کد خبر 4772
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۵

هواپيماي فوکر 100 شرکت ‌آسمان در فرودگاه بين‌المللي تبريز از باند خارج شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري‌ها، خليل ساعي، دبير ستاد حوادث غيرمترقبه آذربايجان شرقي گفت: حدود ساعت 22 پنج‌شنبه‌ شب به ستاد حوادث غيرمترقبه استان اطلاع داده شد که يک فروند هواپيماي فوکر 100شرکت ‌آسمان از باند خارج شده و در داخل کانال سقوط کرده است.
وي افزود: با اعلام اين گزارش اکيپ‌هاي امدادي به محل اعزام شدند و مشخص شد هواپيما پس از نشست روي باند از مسير باند خارج شده و قسمت جلوي هواپيما داخل کانالي در آن حوالي فرو رفته است که به کمک نيروهاي امدادي مسافران از هواپيما خارج و دو نفر آسيب ديده سطحي اين هواپيما نيز مداوا شدند.
ساعي تصريح کرد: اين هواپيما از تهران به سمت تبريز حرکت کرده بود که پس از نشست به مدت دو دقيقه پس از آن دچار اين حادثه شد.
وي افزود: ساعت 30 دقيقه بامداد امروز پايان عمليات اعلام شد و مسافران از فرودگاه به سمت مکان‌هاي هدف خود خارج شدند و مورد حادي گزارش نشد.
طبق اعلام برنامه پرواز‌هاي فرودگاه بين‌المللي تبريز اين پرواز مربوط به شرکت آسمان به شماره 773 و نوع هواپيما 100 F بود که حدود ساعت 20 پنج‌شنبه شب فرودگاه مهرآباد را به سمت فرودگاه تبريز ترک کرده بود، از تاخير اين هواپيما از فرودگاه تهران اطلاعات دقيقي در دست نيست.
مدت زمان پرواز از تهران به تبريز حدود يک ساعت است.
درباره علت خروج هواپيما از باند هنوز هيچ‌يک از مسئولان فرودگاه بين‌المللي تبريز و شرکت آسمان اظهار نظر نکرده‌اند اما هنگام فرود هواپيما هواي تبريز ابري بوده و غروب پنج‌شنبه رعد و برق و بارش رگباري باران سطح شهر را لغزنده کرده بود.
فرودگاه بين‌المللي تبريز در شمال‌غرب شهرستان تبريز و در ارتفاع يک‌هزار و 494 متري از سطح دريا در زميني به مساحت 420 هکتار با قدمت 57 سال قرار دارد که از يک طرف به پايگاه دوم شکاري، از طرف ديگر به سه‌راهي غيرهمسطح جاده فرودگاه و مرند و از طرفي به پليس‌ راه تبريز ـ مرند مشرف شده است.
فرودگاه تبريز در سال 1329 با ماموريت ارائه خدمات هوايي، پروازهاي برنامه‌اي و غيربرنامه‌اي، آموزشي و نظامي براي مسافرن، متقاضيان و ساير ارگان‌هاي کشوري و تحت نظارت ضوابط سازمان جهاني هوانوردي ICAO در محل کنوني تأسيس شد.
براي نخستين‌بار در سال 1326 دفتري با عنوان بي‌سيم هوايي در شهر تبريز در ساختمان مشهور به بي‌سيم در انتهاي خيابان ارتش فعلي فعاليت خود را آغاز کرده و در سال 1329 از بي‌سيم هوايي به ايستگاه هوايي تغيير عنوان يافت و باند پروازي خاکي در محل فعلي فرودگاه مورد استفاده قرار گرفت تا اينکه در سال 1335 با نصب دستگاه‌هاي ناوبري در محوطه فرودگاه و ايستگاه هوايي به‌ نام فرودگاه تبريز تغيير نام داده است و در سال 1337عمليات ساختمان سه طبقه و برج کنترل در طبقه چهارم در محوطه فرودگاه آغاز شده و در سال 1338 مورد بهره‌برداري قرار گرفته و اداره فرودگاه از شهر به خود فرودگاه نقل مکان يافته و با راه‌اندازي دستگاه‌هاي مخابراتي و نصب يک دستگاه سانترال تلفن 25 شماره‌اي داخلي و خريد و نصب يک رشته تلفن براي ارتباط با شهر اقدام شده است.
سرويس هوايي بين تبريز ـ تهران و بالعکس با هواپيماي DC3 هفته‌اي دو پرواز توسط شرکت هواپيمايي ملي ايران (هما) داير شده است.
در سال 1356 پرواز حجاج از اين فرودگاه آغاز و از سال 1370 با تصويب هيئت دولت به عنوان فرودگاه بين‌المللي نام‌گذاري شده و در سال 1378 به عنوان يکي از فرودگاه‌هاي درجه يک کشور انتخاب شده و از آن تاريخ به عنوان يکي از چهار فرودگاه Open Sky (آسمان باز) ايران خدمات هوايي خود را به پروازهاي داخلي و خارجي و عبوري ارائه مي‌کند.

* 220 پرواز داخلي و خارجي از فرودگاه تبريز
اين فرودگاه هم اکنون با داشتن حدود 200 پرواز داخلي و 20 پرواز خارجي ورودي و خروجي در هفته از نظر تعداد پرواز و تجهيزات ناوبري از جايگاه مناسبي در کشور برخوردار است و در حال حاضر داراي يک فرودگاه اقماري به نام فرودگاه سهند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس