کد خبر 480053
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۳

ارتش سوریه روز یکشنبه پیشروی های قابل توجهی را در حما شمالی و شاهراه بزرگ دمشق –حلب و همچنین ریف لاذقیه شمالی و ادلب جنوبی در حالی محقق کرد که وزارت دفاع روسیه از حملات گسترده هوایی و تخریب 63 هدف تروریستی تنها در 24 ساعت خبر داده است.

به گزارش مشرق، شبکه فرانس 24 در گزارشی از پیشروی میدانی ارتش سوریه در تعدادی از استان های این کشور به ویژه در شمال غرب سوریه خبر داده است. روز یکشنبه همچنین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که روسیه توانسته است 63 پایگاه تروریست ها در استان حما (مرکز کشور)، لاذقیه (غرب)، ادلب (شمال غرب) و الرقه (شمال) از جمله چند مرکز آموزش، مرکز فرماندهی داعش و 7 انبار مهمات این گروه تروریستی را تخریب کند.

روز یکشنبه ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه یک بار دیگر تاکید کرد مسکو باوجود شروع حملات هوایی به مواضع تروریست های سوریه از پایان ماه میلادی گذشته (سپتامبر) نیروی زمینی به خاک آن کشور برای جنگ با تروریست ها در کنار ارتش سوریه اعزام نکرده است. پوتین تصریح کرد هدف روسیه از دخالت نظامی «حفظ ثبات جایگاه های قانونی و فراهم سازی شرایط برای اجرای راه حل سیاسی» با هدف پایان بخشی بحران آن کشور است.

اما در عرصه میدانی نبرد روزنامه الوطن سوریه از پیشروی های قابل ملاحظه ارتش نوشته است.

به نوشته این روزنامه ارتش سوریه تلاش می کند پایگاه های خود را در مناطق پیشروی به ویژه حما تحکیم کند جایی که سرپل کمربندی مهم و راهبردی از غرب خان شیوخ واقع در جنوب ادلب از مسیر جاده بین المللی تا کفر نبوده در غرب است. حالا ارتش سوریه با نزدیک شدن به مرزهای شهر خان شیخون در حاشیه های شهرهای حما، ادلب و لاذقیه در حال تغییر معادلات و شرایط میدانی نبرد به سود نظام بشار اسد است.

در ریف شمالی حما، به گفته یک منبع نظامی «ارتش سوریه محدوده عملیات زمینی خود را در اطراف شهر مورک در شرق و معان در شمال» زیر سایه پوشش هوایی جنگنده های روسی گسترده کرده است.

رامی عبدالرحمن مدیر مرکز رصد و دیده بانی حقوق بشر در سوریه اعلام کرد: ارتش سوریه در جبهه محور سهل الغاب (جنوب ادلب) پیشروی کرده است؛ این یکی از اهداف مهم عملیات زمینی است و محور مذکور مثلثی را تشکیل می دهد که حما را به لاذقیه و ادلب متصل می کند.

عبدالرحمن مدعی شد که فرماندهی عملیات های این محور بر عهده حزب الله است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهندس م ش ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    اینقدر "خزر" نگید، نام درستش کاسپین است که نام پارسیست. خزر یک قبیلهٔ وحشی و ٔبت پارست در آن منطقه بودند.
  • محسن ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    مهندس شما خودتونو ناراحت نکن جیگر خخخ
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    خزرها یهودی بودند.
  • یحیی ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    قدیمی ترین نام ، دریای قزوین هست . قزوین = کاسپین
  • موریس ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    درسته که شوروری و روسیه سابقه تاریخی درخشانی ندارند ولی باید قبول کرد به هر دلیلی که بوده در این برهه زمانی کمک کرده ... آمریکا در طول تاریخ نه چندان بلند مدت تاسیسش فقط مسبب جنگ و خونریزی بوده و همیشه نامردیش رو ثابت کرده .هرچند همین الان هم نباید اعتماد کامل به روسیه داشت و اون هم دنبال منافع و مطامع خودش هست . ولی به نظرم روسیه نسبت به آمریکا شرف داره .
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    جالبه که در دنیا هم می گن دریای کاسپین ولی ما اصرار وحشتناکی داریم اسم قومی که هر چند وقت یکبار ملت ما رو سلاخی کردن شهرها رو آتش زدن و .... رو بزاریم رو دریا ، شمال کشور اسم خیابان ، اسم میدان ، اسم پل ، اسم ماست و لبنیات ! و .... خزره یعنی خزرها باعث افتخار ما هستند !!! تا جایی که می دونم خود شهر ساری 3 بار توسط خزرها به آتش کشیده شده ولی در همین شهر میدان خزر ، بلوار خزر و لبنیات خزر داریم !!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس