کد خبر 479371
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸

خودرویی که می بینید یک الگوی قابل بازیافت است که از ۱۷۰۰ قطعه مقوا ساخته شده و هرکدامشان برای آنکه عملکرد دقیقی با هم داشته باشند با دقتی بسیار بالا برش داده شده اند. جالب است بدانید حتی چرخ های این ماشین هم از مقوا ساخته شده اند و بله قابلیت حرکت هم دارند.

 به گزارش مشرق،  اجسامی که با استفاده از هنر اورگامی ساخته می شوند معمولا یا به شکل جرثقیل هستند یا جغد، پروانه و چیزهایی از این دست اما لکسوس باور دارد که می شود حتی یک ماشین را با استفاده از این هنر ساخت.

لکسوس خودرویی هنری ساخت+عکس

خودرو ساخته شده از مقوا جسمی ثابت و بی حرکت نیست و در زیر سطوح مقوایی آن از فریم های فولادی و آلومینیومی استفاده شده است. درهای آن قابلیت باز شدن دارند و فضای داخلی اش هم مانند ماشین های معمولی مجهز به تعدادی صندلی و نگهدارنده فنجان است.

در قسمت جلوی این ماشین دو چراغ قرار دارد و جالب تر از همه اینکه یک موتور الکتریکی درست در زیر کاپوت آن جای گرفته که امکان حرکت به خودرو را می دهد با این همه تصور نمی شود که اتومبیل مقوایی لکسوس مجوز حرکت در خیابان ها را دریافت نماید.

لکسوس برای ساخت این ماشین با شرکت ها LaserCut Works و Scales and Models وارد همکاری شده که در زمینه طراحی فعالیت دارند. آنها برای این منظور از مدل های دیجیتالی سه بعدی نسخه اصلی این خودرو بهره گرفته اند و سپس قطعات مورد نیازشان را در مقواهایی با ضخامت ۱۰ میلیمتر از طریق لیزر برش دادند. در مرحله بعدی قطعات به صورت دستی سر هم شدند و برای ایجاد استحکام بیشتر نیز از چسب و چوب برای اتصال آنها به هم استفاده شد.

خودروی اورگامی لکسوس قطعا برای طی یک مسیر کوتاه آزمایشی با مشکلی روبرو نمی شود، اما این ماشین در مجموع یک اثر هنری است که برای دیده شدن و تعریف و تمجید ساخته شده و قطعا می تواند چهره دیگری از ماشین ها را به ما نشان دهد.

وقتی چشم از رنگ قهوه ای متمایز و مشخصات این ماشین بر می دارید ناخودآگاه متوجه خط و خطوطی می شوید که در سرتاسر بدنه آن به چشم می خورند و شکل و شمایلی زیبا را برایش آفریده اند.





لکسوس خودرویی هنری ساخت+عکس

لکسوس خودرویی هنری ساخت+عکس

لکسوس خودرویی هنری ساخت+عکس

لکسوس خودرویی هنری ساخت+عکس

لکسوس خودرویی هنری ساخت+عکس

لکسوس خودرویی هنری ساخت+عکس

لکسوس خودرویی هنری ساخت+عکس

منبع: دیجیاتو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس