اگر در پی خرید تبلتی ارزان قیمت هستید، تصمیم چالش برانگیزی گرفته‌اید. ابتدا هدف و نیاز خود را از خرید دستگاه مشخص کنید چون در تبلت‌های ارزان‌قیمت تمام نیاز‌های ما را برآورده نمی‌کنند و باید در انتخاب خود اولویت‌بندی کنیم.

 به گزارش مشرق، هیچ ارزانی‌ای بی حکمت نیست و اگر محصولی با قیمتی اندک به فروش می‌رسد قطعا در برابر محصولی مشابه اما با قیمتی بالاتر تفاوتی دارد. با این حال، تبلت‌های ارزان خوب بسیاری وجود دارند که هیچگاه از خریدشان پشیمان نمی‌شوید ولی باید چند نکته اساسی را بدانید.

در ابتدا باید هدف خود را از خرید تبلت مشخص کنید

 می‌خواهید یک تبلت ارزان‌قیمت برای فرزندتان بخرید یا برای وبگردی و کار‌های روزمره، شاید هم برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز دارید.


مطمئن شوید اپلیکیشن‌های گوگل روی آن از پیش نصب شده است

در خرید تبلت های ارزان قیمت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

با قربانی کردن ویژگی‌ها بسیار، شرکت‌های سازنده سعی دارند قیمت تمام شده ساخت یک تبلت را آنقدر پایین آورند که مشتریان بسیاری را به سوی خود بکشانند. شاید نمایشگر کوچک تر قابل توجیه باشد اما وقتی ببینید اپلیکیشن های گوگل روی آن به صورت پیش فرض نصب نشده اند قطعا باید بدانید با مشکلی بزرگ در زمینه محصول جدیدی که خریداری کرده‌اید روبرو هستید و آن هم نبودن نرم‌افزار فروشگاه گوگل پلی است.

تبلت‌های ارزان‌قیمت لزوما کند نیستند

در خرید تبلت‌های ارزان‌قیمت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
در خریدتان دقت کنید و تبلتی نخرید که سخت افزار آن متعلق به سال ۲۰۱۰ باشد. تبلت ارزان، لزوما سخت افزار ضعیف‌ای ندارد، بلکه فاکتورهای بسیاری روی قیمت آن تاثیر گذاشته‌اند.

برای مثال، ASUS Memo Pad 8، پردازنده ی ۴ هسته‌ای Intel Atom Z3745 با سرعت پردازش ۱٫۳۳ گیگاهرتز دارد و رم یک گیگابایتی برای آن در نظر گرفته شده. یا Acer Iconica Tab هم پردازنده‌ای ۱٫۸۳ گیگاهرتزی با دو گیگابایت رم دارد. از سوی دیگر LG G Pad F 8.0 با بهره گیری از اسنپدراگون ۴۰۰ و یک گیگابایت رم، گزینه های جذابی به حساب می آیند و هیچ یک از این تبلت ها پردازنده ضعیفی ندارند.

نمایشگرهای با کیفیت مناسب را انتخاب کنید

در خرید تبلت‌های ارزان‌قیمت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

صفحه نمایش یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های هر دستگاه هوشمند است. نمی‌توانید از تبلت‌های ارزان قیمت انتظار صفحه نمایش‌های بسیار خوب را داشت؛ ولی می‌توانید به زاویه دید مناسب آن توجه کنید یعنی اگر تبلت را کمی به اطراف چرخاندید مطالب واضح و خانا قابل رویت باشد. در انتخاب تبلت‌های ارزان‌قیمت نمی‌توانید دست روی تبلت هایی با سایز نمایشگر بزرگ بگذارید و به ناچار کوچک‌ترها را باید برگزینید.

به ابعاد و وزن دستگاه توجه کنید

وزن مناسب در تجربه‌ کاربری تاثیر زیادی دارند، سعی کنید دستگاهی را انتخاب کنید که تا جای ممکن سبک و تا حد معقولی باریک باشد.

به کیفیت ساخت تبلت اهمیت دهید

کیفیت ساخت اکثر تبلت‌های ارزان قیمت چندان مناسب نیست؛ با این حال سعی کنید دستگاه‌هایی را انتخاب کنید که از بدنه‌ با کیفیت‌تری بهره می‌برند.


معمولا آپدیت‌های جدید را دریافت نخواهید کرد

تبلت‌های ارزان قیمت کمتر از نظر نرم‌افزاری مورد توجه تولیدکنندگان قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها معمولا یا بسته‌های بروزرسانی به نسخه‌های جدید سیستم‌عامل مربوطه را دریافت نمی‌کنند، یا اگر دریافت کنند این کار به مراتب دیرتر از تلفن‌های پرچمدار انجام می‌شود. از این رو سعی کنید تبلتی را انتخاب کنید که اولا جدیدتر باشد و ثانیا نسخه‌ بروزتری از اندروید را داشته باشد یا قابلیت آپدیت به آن نسخه بالاتر را داشته باشد.

عمر باتری چندان مطلوب نیست

در خرید تبلت‌های ارزان‌قیمت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اکثر دستگاه‌های ارزان قیمت شارژدهی خوبی ندارند و این مورد از مواردی است که ما بعد از خرید متوجه ضعف آن می‌شویم پس بهتر است ضمن توجه به حجم باطری از نظرات افراد متخصص و خریداران قبلی در سایت‌های مربوطه استفاده کنید.

به شرکت سازنده توجه کنید

در خرید تبلت‌های ارزان‌قیمت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

 برندها بی دلیل بزرگ نمی شوند و سامسونگ و ال جی اعتبار خود را یک روزه به دست نیاورده اند که یک کمپانی درجه سه چینی بخواهد یک روزه در رقابت از آن ها پیشی بگیرد. بنابراین چه در زمینه بهترین تکنولوژی های سخت افزاری و چه در زمینه پشتیبانی نرم افزاری، مطمئن باشید برندهای معتبر و بزرگ، بهترین گزینه ها را ارائه می دهند.

به گارانتی و استفاده از محصولات داخلی توجه کنید

اگر هم خواستید تبلت یا دستگاهی با مارک کمتر شناخته شده تهیه کنید حتی‌المقدور با گارانتی تهیه کنید در این مورد می‌توانید از محصولات داخلی استفاده کنید که به خاطر نظارت نسبت به مارک‌های متفرقه و زیر پله‌ای چینی ارجحیت دارد.
دوربین را فراموش کنید!

دوربین اکثر تبلت‌های هوشمند ارزان‌قیمت خوب نیستند، اما سعی کنید گزینه‌ای را انتخاب کنید که حداقل دارای دوربین جلو برای تماس تصویری برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی باشد. ضمنا در انتخاب دوربین فقط به مگاپیکسل بالاتر توجه نکنید چون مگاپیکسل بالاتر دلیل بر کیفیت بهتر عکس‌برداری نیست.

نتیجه گیری:


در خرید تبلت‌های ارزان‌قیمت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در انتها باید بدانید که یک تبلت ارزان‌قیمت همه فاکتور‌های یادشده را با هم ندارد پس در انتخاب خود دقت کنید.

  • اگر برای سرگرمی کودک خود قصد خرید دستگاه را دارید باید به کیفیت ساخت و داشتن فضای حافظه داخلی برای اجرای بازی و نرم‌افزار آن بیشتر توجه کنید.
  • اگر برای کار‌های روزمره و وبگردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی به سراغ این تبلت‌ها می‌روید به قدرت سخت افزاری آن توجه کنید.
  • اگر قرار است از تبلت بیشتر در فضای خارج از خانه استفاده کنید به قابلیت ساپورت درگاه سیم‌کارت توجه کنید.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس