کد خبر 477180
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

رئیس قوه قضائیه گفت: حضور پر از عاطفه و احساسات مردم عزیز کشورمان در مراسم دیروز تشییع جانباختگان فاجعه منا نشان از احساسات عمیق انسانی و توام با رحمت مردم است.

به گزارش مشرق، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تشکر از حضور گسترده و پرمعنای مردم در تشییع جانباختگان حادثه منا افزود: این حضور بسیار پرعاطفه و پر از احساسات بود و این احساسات عمیق انسانی توأم با رحمت، رأفت و عطوفت موجب تسلای خاطر خانواده های داغدار و نشانگر انسانیت و عواطف عمیق در میان مردم بود.

رئیس قوه قضائیه گفت: حضور پر از عاطفه و احساسات مردم عزیز کشورمان در مراسم دیروز تشییع جانباختگان فاجعه منا نشان از احساسات عمیق انسانی و توام با رحمت مردم است.

رئیس دستگاه قضا گفت: باید خدا را به سبب این نزدیکی میان قلوب که در حوادثی این چنینی وجود دارد شکر کرد و این نشان می دهد که عمق عواطف انسانی، پیوندهای عمیقی با هم دارد و جدایی ابدان و اجساد آدمیان مانع از نزدیکی روح و عمق باطنشان نمی شود.

وی افزود: ما خدا را بر این نعمت شاکریم.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در ادامه سخنانش در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به اینکه فاجعه منا باید از منظرهای مختلف دنبال و تعقیب شود افزود:‌ در این حادثه با رفتار ناشایست سعودی ها به ویژه نسبت به مجروحان و همچنین با بی توجهی آنها به اصل بروز حادثه مواجه بودیم و پس از آن نیز سعودی ها با اطلاع رسانی های غلط و غیر شفاف ظاهرا قصد تحریف افکار عمومی را داشتند.

وی گفت: همچنین سعودی ها در بیان تعداد جانباختگان و در نحوه رسیدگی و همچنین در تهمت زدن به کشورهای دیگر به گونه ای عمل کردند که نشان دادند در مساله مدیریت حج ناتوان هستند و لیاقت این مدیریت را ندارند که باید کشورهای اسلامی در این خصوص فکری کنند.

رئیس دستگاه قضا مساله حج را برای جهان اسلام مهم خواند و افزود: حج از فرایض بسیار مهم اسلامی است که جنبه های معنوی آن با اخوت اسلامی و جنبه های سیاسی توام شده است.

وی گفت: این فریضه مانند فرایض دیگر تعطیل بردار نیست اما چون این فریضه، فریضه خاصی محسوب می شود و بنای آن بر حضور و اجتماع مردم است بنابراین برای نحوه مدیریت آن باید چاره ای اندیشیده شود.

آیت الله آملی لاریجانی افزود:‌ امیدواریم کشورهای اسلامی و نهادها و سازمان های مرتبط با این کشورها بتوانند طرحی را دنبال و تعقیب کنند که مساله اداره و مدیریت حج این‌چنین با فجایع غیرقابل بخشش توام نباشد.

وی گفت: مردم بسیاری از کشورهای اسلامی در این حادثه داغدار شدند و رفتار خصمانه و توام با تکبر و بی مسئولیتی سعودی ها در این موضوع قابل اغماض نیست.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: کشورهای اسلامی باید این مساله را دنبال و مسئولان کشور ما نیز باید از جهات مختلف آن را بررسی کنند و قوه قضائیه هم از ابعاد حقوقی و قضایی کمک می کند تا مساله تعقیب و پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس