کد خبر 479746
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

رئیس کمیسیون برجام نسبت به عدم رعایت آیین‌نامه داخلی مجلس در عدم ارجاع طرح اجرای برجام به کمیسیون تخصصی تذکر داد و به طرح اتهام علیه خود اعتراض کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه 19 مهر در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس گفت: تذکر من عدم رعایت آیین‌نامه در سیر رسیدگی به طرح یک فوریتی اقدام متقابل و متناسب دولت در اجرای برجام است.

وی با اشاره به اینکه تذکر بعدی او عدم ارجاع این طرح به کمیسیون تخصصی است خاطرنشان کرد: کمیسیون برجام 40 شبانه‌روز تلاش کرد تا بتواند ابعاد مختلف و پیچیده این توافقنامه را مورد بررسی قرار دهد و در نهایت به گزارشی رسیدیم که مبتنی بر قواعد کمیسیون‌های مجلس به تصویب رسید و در صحن منعکس شد اما جنابعالی - لاریجانی - طرحی را که از دو ماه قبل آماده کرده بودید در دستور گذاشتید.

بر این اساس لاریجانی در اینجا پاسخ داد تذکر شما قبلاً توسط دیگر نمایندگان مطرح شده و پاسخ داده شده است که زاکانی در جواب گفت: شما اتهام دروغ به من زدید من صبح در دبیرخانه شورای امنیت ملی بودم، صحبت‌هایی که دیروز بعدازظهر با آقای شمخانی کرده بودید مطرح شد و مسئول مربوطه گفت آقای لاریجانی درست مطلب را منتقل نکرده است.

رئیس مجلس توضیح داد: من دیشب با شخص آقای شمخانی صحبت کرده بودم از اول تا آخر طرح را با هم خواندیم بعد شما رفتید از یک نفر دیگر پرسیدید.

گزارش ها حاکی است زاکانی با پافشاری بر اینکه لاریجانی وی را متهم به سخن کذب کرده است، گفت: شما می‌خواهید از این طرح دفاع کنید خب دفاع کنید اما منطق ما را هم بشنوید.

لاریجانی در پاسخ گفت: من سیر مسئله را طرح کردم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اکثر توافق‌های فراکسیون اصولگرایان درباره طرح مزبور رعایت نشده است، گفت: آقای زارعی می‌توانند در این باره توضیح دهند.

بر این اساس رئیس مجلس شورای اسلامی پاسخ داد: اشهدوا بالله تا آخر با هم توافق کردیم به جزء یک مورد؛ اینکه طرح بنده نیست که من از آن دفاع کنم این یک طرح ملی است. آیا من از آن بهره‌ای دارم؟ شما طوری می‌گویید که انگار من از آن نفعی می‌برم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    آقاي لاريجاني اگر طرح ملي است آن را به رفراندوم بگذاريد تا ببينيم چند درصد مردم به آن رآي مي دهند...
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    احسنت و خدا قوت به جناب آقای زاکانی
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    برجام یک خیانت بزرگ است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس