رئیس سازمان آژانس انرژی اتمی گفت: ما بر اساس یک اصول و چارچوب مذاکره کرده‌ایم که آن چارچوب را نظام جمهوری اسلامی تعیین کرده است و کف و سقفی برای ما تعیین کرده بودم.

به گزراش مشرق، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی که در جریان بررسی طرح اقدام متقابل ایران در اجرای برجام در صحن علنی مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، اظهار داشت: ما براساس یک اصول و چارچوب مذاکره کرده‌ایم که آن چارچوب را نظام جمهوری اسلامی ایران تعیین کرده و کف و سقفی برای ما تعیین کرده بودند، اما آرزوی مرگ کرده‌ام، چرا که برخی به برخی به من گفته‌اند می‌‌خواهیم رویت سیمان بریزم و همراه با راکتور اراک دفنت کنیم. می‌گویند بعد چند سال من خواهم مرد. این چگونه صحبت کردن است. شماها از کجا می‌دانید که من چند سال دیگر خواهم مرد.

وی افزود: می‌گویند سیمان روی شما می‌ریزیم و دفن‌‌تان می‌کنیم. خدای ناکرده بی‌حرمتی نکردیم. می‌گویند حرف‌‌ها درباره پولوتونیوم درست نیست.

صالحی در واکنش به اعتراض برخی نمایندگان مجلس که می‌گفت وی با طرح برخی مباحث به دنبال فرافکنی است، گفت: گوش کنید. شماها که قرار است روی ما سیمان بریزید، حرف‌مان را گوش کنید. به عنوان کسی که عمرم را در مسائل علمی گذاشته‌ام، حرف می‌زنم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه بنده هیچ‌گاه به شخصی توهین نکرده‌ام، اما اگر نمایندگان بخواهند چنین برداشتی کنند، اشکال ندارد، گفت: جناب آقای نبویان شما که خیلی وقت بر روی برجام گذاشته‌اید و مطالعه کرده‌اید، 2 دقیقه هم حرف مرا گوش کنید. اگر راکتور فعلی اراک به کار گرفته شود 8 کیلو پولوتونیوم تولید می‌کند. می‌گویند پولوتونیوم مهم است و کنار نگذارید. 240 کیلو بعد از 30 سال تولید می‌شود، اما ما چگونه می‌خواهیم از تولید بعد از 30 سال استفاده کنیم.

صالحی گفت: من شهادت می‌دهم و زمان هم ثابت خواهد کرد. متاسفانه تواضع ما ضد مسئولیت ما شده است. من هیچ وقت نگفتم چه کسی هستم و چه کار کرده‌ام. اگر کاری کردم برای خدا کرده‌ام، اما شهادت می‌دهم، و‌الله والله والله نه با کندی روبرو خواهیم شد و نه با توقف. تحقیقات سرجایش خواهد بود. غنی‌سازی را دنبال خواهیم کرد. آمریکایی‌ها می‌خواستند غنی‌سازی نباشد، فردو نباشد، اما اکنون همه‌ اینها هست.

وی گفت: آنچه آمریکایی‌ها می‌خواستند، محقق نشد و آنچه را می‌خواستیم محق شد؛ رهبری تکلیف ما را مشخص کرده‌اند. ما طوری مذاکره کردیم که فناوری هسته‌ای ما سرجایش بماند که همین‌طور شد. شهادت می‌دهم مذاکرات در نهایت عزتمندی انجام شد و ما در مذاکرات دست بالاتر داشتیم. ما تنها محدودیت رفتن به سمت بمب اتم را پذیرفتیم که بنا به فتوای رهبر انقلاب هیچ‌گاه دنبال این هم نبودیم. ما غنی‌سازی را انجام خواهیم داد. ما آب سنگین را خواهیم داشت، ما فروشنده آب سنگین خواهیم بود و به لطف رهبری از لحظه اول تا امروز همراه ایشون بودیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی برجام را سند افتخار ملت ایران دانست و گفت که با اجرای برجام افتخار و عزت ملی را خواهیم داشت.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    آقای صالحی فضا را احساسی نفرمایید کمیسیون برجام بررسی فرموده است. گزارش آن در محلس موجود است. برادر مشخصا برجام دارای مشکلات عدیده ای است. لطفا از روی احساس نفرمایید که برجام سند افتخار ملت ایران است.
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    حق با دکتر صالحی و ظریف است
  • از تبریز ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    صالحی اگر با این روال در مجلس و بحث ها شرکت کند خدای ناکرده سکته خواهد کرد توصیه ام به خانواده اش اینست که فرد ارزشمندی مثل ایشان را کمی از این محافل در حد امکان دور نگهدارند
  • ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    رفتار با اقای صالحی درست نبوده است نفر بالایی جوگیر نشو خوب شد .توکاریی نبودی
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    بده خدا چقدر زحمت کشید اینطوری جوابشو دادن .ایشالا همیشه موفق و زنده باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس