کد خبر 480249
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

«فومیو کیشیدا» وزیر خارجه ژاپن دقایقی قبل و در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد و تا ساعتی دیگر با حضور در وزارت خارجه ایران با ظریف دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش مشرق، «فومیو کیشیدا» وزیر خارجه ژاپن دقایقی قبل در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی و در پاسخ به دعوت همتای ایرانی خود وارد تهران شد.

وی قرار است تا ساعتی دیگر با حضور در وزارت خارجه ایران با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار و سپس در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های امروز بپردازد.

وزیر خارجه ژاپن در این سفر دو روزه با دیگر مقامات کشورمان نیز دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

به گزارش فارس، کیشیدا را رؤسای 20 شرکت خصوصی در زمینه بازرگانی، فنی و مهندسی، پزشکی و انرژی همراهی می‌کند.

پیش از این، دولت ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که کیشیدا در جریان این سفر با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود و شماری دیگر از مقام‌های ارشد کشورمان دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.

یکی از مهمترین موضوعات وزیر خارجه ژاپن گفت‌وگوی وی با وزیر خارجه ایران، بحث و تبادل نظر درباره امضای پیمان سرمایه گذاری متقابل ایران و ژاپن است.

همچنین کیشیدا در جریان این سفر قرار است درباره ایجاد یک کمیته مشترک به منظور بررسی همکاری‌های اقتصادی دو کشور گفت‌وگو شود.

کیشیدا آبان ماه سال 92 و قبل از توافق ژنو به تهران سفر کرده بود.

ژاپن تایمز با انتشار خبری از سفر نخست‌وزیر ژاپن تا پایان سالجاری میلادی به تهران خبر داد و اعلام کرد که سفر کیشیدا به تهران هم برای آماده سازی سفر نخست‌وزیر ژاپن صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس