کد خبر 481271
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر توسعه مدل کمیته امداد در کشور‌های مختلف گفت: ‌ هدف اصلی ما صرفا انتقال تجربیات موفق کمیته امداد امام خمینی است و در خصوص عراق، کار به دست عراقی‌ها باید انجام بگیرد.

به گزارش مشرق، پرویز فتاح که به کشور عراق سفر کرده است گفت: پس از زمان سقوط صدام در عراق، فرصتی پیش آمد که کمیته امداد امام خمینی بتواند دفترش را در عراق مستقر کند و مشابه این دفتر در کشورهای مختلف و با موافقت‌‌ همان کشور‌ها وجود دارد و هدف اصلی، صرفا انتقال تجربیات موفق کمیته امداد امام خمینی در ایران به کشور عراق و سایر کشورهاست؛ در خصوص عراق، کار به دست عراقی‌ها باید انجام بگیرد و می‌گیرد. پول‌ها از خود عراقی‌ها جمع آوری و صرف می‌شود و ما پولی از ایران و کمک‌های مردمی به عراق منتقل نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: صندوق‌های صدقات عراق مانند ایران مجوز گرفته و در بغداد و شهرهای دیگر مستقر شده و می‌تواند توسعه پیدا کند زیرا از این طرح استقبال شده و روز به روز کمک‌های مردمی در حال توسعه است و ما حامی یابی داریم تا عراقی‌های متکن، به نیازمندان عراقی کمک کنند و این،‌‌ همان توسعه مدل کمیته امداد ایران است که عراقی‌ها هم استقبال کرده‌اند و ما فکر می‌کنیم که در آینده نه چندان دور، کمیته امداد امام خمینی در عراق، کاملا خودکفا و خوداتکا و مانند کمیته امداد ایران موفق خواهد بود که ادعا کند همه نیازمندان و ایتام عراقی را تحت پوشش دارد.

فتاح درباره برنامه‌های خود در سفر به عراق ابراز داشت: ‌ دیداری با مسئولان نجف و کربلا داشتیم. همچنین در شهر دیوانیه با استاندار و مسئولان آنجا دیدار داشتیم و در این شهر‌ها از کارگاه‌های آموزشی کمیته امداد که به زنان و جوانان، کار یاد می‌دهند بازدید کرده‌ایم در ادامه سفر، به بصره خواهیم رفت.

وی تاکید کرد: ‌ هدف این است که مدل کمیته امداد به معنی واقعی پیاده و کار به عراقی‌ها سپرده شود. ما در «دیوانیه» حتی یک نیروی ایرانی نداریم، پولی نبرده و نخواهیم برد اما کار‌ها رو به جلو است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس