دومین کنگره سرداران و 4500 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه پنج شنبه 23 مهر با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران و سردار صفوی مشاور و دستیار نظامی فرمانده معظم کل قوا در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار "جمال آبرومند" معاون هماهنگ کننده کل سپاه و رئیس ستاد کنگره سرداران و 4500 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه در نشستی خبری بااشاره به اینکه این کنگره با این هدف برگزار می‌شود تا با یادآوری حماسه آفرینی‌های رزمندگان، فراموش نکنیم هشت سال مقابل همه ابرقدرت‌ها ایستادیم، گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس ناگفته‌های بسیاری دارد که در آینده باید درباره آنها گفته شود و مطالبی به رشته تحریر درآید.

وی با تأکید بر اینکه بدون حمایت مردم نمی‌توانستیم هشت سال جنگ را اداره کنیم، اظهار داشت: ویژگی اصلی تدارکات سپاه در دوران جنگ تحمیلی اتصال به بدنه جامعه بود لذا به نظر می‌رسد این اتصال هر روز باید توسعه یابد.

سردار آبرومند با بیان اینکه باید از تجربیات دفاع مقدس حداکثر استفاده را ببریم، افزود: اولین کنگره سرداران و شهدای تدارکات و پشتیبانی سپاه سال 91 برگزار شد و طی آن موفق شدیم چهار هزار شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه را شناسایی کنیم اما بعد از این کنگره تاکنون 500 شهید دیگر را نیز شناسایی کردیم تا جمع شهدا به 4500 نفر برسد.

وی اضافه کرد: برای دومین کنگره 109 پیشکسوت این بخش از سپاه را شناسایی کرده بودیم که با شهادت سردار همدانی به عنوان فرمانده پشتیبانی سپاه همدان، این تعداد به 110 نفر رسید.

معاون هماهنگ کننده کل سپاه ادامه داد: در طول دوران دفاع مقدس 80 درصد امکانات غیر نظامی سپاه از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌شد و حتی در حوزه نیروی انسانی نیز تنها 20 درصد رزمندگان بخش تدارکات و پشتیبانی سپاه را پاسداران تشکیل می‌دادند یعنی در این بخش نیز بیشتر از نیروهای مردمی بهره می‌بردیم.

سردار آبرومند در ادامه با اشاره به اینکه این همایش 23 مهر در برج میلاد تهران برگزار می‌شود، در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر سخنرانان این مراسم چه کسانی هستند، عنوان کرد: در این کنگره علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران و سردار صفوی مشاور و دستیار نظامی فرمانده معظم کل قوا به ایراد سخن می‌پردازند.

وی همچنین افزود: هنوز نحوه برگزاری این کنگره مشخص نشده یعنی ترتیبی مبنی براینکه دو سالانه باشد یا نه، هنوز مشخص نشده اما آنچه مشخص است کنگره سوم را هم در آینده برگزار می‌کنیم.

رئیس ستاد کنگره سرداران و 4500 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه در پایان با اشاره به اینکه رسالت ترویج فرهنگ دفاع مقدس از کارکردهای مهم رسانه‌ها است و به همین دلیل انتظار داریم در این حوزه احساس تکلیف بیشتری داشته باشند، بیان داشت: دشمن در تلاش است با ایجاد فضای فرهنگی مسیر کشور را تغییر دهد که در این رابطه رسانه‌ها می‌توانند با ترویج فرهنگ دفاع مقدس، مانع از تغییر فضای کشور به سوی اهداف دشمنان شوند.

در پایان این نشست خبری از کتاب‌های «گِرد شهر» ، «کشف عشق»، «حاج صادق خان» و «پیر انجمن» به ترتیب دو کتاب اول توسط «اعظم حمزه‌ای خسرقی» و دو کتاب دیگر توسط «فریدالدین آزادی» و «مصطفی تمنایی»، به رشته تحریر در آمده است، رونمایی شد.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس