کد خبر 480585
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۷

پیکر ٨٧ زائر جان باخته فاجعه منا سرانجام پس از چهار روز تاخیر، وارد خاک ایران شدند.

 به گزارش مشرق، هواپیمای سعودی حامل پیکرهای مطهر ٨٧ جان باخته ایرانی فاجعه منا ساعت ٤٥ دقیقه بامداد امروز (سه شنبه) در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

این پرواز قرار بود روز جمعه انجام شود، ولی طبق اظهارات رییس سازمان حج و زیارت، به دلیل روند کند شناسایی پیکرها، انتقال چهارمین گروه از پیکرها با تاخیر انجام شد.

سعید اوحدی در بیان علت تاخیر در انتقال این ٨٧ پیکر به ایران، گفته بود: با توجه به مطالبه دیگر کشورها و پیگیری هایی که بازماندگان قربانیان در مشروعات دیگر انجام می دهند، مسئولان پلیس و گذرنامه در عربستان حساسیت بیشتری اعمال کرده اند و با وسواس زیاد کار صدور مجوز انتقال پیکرها را انجام می دهند و همین مساله باعث تاخیر در انتقال پیکرهای ٨٧ زائر جان باخته شد.

این پیکرها پس از ورود به فرودگاه مهرآباد تفکیک و به استان های مقصد برای خاکسپاری فرستاده می شوند.

پیکر سیدحمیدرضا حسینی، خبرنگار شبکه خبر نیز که به تازگی شناسایی شده همراه این پرواز به کشور منتقل شد.

طبق اعلام سازمان حج و زیارت ایران از میان جان باختگان فاجعه تلخ منا تا کنون پیکر ٣٩٩ زائر جان باخته را تحویل گرفته و از سرنوشت ٦٥ زائر خود هنوز هیچ اطلاعی در دست ندارد.

این درحالی است که ماموریت این سازمان دوشنبه ٢٦ مهرماه همزمان با پایان عملیات حج و بازگشت تمام زائران ایرانی از عربستان به ایران خاتمه می یابد، البته رییس سازمان حج و زیارت گفته که تیم تفحص تا زمان روشن شدن تکلیف آن ٦٥ زائر همچنان در عربستان می ماند و جست و جو در سردخانه های مکه کماکان ادامه دارد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس