رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح گفت: قرار است همانطور که روابط اقتصادی‌مان با چین را گسترش دادیم روابط نظامی‌مان را نیز گسترش دهیم.

به گزارش مشرق، صبح امروز سان‌جین بوآ جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش چین در راس هیات بلندپایه نظامی با سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

در حاشیه این دیدار سرلشکر باقری اظهار داشت: ایران و چین مواضع مشترکی دارند و بناست همانطور که روابط اقتصادی توسعه یافته روابط نظامی‌مان را نیز گسترش دهیم.

وی افزود: ما موضع مشترکی نسبت به یک‌جانبه‌گرایی آمریکا داریم و به دنبال شکل گیری ساختار آسیایی و توسعه پیمان شانگهای هستیم.

باقری با بیان اینکه چین در دوران دفاع مقدس به ما کمک کرد، گفت: ضرورت مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و ایجاد ثبات در سوریه و عراق از مواضع مشترک ما بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علیا ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    چین در تجهیزات نظامی از مرحله ی مونتاژ و کپی و اری و مهندسی معوس تجهیزات روسی گذشته و مدتیه که یکی از بهترین کشورها از نظر راحی صلاح تبدیل شده. هرچند هنوز از نظر تکنولوژی با روسیه و آمریکا فاصله داره اما در مجموع از بقیه کشورها جلوتر هست. و از نظر منابع مالی هم وضعیت خوبی داره. از طرفی ما هم توان مهندسی فوق العاده ای داریم که بخاطر کمبود زیر ساختها و منابع مالی نمیتونیم پتانسیل خودشون رو به طور کامل آزاد کنیم. منافع مشترک بین ایران و چین هم بسیار زیاد هست. تقریبن میشه گفت موضعی پیدا نمیشه که منافع ایران و چین در اون مورد متضاد باشه و در خیلی از موارد هم منافع مشترک وجود داره. با همکاری های تکنولوژِی و ایجاد طرح های مشترک بین ایران و چین ما میتونیم از زیر ساخت ها و منابع اونها استفاده کنیم و اونها هم از ذهن خلاق و توان مهندسی ما.
  • افشین تهران ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    اخوی عجله ای نیست در تایپ بیشتر دقت کن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس