نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تعیین مدت زمان سخنرانی موافقان و مخالفان طرح برجام، با سخنرانی ۱۵ دقیقه هر نفر موافقت کردند.

به گزارش مشرق، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح «اقدام متقابل و متناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام»، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی، گفت: بر اساس ماده ۱۱۲ قانون، مدت مذاکره درباره عهدنامه‌ها و موافقتنامه های بین‌المللی سه ساعت است و برای هر ناطق حداکثر ۱۵ دقیقه زمان منظور می‌شود. بررسی این طرح نیز مصداق معاهده بین‌المللی است. پس باید هیات رئیسه در این باره تصمیم بگیرد.

وی همچنین در بخش دیگری از اخطار خود، گفت: در خلال مذاکرات مجلس و بر اساس یک طرح دو فوریتی و در قالب اصل ۱۲۵ قانون اساسی، به دولت اجازه دادیم که مذاکرات خود را ب راساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی انجام داده و گزارش آن را به مجلس ارائه دهد.

لاهوتی افزود: بر اساس اصل ۱۲۵ قانون اساسی، ما به دولت اجازه داده‌ایم که مذاکرات خود را بر اساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی انجام داده و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: دولت بر اساس همین دو فوریت، مذاکرات خود را انجام داد و گزارشات آن را هم به مجلس ارائه کرد. بنابراین نباید طرح ارائه دهیم، باید به دولت بگویم کجا اشتباه کرده و کجا درست انجام داده است.

بر این اساس علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون، می‌توانیم با دو سناریو عمل کنیم، یا دو موافق و دو مخالف هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه صحبت کنند و یا زمان نطق‌ها را کم کرده تا تعداد سخنرانان دو برابر شود.

به گزارش مهر، این پیشنهاد به رای نمایندگان گذاشته شد و با ۱۴۶ رای موافق، ۳۳ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع به تصویب رسید تا دو موافق و دو مخالف هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه سخنرانی کنند.

بر اساس این گزارش، این رای‌گیری در حالی بود که مخالفان‌ طرح در رای‌گیری مشارکت نکردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس