کد خبر 480602
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۳

رئیس جمهوری پیشین یمن ضمن فاش کردن پیشنهاد آمریکا در خصوص خروج وی از صنعا تاکید کرد ایران هیچ حضور نظامی در یمن ندارد.

 به گزارش مشرق، «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری پیشین یمن در گفتگو با شبکه المیادین با اشاره به تحرکات ائتلاف ضد یمن در شهر عدن گفت: در این خصوص احساس نگرانی نمی کنم، آنها عدن را اشغال کردند و همانطور که انگلیس مجبور به خروج از آن شد، آنها نیز از این شهر خارج خواهند شد و مردم یمن توانایی مقابله با اشغالگران را دارند.

وی در ادامه با اشاره به پذیرش قطعنامه ۲۲۱۶سازمان ملل از سوی انقلابیون یمن گفت: در مذاکرات مسقط که باحضور نماینده سازمان ملل صورت گرفت در خصوص ۱۰ مورد به توافق رسیدیم اما ائتلاف ضد یمن با برخی از آنها مخالفت کرد، در نهایت توافقنامه ای با هفت بند حاصل شد که ما و انصارالله یمن با آن موافقت کردیم اما اشغالگران و متجاوزان یمن تاکنون با این توافقنامه موافقت نکرده اند، چرا که آنها هیچ زبانی غیر از سلاح و خشونت نمی شناسند.

وی افزود: ما آماده اجرای هر هفت بند توافقنامه هستیم که خروج از همه شهرهای یمن، و سپردن آن به دست ارتش و نیروهای محلی و امنیتی، یکی از این بندهاست، اما تحقق این امر مشروط به آن است که تجاوز عربستان به یمن متوقف شده و به محاصره این کشور پایان دهد و از خاک یمن خارج شود.

صالح گفت: جز در برابر خدا در برابر هیچ قدرتی سر خم نخواهیم کرد و عربستان باید این پیام را دریابد و جنگ را پایان دهد. رئیس جمهوری پیشین یمن تصریح کرد از صنعا خارج نخواهد شد حتی اگر متجاوزان یمن وارد این شهر شوند. وی فاش کرد که پیشتر نیز پیشنهاد آمریکا را مبنی بر خروج از صنعا نپذیرفته است.

صالح در این خصوص افزود آمریکا چند هفته پیش اعلام کرد که پنج فروند بالگرد آمریکایی در اختیارش قرار می دهد تا وی را از صنعا به هر مکانی که می خواهد انتقال دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه «عبد ربه منصور هادی» از تروریست های داعش در یمن حمایت می کند تاکید کرد: عناصر داعش در ابین و حضرموت تحت محاصره بودند و این هادی بود که آنها را به عدن راه داد تا در این شهر با انقلابیون مقابله کنند.

رئیس جمهوری پیشین یمن در ادامه ضمن رد ادعاهای مطرح شده در مورد حضور نظامی و مستشاری ایران در یمن تاکید کرد: هیچ تسلیحات و نیروی نظامی ایرانی در یمن حضور ندارد.

صالح در ادامه ضمن اشاره به عملیات روسیه در سوریه گفت: چطور است که به عملیات روسیه در سوریه می گوییم مداخله اما حرفی از مداخله آمریکا و غرب و کشورهای عربی در سوریه به میان نمی آید؟ به گفته وی حضور روسیه در سوریه قطعا درچارچوب قوانین بین المللی و به درخواست سوریه صورت گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    صالح پسر خاله جدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس