اکبر صحرایی از انتشار کتابی با موضوع تاریخ شفاهی تشکیل لشکرهای زرهی در دفاع مقدس خبر داد و گفت:‌ این حوزه تاکنون مغفول مانده بود،‌ در حالی که سابقه تشکیل لشکر زرهی در ایران بی‌نظیر است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، اکبر صحرایی نویسنده از نگارش تاریخچه نقش لشکر زرهی سپاه استان فارس در دفاع مقدس خبر داد و گفت:‌ تاریخچه این سیستم از بدو تشکیل در شروع جنگ تحمیلی در استان فارس به نگارش در آمده است،‌ این اثر در حقیقت تاریخ شفاهی مستند است.

وی از انجام مصاحبه‌های متعدد با افرادی که از ابتدای جنگ وارد این حیطه شدند و فرماندهان این لشکر خبر داد و گفت:‌ گفت‌وگوهایی با فرماندهانی از جمله سردارحاجی نبی رودکی، سردار حسین زمانی، سردار عبدالله‌زاده و... انجام شده است.

صحرایی با بیان این مطلب که تاکنون کمتر در آثار تاریخ شفاهی و خاطره‌نویسی به لشکر زرهی پرداخته شده است،‌ حتی می‌توان گفت،‌ تاکنون چنین توجهی نشده است،‌ یکی از دلایل تألیف این کتاب نیز همین موضوع است.  این در حالی است که تاریخ نشان می‌دهد لشکر زرهی نقش بسیار بزرگی داشته است، به ویژه پس از اتمام دفاع مقدس و اکنون که بحث مقاومت در سوریه و عراق مطرح است.

وی افزود:‌ آغاز این کتاب با عملیات فتح‌المبین آغاز می‌شود،‌ لشکر زرهی در ایران در اصل با تجهیزات زرهی که از دشمن به غنیمت گرفته می‌شود، شروع می‌شود،‌ این موضوع در جهان تاکنون بی‌سابقه بوده ولی در عملیات فتح‌المبین نیروهای ما نزدیک به 100 تانک و نفربر را به غنیمت می‌گیرند که این غنیمت‌ها ما را به سمیت تشکیل یگان‌های زرهی پیش می‌برد.

وی با بیان این مطلب که هنوز عنوانی برای این کتاب انتخاب نشده است،‌ گفت: تألیف این اثر به پایان رسیده و پس از ویراستاری نهایی از سوی مرکز زرهی استان فارس منتشر می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس