پیشکسوت ورزش کشورمان با حضور در جمع دانشجویان شیعه و سنی دانشگاه مذاهب اسلامی به عضویت افتخاری انجمن ورزشکاران منادی وحدت این دانشگاه درآمد.

به گزارش مشرق، مراسم عضویت و اهدای نشان و لوح انجمن ورزشکاران منادی وحدت به امیر حاج رضایی کارشناس و مربی پیشکسوت فوتبال کشور در سالن کنفرانس دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور مسئولان و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم که در راستای پیشبرد اهداف دانشگاه مذاهب اسلامی با هدف تقویت همبستگی و وحدت اسلامی برگزار شد امیر حاج رضایی کارشناس و مربی پیشکسوت فوتبال کشور در جمع دانشجویان این دانشگاه حضور یافت و به عنوان اولین عضو افتخاری انجمن ورزشکاران منادی وحدت معرفی شد  و لوح و نشان این انجمن را از مسئولان دانشگاه دریافت کرد.

در ادامه این مراسم امیر حاج رضایی از تجربیات 60 ساله فوتبالی خود گفت و افزود: بنده 13 شهریور 94 هفتاد ساله شدم و حدودا شصت سال با فوتبال بزرگ شدم، در بیابان های مسگرآباد پا به توپ شدم و عمر خود را برای فوتبال هزینه کردم و تنها عشق و علاقه به ورزش بود که مرا در این سالیان در کنار فوتبال نگه داشت.

وی با بیان چند توصیه به دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار داشت: با توجه به تجربه 60 سال خود، می‌گویم که در راه کمال قدم بردارید و فقط به دنبال مدرک نباشید. بنده از دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی این درخواست را دارم که به داخل جامعه بروند و به درد مردم رسیدگی کنند. فقط با پشت میز نشستن کاری پیش نمی‌رود، عاجزانه خواهشمند هستم که این خدمت را به مردم انجام دهید.

این پیشکسوت و کارشناس ورزش همچنین با اشاره به اینکه ورزش و ظرفیت های موجود در آن بسیار قدرتمندتر از سیاست است و فقط به معنای ورزش نیست؛ بلکه رسالتی مهم بر دوش دارد. در همین مسئله اخیر پناهندگان جنگ زده به اروپا و نفوذ این جریان به فوتبال، به روشنی دریافت می شود که جامعه ورزشی چه کمک هایی می تواند به این گونه مسائل انجام دهد.

حاج رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وحدت مختص دین اسلام نیست بلکه ما باید در برابر فاجعه های  انسانی که در دنیا شاهد هستیم وحدت داشته باشیم، اظهار داشت: به نظر من وحدت در اسلام اصلا جای بحث ندارد؛ چرا که در میان مذاهب گوناگون اشتراکات فراوانی وجود دارد که می توان به آن ها پرداخت و به محقق شدن وحدت امت اسلام کمک کرد.  لذا ورزش و فوتبال با ظرفیت هایی که در خود دارد بسیار می تواند به وحدت کمک کند، بنابراین باید با علم و فلسفه و پشتوانه صحبت کنیم.

وی همچنین تاسیس انجمن ورزشکاران منادی وحدت دانشگاه مذاهب اسلامی که متشکل از دانشجویان شیعه و سنی در کنارهم  را حرکتی ارزشمند و اثرگذار دانست و گفت: با تمام توان خود درخواست دانشگاه مذاهب اسلامی را برای ارائه مسائل و راهکار برای پیشبرد اهداف این انجمن بکار خواهم بست.

در ابتدای این جلسه که برای اعلام موجودیت انجمن ورزشکاران منادی وحدت برگزار شد، آقای خسروی زاد؛ مسئول تربیت بدنی دانشگاه مذاهب اسلامی ابتدا به فلسفه وهدف تشکیل این انجمن پرداخت و افزود: دنیا از اسلام چهره خوبی نمی شناسد، ما باید توان خود را به کار گیریم تا نشاط و سرزندگی خود و جامعه اسلامی را به دنیا ارائه کنیم تا متوجه شوند که ما در عین مذهب و دین، در اوج سرزندگی و نشاط دنیای مدرن هستیم که ورزش به خوبی می تواند این امر را به جهانیان بشناساند.

اهدای لوح و نشان انجمن ورزشکاران منادی وحدت دانشگاه مذاهب اسلامی به امیر حاج رضایی و عکس یادگاری دانشجویان شیعه وسنی دانشگاه با وی پایان بخش این مراسم بود.

انجمن ورزشکاران منادی وحدت دانشگاه مذاهب اسلامی " شهریور ماه 94 همزمان با برگزاری نخستین دوره "جشنواره ورزشی دانشجویان " با شعار "رقابت ورزشی؛ رفافت ارزشی"  اعلام موجودیت کرد که از ورزشکاران و پیشکسوتان عرصه ورزش کشور دعوت به همکاری و عضویت می‌کند.

منبع: روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس