که توسط عرفان اسماعیلاجیج سرمربی تیم ملی کشورمان به اردوی تیم ملی برای شرکت در رقابتهای انتخابی المپیک که از 23 آبان در قطر آغاز خواهد شد فراخوانده شده ضمن گفت: "حس پرشوری دارم چون برای پرچم کشورم و خون ایرانیم به میدان خواهم رفت".

تصور اینکه دانیل که هندبال را از کودکی با سیستم پیشرفته کشور سوئد که قطب هندبال دنیاست فرا گرفته و برای تیم ملی جوانان این کشور به عنوان یک پدیده 33 بار بازی کرده تا این حد برای رسیدن به تیم ملی ایران و کسب افتخار با این تیم لحظه شماری می‌کند، امری بدیهی است.

دانیل می‌گوید: اگر سال پیش با آسیب دیدگی شدید دست مواجه نبودم قطعا دوست داشتم تیم ملی را در بازی‌های آسیایی اینچئون یاری کنم اما قسمت نشد.

مجید کمیش‌نژاد پدر دانیل که مثل همه فوتبالیست‌های اهوازی فوتبال را وسیله‌ای برای سلامت خود میدانسته با کشفی استعداد دانیل در هندبال سوئد، مشوق اصلی پسر خوش قد و قامت خود با بازوانی ستبر بوده و همواره آرزوی فرا رسیدن چنین روزی را داشته که دانیل را در کنار ملی‌پوشان ایران آماده نبردی حیثیتی ببیند.

آمادگی آرمانی و فیزیک بدنی بغل‌زن همه کاره مالمو، نحوه بازی و خوش فکری او، تکنیک منحصر به فرد، حرکات انفجاری و شوت‌های سنگین دانیل می‌تواند گارد بیرونی تیم ملی را بخوبی تکمیل کند. در حالی که در پست او یارانی چون محمدرضا رجبی، سجاد استکی، سعیدپور قاسمی و افشین صادقی دغدغه‌های اسماعیلاجیج برای بغل چپ حمله که در هندبال به پست پادشاه گلزنی معروف است را کمتر کرده است، دانیل کوله‌باری از تجربه بازی با فکر و به گفته سوئدی‌ها بمب قدرت چند منظوره تیم خواهد بود چون می‌تواند بخوبی در پست‌های پخش کن تیم و بغل راست هم ایفای نقش کند.

حضور چنین بازیکنانی در هر تیم می‌تواند برگ برنده یا مهره ناشناس به حریفان محسوب شود. در حالی که حریفان پرقدرت ایران در این رقابت‌ها یعنی قطر، ژاپن،عربستان، بحرین و کره‌جنوبی از ماه‌ها پیش مشغول رصد کردن تیم ملی کشورمان هستند، برای تیم بازسازی شده و پرقدرت ایران حساب کار فرق زیادی با گذشته خواهد داشت.

دانیل با رایزنی‌های وسیع مسئولین فدراسیون هندبال کشورمان و تعامل با اچ ک مالمو در اردوی کرواسی به تیم ملی ملحق خواهد شد و بخاطر شرایط سنگین لیگ برتر سوئد میتوان گفت که تنها نیاز به مرور تاکتیکها و هماهنگی با ملی پوشان دارد تا در صورت انتخاب شدن در ترکیب نهایی همه حریفان ایران را در آوردگاه قطر میخکوب کند.

"من برای همه بچه‌های تیم ملی احترام قائلم" دانیل با این پیام به سید ابوالحسن مهدوی رئیس فدراسیون و دکتر فرامرز خالقی مدیر سازمان تیمهای ملی گفته که: سال پیش دان بویتلر دروازه بان ملی پوش سوئد که به عنوان یار کمکی ثامن الحجج سبزوار در باشگاههای آسیا حضور داشت تعریف زیادی از هم تیمی های ملی ایران برایش داشته است. بویتلر در این فصل با دانیل در باشگاه مالمو برای کسب یکی از مقامهای خوب برای شرکت در جام باشگاههای اروپای سال آینده میجنگد.

با تکمیل تیم ملی با لژیونرهایی چون برادران استکی و سید علیرضا موسوی تیم آرمانی طلایی ایران قطعا به عنوان مدعی جدی به رقابتهای بزرگان آسیا برای کسب بلیط المپیک 2016 ریو دو ژانیرو قدم خواهد گذاشت.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس