با شدت گرفتن تلاش های رسانه ای کارگزاران و خبر مرعشی از اتفاق نظر احزاب اصلاح طلب برای آمدن ناطق نوری به میدان انتخابات؛ واکنش ها آغاز شد.

کنایه «عارف» به تلاش‌های کارگزاران برای سرلیستی «ناطق»

گروه سیاسی مشرق - کارگزارانی‌ها که به‌واسطه ارتباط نزدیک با بدنه دولت و همچنین حمایت ویژه هاشمی رفسنجانی در تلاش‌اند تا برای انتخابات مجلس بتوانند اصلاح‌طلبان را زیر چتر خود قرار دهند و مدیریت صحنه را در انتخابات پیش رو از آن خود کنند، این روزها مدام از گزینه ای به نام «ناطق نوری» نام می برند.

یکی از رویکردهای حزب کارگزاران به میدان آوردن ناطق نوری برای انتخابات آینده است؛ کارگزارانی‌ها با وجود اینکه تاکنون ابراز تمایلی از سوی ناطق برای ورود به صحنه انتخابات صورت نگرفته ولی بارها از سوی رسانه‌های خود به محوریت ناطق‌نوری در انتخابات مجلس دهم اشاره کرده‌ و تصویر ناطق را در صفحه مجلات و روزنامه‌های خود قرار داده‌اند، اقدامی که نشان از بهم ریختگی در اردوگاه تندروها و جنگ برای سرلیست شدن افرا خاص دارد و باید دید آیا اصلاح‌طلبان در مقابل کارگزارانی ها سر خم می‌کنند یا اتفاق دیگری در عرصه سیاست ورزی رخ خواهد داد.

در همین زمینه صدا در شماره این هفته خود از دیدار سید حسن خمینی با ناطق نوری به منظور دعوت از وی برای نامزدی در انتخابات مجلس دهم خبر داده و در بخشی از این گزارش آمده است: دیدارهای پیاپی و غیر خبری با علی‌اکبر ناطق نوری از یک ماه قبل آغاز شده بود و رایزنی با برخی اعضای شورای نگهبان نیز شدت گرفته بود که اخیرا نیز سید حسن خمینی با علی‌اکبر ناطق نوری دیدار کرده و از او خواسته است که در انتخابات مجلس شرکت کند و نقش خود را برای این انقلابی که او یکی از سرمایه‌هایش است، ایفا کند.[1]

این گزارش درباره جزئیات این دیدار آورده است: ناطق نوری برعکس دفعه‌های قبل که به صراحت از موضوع انتخابات عبور می‌کرد این بار سخنی نگفت و در برابر سخنان و اصرار سید حسن خمینی گفته بود نیاز به آن دارد که بیشتر فکر کند.

نشریه صدا همچنین از دیدار چندی پیش غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران با ناطق نوری در لواسان خبر داده و گفته است که کرباسچی در این دیدار از ناطق نوری خواسته است که دوباره به خانه ملت بازگردد.

در این گزارش همچنین به تغییرات هاشمی و حسن روحانی اشاره شده و نویسنده معتقد است ناطق نیز در مسیر تغییرات قرار گرفته، صدا ینویسد: اگر چه درباره اینکه ناطق نوری در لیست اصلاح طلبان قرار می‌گیرد یا خیر تاکنون کسی سخن نگفته است اما در اینکه ناطق نوری امروز با ناطق نوری سال 76 تفاوت دارد کسی شک ندارد چنانکه هاشمی و روحانی نیز افرادی که سابق بر این بودند، نیستند.

در ادامه همین رویکرد حزب کارگزاران با انتشار سلسله مصاحبه‌ها و گفتگوهایی با شخصیت های اصلاح‌طلب همچون حسین مرعشی، آذر منصوری عبدالله ناصری، مصطفی ایزدی، محمدجواد حق‌شناس به لزوم آمدن ناطق نوری به عرصه انتخابات آینده پرداخته است؛ حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران طی گفتگویی از رایزنی‌های انتخاباتی با ناطق‌نوری خبر می‌دهد.[2]

مرعشی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رایزنی و گفتگوهایی با ناطق‌ نوری برای جلب رضایت وی جهت حضور در انتخابات انجام گرفته است یا خیر؟ می‌گوید: بله. درجریان هستم. با آقای ناطق نوری در سطوح مختلفی گفتگو و رایزنی شده است. از سوی جریان اصلاحات خود من با ایشان صحبت کردم؛ وی در بخش دیگری به از درخواست احزاب اصلاح‌طلب برای آمدن ناطق خبر می‌دهد و می‌گوید: خواست اکثریت اصلاح‌طلبان است اما حزب کارگزاران بیشتر از باقی احزاب این خواست را رسانه‌ای کرده است.

با شدت گرفتن تلاش های رسانه ای کارگزاران و خبر مرعشی از اتفاق نظر احزاب اصلاح طلب برای آمدن ناطق نوری به میدان انتخابات؛ واکنش ها آغاز شد.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نيا، قائم مقام حزب اعتماد ملي معتقد است که سرليست اصلاح‌طلبان بايد فردي با شناسنامه اصلاح‌طلبي باشد همچنین وی درخصوص تلاش برخی احزاب اصلاح طلب برای به میدان آوردن ناطق نوری و سرلیست قرار دادن وی نیز عنوان کرد: ممكن است كه ائتلاف به اين صورت كه ايشان هم در ليست ما باشد اتفاق بيفتد، ولي اينكه سرليست باشند قطعا اصلاح‌طلبان راضي نخواهند بود كه با بودن آقاي دكتر عارف شخصيت ديگري به عنوان سرليست اصلاح‌طلبان مطرح شود.[3]

روز گذشته محمدرضا عارف نیز به تلاش های کارگزاران برای آوردن ناطق واکنش نشان داد و ضمن اشاره به هویت غیر اصلاح طلبی ناطق نوری گفت: برای جریان‌های سیاسی حفظ هویت یک اصل است. لیست اصلاحات باید در برگیرنده اصلاح طلبان و لیست اصولگرایان باید در برگیرنده نیروهای این جریان باشد.

وی درباره برخی تحلیل‌ها مبنی بر خروج ناطق نوری از درون جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلب شدن وی پاسخ داد که اصولا این سوال را باید از آقای ناطق بپرسید ولی من تا کنون از وی نشنیده‌ام که از اصولگرایی عدول کرده باشند. [4]



[1] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/461486

[2] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/472978

[3] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/474187

[4] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/480770

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    آهای مردم اگر می‌خواهید رای بدهید دولتهای گذشته اقایان هاشمی و خاتمی احمدی‌نژاد و این دولت فعلی را برسی کنید در همه این دولتها فقط یه دولت بود بحران بدهی و معوقات بانکی نداشت آن هم دولت احمدی‌نژاد روز اول دولتی با بدهی فراوان تحویل گرفت که بخشی از این مربوط به دوران هاشمی بود و در پایان دولتی بدون بدهی تحویل داد نفت 140 دلار فروخته می شد جرات برخورد خشن با ایرانی ها نداشتند و استکبار جهانی در اوج عقب نشینی افتاده بود الآن روزگاری را طی می کنیم که سرنوشت آن مبهم است. لطفاً این اظهار نظر را درج کنید متشکرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس