آیت‌الله مکارم شیرازی بر توجه نداشتن نیروی انتظامی به منفی‌بافی‌ها در زمینه‌های فرهنگی و اخلاقی تأکید کرد و گفت: اینکه عده‌ای می‌گویند کار از کار گذشته و نمی‌شود کاری انجام داد درست نیست بلکه باید در قبال این سخنان مصمم بود و اقدامات را پیش برد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله‌ ناصر مکارم شیرازی شامگاه سه‌شنبه در دیدار فرمانده نیروی انتظامی کشور ضمن مهم و مفید ارزیابی کردن فعالیت نیروی انتظامی، گفت: چنانچه در جامعه امنیت نباشد اقدامی نمی‌توان انجام داد و بر این اساس نیروی انتظامی در همه شئون اجتماعی همچون، اقتصادی، فرهنگی. آموزشی و ... تأثیرگذار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نیروی انتظامی بیشتر از سایر ارگان و نیروها با مردم در ارتباط است و این ارتباط دائمی و شبانه‌روزی است، افزود: این نیرو به دلیل داشتن چنین جایگاهی دارای موقعیت حساسی است.

استاد برجسته حوزه در ادامه با اشاره به اینکه وقتی سخن از جمهوری اسلامی گفته می‌شود به این معنا است که این جمهوری دارای جسم و جان است، ابراز داشت: جسم به معنای همان بعد مادی و جان به معنای بعد اعتقادی و اخلاقی است و بنابراین این نیرو باید تلاش کند تا تمامی ابعاد را حفظ کند.

تنها امنیت ظاهری کافی نیست

وی با تأکید بر این موضوع که تنها امنیت ظاهری کافی نیست، گفت: نیروی انتظامی باید در مسائل فرهنگی و اخلاقی نیز فعال شود و در این زمینه آموزش‌ و پرورش مردم می‌تواند اقدامات زیادی را انجام دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی بر توجه نداشتن به منفی‌بافی‌ها در زمینه‌های فرهنگی و اخلاقی تأکید کرد و گفت: اینکه عده‌ای می‌گویند کار از کار گذشته و نمی‌شود کاری انجام داد درست نیست بلکه باید در قبال این سخنان مصمم بود و اقدامات را پیش برد.

وی بر توجه نیروی انتظامی به آمارها تصریح و ادامه داد: آمارها نشان‌ دهنده اوضاع جامعه و همچنین نشان‌ دهنده این امر است که کدام‌ یک از روش‌ها و اقدامات درست و کدام نادرست است و آمارهایی که ارائه می‌شود نیز باید واقعی و به‌دور از دست‌کاری باشد.

حادثه منا بر اساس بی‌تدبیری‌ها رخ داد

این مرجع تقلید در ادامه به حادثه منا اشاره و با بیان اینکه این حادثه بر اساس بی‌تدبیری‌ها رخ داد گفت: اگر هماهنگی‌های لازم در این حادثه وجود داشت بسیاری از افراد حادثه‌دیده نجات پیدا می‌کردند چون بر اساس برخی از اطلاعات بسیاری از افراد کشته‌شده براثر تشنگی جان باختند که اگر هماهنگی در رساندن آب و رساندن مجروحان به مراکز درمانی وجود داشت بسیار از افراد نجات پیدا می‌کردند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از پیامدهای حادثه منا غیر از تلفاتی که داشت موجب شد که قداست و محبوبیت حج کاسته شود.

این مرجع تقلید همچنین بر جلوگیری از حوادث جاده‌ای و کاستن چنین حوادثی با همکاری سایر ارگان‌ها و نهادها تأکید کرد و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از هم‌وطنان در حوادث جاده‌ای را درد آورد توصیف کرد.

وی همچنین بر لزوم استفاده نیروی انتظامی از رسانه‌ها بخصوص صداوسیما را مورداشاره قرارداد و افزود: نیروی انتظامی باید از ظرفیت صداوسیما استفاده کند با برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی‌های در جامعه تأثیرگذار باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان‌بر حفظ استقلال نیروی انتظامی و عدم تأثیرپذیری از برخی تعبیرات و سخنان پیرامون این نهاد تأکید کرد و گفت: نیروی انتظامی باید مصالح مردم و جامعه را در اولویت قرار دهد و استقلال خود را به‌طور کامل حفظ کند.

وی در پایان خطاب به فرمانده نیروی انتظامی قم که در این جلسه حضور داشت به حادثه رخ‌داده در مسجد اعظم که منجر به تعطیلی درس آیت‌الله جوادی آملی شد اشاره و گفت: باید این حادثه را زودتر جمع می‌کردید تا به تعطیلی درس یک مرجع تقلید کشیده نشود.

فرمانده انتظامی استان قم رعایت شأن طلاب را علت تأخیر در برخورد عنوان کرد که در ادامه آیت الله مکارم شیرازی بر این نکته اشاره داشت که رعایت شأن طلاب و عدم برخورد به موقع برای جمع کردن این حادثه منجر به خدشه‌دار شدن شأن بزرگتری شد.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس