مسئول مرکز فرهنگی اردویی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از آغاز ثبت نام نوزدهمین مراسم ازدواج دانشجویی از اول مهر ماه خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین جوادی مسئول مرکز فرهنگی اردویی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از آغاز ثبت نام نوزدهمین مراسم ازدواج های دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد.

وی افزود: ثبت‌نام این دوره از ازدواج دانشجویی از یک تا 30 مهرماه خواهد بود که زوجین می‌توانند با مراجعه به سایت www.ezdevaj.nahad.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مسئول برگزاری نوزدهمین دوره ازدواج دانشجویی تأکید کرد: تقاضای ما از زوجین این است که ثبت نام را به موقع انجام دهند تا در روزهای آخر با مشکلات احتمالی ثبت نام مواجه نشویم.

وی همچنین در زمینه شرایط ثبت نام این دوره از مراسم ازدواج دانشجویی گفت: زوجین باید تاریخ عقدشان از 1اول مهرماه سال 93 تا اول مهرماه سال 94 باشد و کافیست یک نفر از زوجین دانشجو و در حال تحصیل در دانشگاه‌های سراسر کشور باشد. البته چنانچه هر دو طرف دانشجو هستند کافیست یکی از دو طرف اقدام به ثبت نام کند.

جوادی افزود: افرادی که دارای شرایط شرکت در این مراسم هستند می توانند بعد از ثبت نام در وب سایت ازدواج دانشجویی، اصل مدارک (عقد نامه – کارت ملی – شناسنامه – کارت دانشجویی) را برای ثبت نهایی به دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مراجعه یا در دانشگاه‌هایی که دفتر نهاد وجود ندارد، به رابط فرهنگی دانشگاه تحویل کنند.

مسئول مرکز فرهنگی اردویی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در خصوص این دوره از مراسم ازدواج دانشجویی گفت: امسال برای نوزدهمین سال متوالی طرح ملی ازدواج دانشجویی را به لطف خدا کلید زدیم که هر ساله شاهد استقبال خوب زوج‌های دانشجو قرار می‌گیرد.

وی در زمینه برنامه‌های آموزشی پیش بینی شده برای زوج‌های دانشجو گفت: از آنجایی که یک ازدواج موفق حتما مهارت و دانش و آگاهی می‌خواهد، لذا به منظور کمک به ارتقا سطح فکری و مهارتی زوجین کارگاههای آموزشی تخصصی مهارت زندگی به صورت مجازی و حضوری در قالب بسته‌های آموزشی پیش بینی شده است که زوجین می توانند اولین بسته آموزشی را پیش از عزیمت به مشهد مقدس با مراجعه به سایت مرکز آموزش مجازی نهاد به نشانی www.un.nahad.ir دریافت نمایند.

بسته دوم آموزشی نیز در جریان سفر به مشهد به صورت حضوری توسط اساتید برجسته حوزه و دانشگاه ارائه می گردد. با توجه به اینکه دانشجویان در دوران عقد هستند کارگاههای آموزشی جذاب در زمینه تفاوت‌های بنیانی زن و مرد، مدیریت بهداشت روابط جنسی، پرسش و پاسخ و مشاوره حضوری ویژه زوجین در زمان حضورشان در مشهد مقدس برگزار می‌شود که الحمدلله در سال‌های قبل استقبال خیلی خوب از این کارگاه‌ها به عمل آمده است.

بسته سوم بعد از سفر مشهد ارائه می شود، امسال برای دانشجویان مجرد هم مشتاق هستیم برنامه های منسجم تری در قالب جشنواره فرهنگی ازدواج برگزار کنیم، زیرا اعتقاد ما اینست که بخش اعظم این آموزش ها باید قبل از انتخاب همسر باشد تا جوانان انتخاب دقیق‌تر، منطقی‌تر و عقلانی‌تر داشته باشند تا دانشجویان عزیز ما که آینده سازان جامعه ما هستند با انتخاب درست بتوانند زندگی موفقی همراه با آرامش و مودت با حداکثر انرژی مثبت به سازندگی جامعه بپردازند.

جوادی گفت: توصیه من به زوجین عزیز اینکه در اولین فرصت نسبت به گذراندن دروس مجازی مهارت زندگی که برای ارتقاء سطح آگاهی و بینش آنها تهیه شده شرکت کنند،ضمنا به قید قرعه به عزیزان کمک هزینه سفر زیارتی، تبلت اهدا می‌شود.

وی افزود: این مراسم تلاش می‌کند در راستای فرهنگ سازی ازدواج بهنگام، آسان، آگاهانه و پایدار گام بر دارد؛ چون اعتقاد داریم سن دانشجو در دوران دانشجویی سن مناسب برای ازدواج است و دانشجویان کشور قشری فرهیخته، تحصیل کرده و باهوشی هستند که ضریب خطای ایشان نسبت به دیگران کمتر است؛ در ازدواج دانشجویی یا هر دو طرف یا یک طرف دانشجو است، سطح توقعات خود و خانواده ها در دوران دانشجویی خیلی سخت و پیچیده نیست و نسبت به امر ازدواج آسان می‌گیرند.

مسئول برگزاری نوزدهمین مراسم ازدواج دانشجویی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی هایشان در جمع دانشجویان مبنی بر اینکه «عمده (موانع ازدواج)، موانع فرهنگی است؛ عادت‌ها، تفاخرها، تکاثرها، چشم و هم چشمیها، تجمل طلبی ها، این ها است که یک مقدار نمی گذارد آن کاری که باید انجام گیرد، صورت پذیرد. باید شما و خانواده‌هایتان این گره‌ها را باز کنید. من از ازدواجهای دانشجویی که هر سال برگزار می‌شود، بسیار خشنود و خرسندم. اگر عادت کنند که ازدواج‌ها را ساده، بی پیرایه و بی تشریفات انجام دهند، فکر می کنم که بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، افزود: بنابراین در راستای منویات مقام معظم رهبری باید همه آحاد جامعه اعم از خانواده‌ها و خود جوانان عزیز باید تلاش کنند برخی از نگرش‌های غلط در جامعه توسط نخبگان کشور (که همان دانشجویان هستند) اصلاح شود.

وی گفت: جوانان باور کنند که ازدواج کار سخت و ناشدنی نیست بلکه ببینند دوستانشان در دانشگاه چقدر راحت می توانند ازدواج کنند و به صورت گروهی مراسم جشن آن هم در جوار ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) با هزینه کم و تشریفات کم برگزار کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس