کد خبر 479016
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹

شبکه یورو نیوز طی گزارشی به شهادت سردار «حسین همدانی» در ماموریت مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست های داعش پرداخت.

به گزارش مشرق، شبکه یورو نیوز سردار «حسین همدانی» را یکی از چهره‌های کلیدی سپاه پاسداران و ارشد ترین نظامی کشته شده ایران در عملیات برون مرزی دانست.

طبق این گزارش سردار همدانی که بنیانگذار سپاه استان همدان بود، طی سال‌های نخست پس از انقلاب، در مقابله با عوامل غائله کردستان نقش آفرینی کرد. وی در دوران هشت ساله جنگ ایران و عراق، فرماندهی لشکر ۳۲ انصارالحسین در استان همدان، فرماندهی لشکر ۱۶ قدس در استان گیلان و معاونت عملیات قرارگاه قدس را برعهده داشت و جبهه میانی سرپل ذهاب و عملیات کربلای ۴ و کربلای ۵ را فرماندهی کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: این فرمانده سپاه پس از بروز جنگ داخلی در سوریه به عنوان مستشار نظامی در دمشق اقامت می‌کند. حمید مروتی از پاسداران نزدیک به وی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم گفت که سه سال پیش‌تر، حسین همدانی و اعضای خانواده‌اش در آپارتمان خود در دمشق هدف سوءقصد قرار گرفته بودند.

یورو نیوز به نقل از اسماعیل کوثری، از فرماندهان پیشین لشکر ۲۴ محمد رسول الله افزود: حدود یک سال و نیم بود که سردار همدانی از سوریه به ایران بازگشته بود. مجددا با شکل گیری ائتلاف جدید علیه نیروهای تروریستی برای کمک به ائتلاف و استفاده از تجربیات ایشان، به سوریه بازگشتند و به شهر حلب رفته بودند».

در این گزارش به نقش آفرینی سردار همدانی در دوران ناآرامی و حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران اشاره شده و آمده است: نقش موثر وی در مقابله با فتنه سبب شد تا در جلسه‌ای در لوگزامبورگ در ۱۲ آوریل سال ۲۰۱۱ میلادی، نام وی نیز از سوی اتحادیه اروپا در فهرست تحریم‌ها قرار گیرد. حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به خبر شهادت حسین همدانی با انتشار بیانیه‌ای آورده است که وی «بعد از دوره جنگ تحمیلی در سنگرهای مختلف دفاع و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرد که نمونه آن را در مقابله با کودتای آمریکایی فتنه ۸۸ می‌توان یادآوری نمود.»

بر این اساس شهادت همدانی در شمال سوریه با واکنش‌های بسیاری از مقامات جمهوری اسلامی ایران همراه بود. حسن روحانی، رئیس جمهوری و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی هر یک در پیامی جداگانه تسلیت گفته‌اند. همچنین محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه و حسین دهقان، وزیر دفاع نیز به همین مناسبت از سوابق این سرتیپ سپاه تجلیل کردند. یورو نیوز نتیجه گرفته است: متن پیام تسلیت وزیر دفاع حاکی از عزم ایران برای تداوم حضور نظامی در سوریه است.

همچنین ابراهیم حاتمی کیا، فیلمساز نام آشنای سینمای ایران نیز درباره خبر شهادت فرمانده سپاه محمد رسول الله با اشاره به قاسم سلیمانی، دیگر فرمانده ارشد ایران در سوریه، در یادداشتی آورده است: «گمانم اکنون سردار سلیمانی غصه‌دار است، گمانم اکنون مرغان دشت جهاد هوایی شده‌اند. ولی شما مرغان وحشی کجا و ما اهلی شدگان در قفس عادات کجا. آیا کسی صدای ما را می‌شنود؟ آیا امیدی برای ما هم هست؟»

مسعود ده‎نمکی، سازنده «اخراجی‌ها» نیز در اینستاگرامش با انتشار تصوری از حسین همدانی نوشت: «سردار همدانی وقتی «اخراجی‌ها» را دید گفت اگر کسی از تو شاهد خواست که مگر همچین آدمهایی در جنگ بودند؟ بگو پیش من بیاید آدرسشان را بگیرد».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 0
    روحت شاد سردار.شادی روحش صلوات
  • همشهرى ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 0
    « اکنون سردار سلیمانی غصه‌ دار است كاش صدای ما را بشنود؟ كه ام سنگيني سينه مارا ميفشرد. دلت قرص تنها نميماني

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس